Thaibaht, tråden för tankar kring SEK-THB kurser

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"krister " sa:
Ok nu tog jag ut här igår igen då kursen skulle ligga på 5.55 eller nåt liknande, 20,000B trodde jag att nu jäklar skulle det ändå va möjligt att ta ut 4300, men det gjorde det ju inte... 4200 nu igen, kanske TMB kör med riktigt dåliga kurser när jag ska ta ut här i Sverige.,..

Jag har testat att ta ut tidigare på både TMB och Bangkok Bank på samma dag, och fick en hundring extra på TMB. Men det kan ju va värt att skaffa ett kort på Kasikorn och se om man kan få ytterligare lite till.
Iofs 4.55 men du tänke ju rätt

"krister " sa:
Ok nu tog jag ut här igår igen då kursen skulle ligga på 5.55 eller nåt liknande, 20,000B trodde jag att nu jäklar skulle det ändå va möjligt att ta ut 4300, men det gjorde det ju inte... 4200 nu igen, kanske TMB kör med riktigt dåliga kurser när jag ska ta ut här i Sverige.,..

Jag har testat att ta ut tidigare på både TMB och Bangkok Bank på samma dag, och fick en hundring extra på TMB. Men det kan ju va värt att skaffa ett kort på Kasikorn och se om man kan få ytterligare lite till.

Jösses försöker att läsa det du skriver,,,,,tar du ut 20.000 baht eller tar du ut 4,300 baht eller 4,200 baht.. Nere i Thailand om du nu befinner dig där, så kan du inte på ett utländskt kort på ATM ta ut hundrabahts-sedlar..

Din svenska är helt obegriplig, så kan inte svara dig om kurserna... Jösses!!!

Hur dina uttag på din bank sker, avgörs endast av vilket kreditkort du har på ditt bankkort.Då du gör uttag i en ATM. Dvs. Visa Mastercard mm.
Det är deras växelkurser som gäller, och dom är mycket fördelaktiga för det mesta, näst bästa efter banköverföring.

Jag har tänkt på banköverföring, från Thai till swe, det kostar en liten slant: vi har betalt räkningar från Bangkok bank, satt in på bankkonto I Sverige. En räkning på 150,000b kostar typ 1500 att betala. Att ta ut på bankomat I sverige kostar ju mindre då...

Man får väl göra som Jonas och skaffa internetbank I Thailandet, får se bara först så det e värt besväret.

"cumulus " sa:
Jösses försöker att läsa det du skriver,,,,,tar du ut 20.000 baht eller tar du ut 4,300 baht eller 4,200 baht.. Nere i Thailand om du nu befinner dig där, så kan du inte på ett utländskt kort på ATM ta ut hundrabahts-sedlar..

Han är i Sverige och har sina pengar på bank i Thailand.

Undrade en sak Janne, om det e du Eller om det e en Annan Janne som frågat om info om frakt till Thailand,?

Det va en Janne, som tydligen har en svensk resturang i Chiang Mai...

"krister " sa:
Undrade en sak Janne, om det e du Eller om det e en Annan Janne som frågat om info om frakt till Thailand,?

Får du kontakt med den Janne du söker får du gärna fråga honom var restaurangen ligger, jag ska dit i nov.

Kanske den restaurangen jag hamnade på, gick in på ett ställe satte mig, kollade på tavlorna runt omkring tyckte man kände igen sig när man såg motiven. Fick gå närmare och kolla, var bara motiv över sverige, sen slog jag upp meny pizzorna hette Silvia, Viktoria, Karl Gustaf etc. Men såg ingen Svensk där.

Den ser ut att va lite utanför turiststråken.

Jag har aldrig vari i norra Thailand så ja vet inte

image.jpg

Finns inget som heter OT i Chai Mai , i alla fall när MOd medverkar till detta ;D

I annat fall så är det ok att klippa och klistra ;)

"krister " sa:

Nej det var inte jag. Jag frågade nog om pris nen har ingen resturang och bor inte i Thailand.

"cumulus " sa:

Snacka om dålig läsförståelse från dig Legolas. E ju klockrent att han tar ut 4300 sek.
Läste en gång när du trodde att TS var en tjej fast det va lika klockrent att det var en kille.
Skriva kan du men läsa verkar det vars sämre med så börjar förstå varför du har svårt att söka info på google. Förstår också varför du så ofta kommer på kant med andra när du inte begriper vad dem skriver.
Och varför du skriver om saker som hur man torkar sig där bak på bästa sätt. Du förstår väl inte ens dina egna texter och därför kan du aldrig erkänna att du har fel.

:wai: Hade en bra dag idag tills jag fick nyheten om min vän...

Fick idag ut hela 4400kr på bankomaten (20,000B) bara att tacka och ta emot. Ser bra ut framtiden just nu för mig, men mycket värre för er som växlar SEK till THB... Skall bli intressant om man kan ta ut ytterligare en 100-lapp extra på måndag... ::)

"krister " sa:
:wai: Hade en bra dag idag tills jag fick nyheten om min vän...

Fick idag ut hela 4400kr på bankomaten (20,000B) bara att tacka och ta emot. Ser bra ut framtiden just nu för mig, men mycket värre för er som växlar SEK till THB... Skall bli intressant om man kan ta ut ytterligare en 100-lapp extra på måndag... ::)
Vad är det med din vän?

Ja ska berätta mer när jag vet mer vad som hänt.

Hur som helst, en härlig människa i sina bästa år, livsnjutare och otroligt hängiven far.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
209
Visningar
17 K
Anonym
A
A
Svar