Thailands nationella kommission mot korruption anklagar 308 lagstiftare

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lara Croft

Medlem
Thailands nationella kommissionen mot korruption, (NACC) anklagar 308 lagstiftare, mest från interimistiska premiärministern Yingluck Shinawatra Pheu Thai-partiet, för tvivelaktiga ändringsförslag till landets konstitution.

Källa: Asian Correspondent (via RSS) där du kan läsa nyheten i sin helhet.

Japp, nu ar skitkastandet igang ordentligt , galler nu att misstankliggora sina politiska motstandare...
Vad det egentligen handlar om ar att de i Thailand som har kopt sig en statlig eller kommunal tjanst alt skolat sig till den , anser sig former an vad en fattig bonde ar. Darav sa vinner nu Suthep dessa manniskors sympati, anledningen ar att Thaksin var smart nog att hjalpa fattigt folk fran jordbruksomraden , dessa ar och kommer alltid att vara i majoritet,samt aven lojala mot Thai ragg Thai partiet ( de roda ) . Enda sattet att roffa at sig makten for de gula eller Sutheppartiet ar nu att forkasta demokratiska val ,hur skall detta ga till , ja vem vet ,genom en kupp ....
Genom demokratisks val kommer alltid de Roda att vinna ,detta sager ju sjalv Suthep.
Hur skall detta sluta , hoppas bara att armen halls samman annars ar det dags att flytta pa sig ....

Och vem tusan styr henne(Yingluck)då om inte hennes kära landsflyktiga bror Taksin Shinawatra, hon är för korkad att komma på dessa ideer, enligt frugan så är det så..
Det sista frugan sa var att thailändska folket jäla trött på fam. Taksin och vill att de ska försvinna från parlamentet och helst ut ur landet..

"Lara Croft " sa:
Thailands nationella kommissionen mot korruption, (NACC) anklagar 308 lagstiftare, mest från interimistiska premiärministern Yingluck Shinawatra Pheu Thai-partiet, för tvivelaktiga ändringsförslag till landets konstitution.

Källa: Asian Correspondent (via RSS) där du kan läsa nyheten i sin helhet.

;DTror inte att finns en enda sv isaanfolket som vill ha bort henne ,men det visar val nasta val, din fru kanske anser sig valutbildad,manga gor det nar delever med farang ;D

Jo det gör det visst. Dom håller på att få upp ögonen för familjen som är i regeringen. Vem är det håller inne med betalningen för riset?

"Phonta " sa:
;DTror inte att finns en enda sv isaanfolket som vill ha bort henne ,men det visar val nasta val, din fru kanske anser sig valutbildad,manga gor det nar delever med farang ;D

Finns många som inte är röda anhängare, fast dom kanske inte är så gula heller.
Bland "mina" grannar och vänner som är i min ålder så har inte Yingluck något stort stöd och hennes bror är rejält illa omtyckt, för att uttrycka det milt.
Dom hade hellre sett Abhisit vinna valet. Nu är det ingenting som säger att Thailand hade varit ett bättre land om han vunnit valet, men det är vad dom tror och tycker.

Nu är ju min umgängeskrets i Korat långt ifrån många och valet visar på att dom även är i minoritet, men dock är nog de flesta i deras umgängeskrets "gula".

Det som även gjort dom förbannade är någon form av lönepolitik inom vården som dom har försämrat. Granndöttrarna består av en farmaceut, en sjuksköterska och en anestesidoktor, så det kanske är därför just dom är gula.

Varför dom tycker som dom gör vet jag faktiskt inte. Har inte gått in på det och kommer nog inte att göra det. Det är deras land och deras politik, så jag skrapar mest bara på ytan om det blir politikprat.

Som vanligt anser jag att Andrej den ruskigaste ;D håller sig till en ganska relevant syn på saker , det handlar ju nu i slutändan om att varken de gula eller Suthep anhängarna vill ha ett val, varför vet ju alla ...dvs de röda med Yinglack vinner valet vilket inte alls är till belåtehet efterssom moståndarna precis som jag skrev anser sig som förmer an risbönderna som inte kan varken läsa eller skriva ,och därför i deras ögon är ointelligenta och inte skall ha rätt att rösta ..ett djäkla otrevligt sätt att se på sina landsman , som det ser ut så kommer ett val endast att resultera i fler protester eftterssom de tydligen inte vill att det skall råda demokrati i landet ............

Detta tar ju aldrig slut som jag ser det , inte ens om Yinglack avträder sin post , då kommer nästa mutminister in i bilden , samma skit allihop är det oavsett färg som jag ser det ... I stort sett alla är ju dömda eller misstänkta för korruption

:(

Jag blandar mig heller inte i den thailändska politiken, jag begriper den inte riktigt men hoppas naturligtvis på fred och demokrati.

Frugan och hela familjen är ju röda och det förstår jag, det blev bättre för deras del under Thaksintiden. Och dom har varken skiftat färg eller uppfattning för att farang har kommit in i familjen.

"Phonta " sa:
Som vanligt anser jag att Andrej den ruskigaste ;D håller sig till en ganska relevant syn på saker , det handlar ju nu i slutändan om att varken de gula eller Suthep anhängarna vill ha ett val, varför vet ju alla ...dvs de röda med Yinglack vinner valet vilket inte alls är till belåtehet efterssom moståndarna precis som jag skrev anser sig som förmer an risbönderna som inte kan varken läsa eller skriva ,och därför i deras ögon är ointelligenta och inte skall ha rätt att rösta ..ett djäkla otrevligt sätt att se på sina landsman , som det ser ut så kommer ett val endast att resultera i fler protester eftterssom de tydligen inte vill att det skall råda demokrati i landet ............

Detta tar ju aldrig slut som jag ser det , inte ens om Yinglack avträder sin post , då kommer nästa mutminister in i bilden , samma skit allihop är det oavsett färg som jag ser det ... I stort sett alla är ju dömda eller misstänkta för korruption

:(

Nu får man väl se hur det blir med risstödet. Brakar det samman så skulle valresultatet kanske bli till "de gulas" fördel.
Dom kännde sig blåsta av Thaksin, men att bli blåsta två ggr tror jag inte ens att Isaan-folket godkänner.

Thaksin gjorde en hel del bra grejer, men fördelningspolitiken var kanske inte den bästa man kan tänka sig. Att fördela så stor del till sig själv och anpassa Thailand för sina egna ekonomiska "behov" är fel. I Europa klagar vi på Berlusconi, men had är bara en fis i rymden i jämförelse.

Nu tror jag inte att Abhisit heller riktigt hade levt upp till svensk fördelningspolitik.
Det är lite som pest eller kolera med politiken i Thailand.

Ett så sjukt system kan inte ha så långa mandatperioder. Halvera den är i mitt tycke en bra lösning.

Jag har inte koll på varför risstödet frusit inne , är det så att slantarna sinar eller vad?? Illa för yingluck i så fall ... Tror iofs att det knappast påverkar valresultatet.. De Röda är som Sveriges sossar , ränderna tvättas inte ur så lätt ;D Suthep däremot tro jag skitit i det blå skåpet när han för ett par veckor sedan talade illa om Kungahuset , jag tror och hoppas att flertalet Thai liksom jag älskar Thailands konung ;)

Dom röda här är inte sossar. Partiet hette Thai Rak Thai. Partiet förbjöds den 30 maj 2007. Nu heter den Pheu Thai Party.

Enligt regeringen så finns det inga pengar kvar på banken som ska betala till bönderna.

"Phonta " sa:
Jag har inte koll på varför risstödet frusit inne , är det så att slantarna sinar eller vad?? Illa för yingluck i så fall ... Tror iofs att det knappast påverkar valresultatet.. De Röda är som Sveriges sossar , ränderna tvättas inte ur så lätt ;D Suthep däremot tro jag skitit i det blå skåpet när han för ett par veckor sedan talade illa om Kungahuset , jag tror och hoppas att flertalet Thai liksom jag älskar Thailands konung ;)

Kanske de röda är som Sveriges sossar, att man röstar på dom för att man alltid gjort så.
Fast i det senaste valet gick det inte så bra för sossarna.

Oavsett så är thailändsk politik bedrövlig och den skulle behöva totalreformeras i mitt tycke. Men sådant gör man nog inte på en kvart.

Kan du förklara när och var Suthep talade illa om Kungahuset för han är ju förespråkare för Monarkin så jag tror att du har hört eller läst fel. Om inte så hänvisa mig där du fått dina uppgifter så jag får mera kött på benen.

Visst älskar vi Thailands kung för det han har gjort för landet och befolkningen. Men dom äldre som inte kan läsa och röstar på PTP vet inte att Thaksin och hans parti vill ha bort Monarkin. Monarki och Kommunism går inte hand i hand det känner ni säkert till.

;D ;D ;D ;D För det första har jag inte sagt att de röda är Sossar utan att de kanske liksom sossar bara röstar på det invanda, sen vet jag inte hur du kan påstå att Thaksin skulle vara kummonist ,skrattretande .............. Angående vad Suthep uttryckt i media så får du söka själv då jag inte skriver opassande osanna saker om Thailands konung , det får stå för andra .. Jag är en sann Monarkist och anser att sådant skall rendera i mycket hårda straff ...
Kolla för övrigt varför det finns en arresteringsorder på Suthep ........

Står i Bangkokpost att ex-Thai pats och och deras supporters från 8 länder bland annat Sverige stödjer PDRC. Tycker ni skall be era fruar hålla käft som bor hemma i Sverige om vilket land dom bor i. Varför blanda in namnet Sverige det ger en bild av att vi Svenskar som bor här också skulle välja sida. Säg till era fruar att bara för dom bor i Sverige så är dom fortsatt Thai och deras nationella problem kan dom föra i sin bys namn!

Jag ber om ursäkt att jag missuppfattade dig angående sossar. Jag bad dig inte att skriva vad Suthep sa utan vart du fått uppgifterna ifrån för det kan väl inte vara för mycket begärt om du nu säger att det är så. Jag håller med dig att man diskuterar inte om kungafamiljen. Vad Thaksin är det får vara din uppfattning. Angående Shutep´s arresteringsorder känner jag till.

"Jonas " sa:
Står i Bangkokpost att ex-Thai pats och och deras supporters från 8 länder bland annat Sverige stödjer PDRC. Tycker ni skall be era fruar hålla käft som bor hemma i Sverige om vilket land dom bor i. Varför blanda in namnet Sverige det ger en bild av att vi Svenskar som bor här också skulle välja sida. Säg till era fruar att bara för dom bor i Sverige så är dom fortsatt Thai och deras nationella problem kan dom föra i sin bys namn!

Håller absolut med dig Jonas , de är Thai och inget annat , varför mixa in oss Svenskar i en fålla som tar politisk ställning , jag tar ingen ställning förutom att jag stödjer en demokrati ..............

Och kan skapa en farlig situation för oss Svenskar här nere helst dom som bor uppe i norr.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp