Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Sverige och myndigheter förknippar jag med långa telefonköer, lång väntetid, paragrafryttare.
Här nere en jäkla massa papper, behöver ju en hel bok med sig men har man allt klart går mycket att fixa på dagen.
Lång väntetid stämmer, men när man har en bokad tid stämmer den alltid.
Nu kan man undvika långa telefonköer genom att använda andra funktioner som email, chat och Messenger och be dom ringa upp.

Sverige är mer ordning och reda efter regelboken.
Dessutom kan man göra mycket hemifrån online och slipper fysiska besök.

Lång väntetid stämmer, men när man har en bokad tid stämmer den alltid.
Nu kan man undvika långa telefonköer genom att använda andra funktioner som email, chat och Messenger och be dom ringa upp.

Sverige är mer ordning och reda efter regelboken.
Dessutom kan man göra mycket hemifrån online och slipper fysiska besök.
Ja det blir ju jobbigare om man bor i tassemarkerna här nere.
Jag har ju hyfsat nära till det mesta, då blir det lättare, 5-10 min till Amphoe, och 8-12 min till trafikkontoret tex.

Även här nere har ju mycket börjat digitaliserats, tm.30 24hr notice kan göras online, 90 dagars rapportering online, läkarbesök online fast brukar vara rätt snabbt till läkarbesök vid drop in så förutom covid vaccineringen har jag alltid åkt ner bara.

Just begärt återinläsning i SPAR.

IMG_20230901_142730.jpg

Enklare i sverige Drop in och ta kort och skriva på Sedan bara gå och betala och inom 4dagar har man nya körkortet
Gällde det ju passet och förra året när jag tog mitt i Thailand var det då ingen dropp in i Sverige, var ju månader med väntetid, var ju på varje nyhetssida.
5 dagar tog mitt pass, har 1timma och 15min till ambassaden.

Körkortet fick jag tid för förnyning på Måndag, då får jag det på Måndag också.
Första gången med tid och mer än en dag, dom andra 2 gångerna på dagen.

Besökt min favoritaffär (förutom systemet) Dollarstore. En tia för en toppluva känns ok, gissar att normalpriset är 69:95 i andra butiker.

IMG_20230901_115112.jpg
Jag köpte kalsonger en gång på Dollarstore, dom var billiga. Men efter tre tvättar sprack dom i sömmarna. Billigt men dålig kvalitet, åtminstone för ca 5 år sedan. Numera handlar jag aldrig där. Men det har kanske blivit bättre.

Jag köpte kalsonger en gång på Dollarstore, dom var billiga. Men efter tre tvättar sprack dom i sömmarna. Billigt men dålig kvalitet, åtminstone för ca 5 år sedan. Numera handlar jag aldrig där. Men det har kanske blivit bättre.
Vi köper mest tvättmedel och andra förbrukningsvaror men jag tror mössan var av hyfsad kvalite', hur som helst, kostar den 10 kronor så förväntar jag mig ingen större kvalite'. Dessutom gillar jag deras prissättning med jämna kronor, aldrig nåt fjanteri med typ 49:90 vilket jag tycker är kränkande mot mig som kund. Apropå kallingar, frugan köpte en knippe billiga typ shortsmodell till mig på en marknad i Pattaya, när jag kollade så hade en del av dom igensydd gylf. ;)

Vi köper mest tvättmedel och andra förbrukningsvaror men jag tror mössan var av hyfsad kvalite', hur som helst, kostar den 10 kronor så förväntar jag mig ingen större kvalite'. Dessutom gillar jag deras prissättning med jämna kronor, aldrig nåt fjanteri med typ 49:90 vilket jag tycker är kränkande mot mig som kund. Apropå kallingar, frugan köpte en knippe billiga typ shortsmodell till mig på en marknad i Pattaya, när jag kollade så hade en del av dom igensydd gylf. ;)
Ja det där med idiotisk prissättning på 49.90 kan nog reta gallfeber på vem som helst. Vem tror dom att dom lurar att att det ser billigare ut. Jula med flera är experter på detta.

Ja det där med idiotisk prissättning på 49.90 kan nog reta gallfeber på vem som helst. Vem tror dom att dom lurar att att det ser billigare ut. Jula med flera är experter på detta.
Det lurar dom flesta annars skulle knappast den typen av prissättning förekomma. Finns det någon annan butik än Dollarstore som säljer en vara för jämna pengar typ 30 40 50 Kr ?

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar