Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Nu har ju Kurant seglat upp som forumets budget mästare. 500 kr I månaden det slår inte ens Brodern @Broder Tuk Tuk .

Troligen kommer forumets medlemmar kunna stanna längre än tre (3) månader i framtiden med dessa tips!
Rekommenderar dock ingen att bo för 500kr per månad i ett litet rum med fläkt för att kunna vistas längre än tre månader i värmen.
Bara att inte ha toalett, sakna rinnande vatten och ingen kokmöjlighet i rummet där man hyr är inte värdigt.

Trots det lever många västerlänningar i sån misär i sina paradis så länge man har pengar till alkohol.

Dom prioriterar livets goda.

20230731_184924.jpg

Tipsen var nu när jag kollar lite närmare "Vietnam, Filippinerna och Indonesien."

Man kan säker bo billigt i mörkaste Afrika också.

Själv snackar jag Thailand!
Att åka på visarun till mörkaste Afrika från Thailand efter tre månader sliter hårt på budgeten.
Då är det mer ekonomiskt att lägga 400kr på en tor till Vietnam för att få ekonomin att gå ihop.

Nu har ju Kurant seglat upp som forumets budget mästare. 500 kr I månaden det slår inte ens Brodern @Broder Tuk Tuk .

Troligen kommer forumets medlemmar kunna stanna längre än tre (3) månader i framtiden med dessa tips!

Hur roligt har man om man ska leva på 500 kr i månaden?

När jag skrivit om budgetar på 3000 kr så innefattar det även extrainkomster av jobb ex på olika skolor.

Men 500 kr i månaden låter som en riktig mardröm.

Då får man mer eller mindre tillbringa dygnet i ett stekhett rum på 10-15 kvadratmeter och kanske unna sig en promenad på kvällen till det lokala nudelståndet för taxi har man ju inte råd med.

Jag får nästan fängelsevibbar över en sån budget.

Man kan åka bort till nån bargata en gång i veckan och köpa sig en glasstrut på seven och sen vandra några bargator upp och ner och drömma om flydda tider tills det är dags att återigen gå tillbaka till sitt rum med fläkt.

Nej fy fan!!!!

BTT

Hur roligt har man om man ska leva på 500 kr i månaden?

När jag skrivit om budgetar på 3000 kr så innefattar det även extrainkomster av jobb ex på olika skolor.

Men 500 kr i månaden låter som en riktig mardröm.

Då får man mer eller mindre tillbringa dygnet i ett stekhett rum på 10-15 kvadratmeter och kanske unna sig en promenad på kvällen till det lokala nudelståndet för taxi har man ju inte råd med.

Jag får nästan fängelsevibbar över en sån budget.

Man kan åka bort till nån bargata en gång i veckan och köpa sig en glasstrut på seven och sen vandra några bargator upp och ner och drömma om flydda tider tills det är dags att återigen gå tillbaka till sitt rum med fläkt.

Nej fy fan!!!!

BTT
Ibland får man prioritera, har man höga kostnader för nöjen får man pruta på något annat för att ha råd med mer än tre månader.

Ibland får man prioritera, har man höga kostnader för nöjen får man pruta på något annat för att ha råd med mer än tre månader.

Nog sant men boende och mat måste prioriteras.

Har man höga kostnader för nöjen är man väl ingen budgetresenär?

Jag vet ju när jag härjade runt bland barerna som värst i mitten på 90 talet.

20.000 kronor gjorde man ju lätt av med på två veckor.

BTT

Nog sant men boende och mat måste prioriteras.

Har man höga kostnader för nöjen är man väl ingen budgetresenär?

Jag vet ju när jag härjade runt bland barerna som värst i mitten på 90 talet.

20.000 kronor gjorde man ju lätt av med på två veckor.

BTT
Nu har det tidigare framkommit att det bara är ett fåtal som har råd med mer än tre månader i Thailand.
Då kan man inte leva i sus och dus med att bränna pengar på onödigt dyra saker.
Man får hitta billiga alternativ så månaderna räcker längre.

Nu har det tidigare framkommit att det bara är ett fåtal som har råd med mer än tre månader i Thailand.
Då kan man inte leva i sus och dus med att bränna pengar på onödigt dyra saker.
Man får hitta billiga alternativ så månaderna räcker längre.

Just därför många efter några veckor blir jäkligt uttråkade.

När pengarna inte längre räcker för att vara kung i baren kanske man ska åka hem istället och spara till nästa resa,

För sanningen är ju är man singel i Thailand finns det absolut inget nöje med att sitta fast på ett litet rum med begränsad ekonomisk möjlighet att hitta på något roligt.

Bättre supa och ha kul två veckor än att dra ut på det.

Till sist sitter man på nåt kupongmatställe på nåt varuhus och har det jävligt trist. Och damsällskap kan man ju glömma med begränsad budget.

BTT

Det är det nog i alla länder.
Nej, när jag förlängde mitt svenska körkort fyllde jag i ett dokument, skrev namn, adress klistrade på ett foto och skrev min namnteckning och skickade till Sverige, visserligen fick jag hämta körkortet hos konsulatet i Pattaya men det tog jag som en nöjestripp. När jag fixar mitt inkomstintyg för visum mejlar jag bara skanningar av inkomstuppgifterna pass och husbok och frugans ID-kort. Göra nytt pass är också enkelt, gjorde husbok och ID-kort här, en jäkla massa papper kopior och underskrifter, det tog 4-5 veckor.

Nej, när jag förlängde mitt svenska körkort fyllde jag i ett dokument, skrev namn, adress klistrade på ett foto och skrev min namnteckning och skickade till Sverige, visserligen fick jag hämta körkortet hos konsulatet i Pattaya men det tog jag som en nöjestripp. När jag fixar mitt inkomstintyg för visum mejlar jag bara skanningar av inkomstuppgifterna pass och husbok och frugans ID-kort. Göra nytt pass är också enkelt, gjorde husbok och ID-kort här, en jäkla massa papper kopior och underskrifter, det tog 4-5 veckor.
Skriva in mig i Sverige var en jäkla massa papper till skatteverket och 2-14 veckor innan klart.
För Thai söka stanna lång tid i Sverige enorma mängder papper och ca 18 månaders väntetid.
Öppna nytt bankkonto i Sverige efter inskrivning en jäkla massa papper 6 månader tillbaks i tiden och minst 2 veckor väntetid.
Lämnade in mina papper hos bank i Sverige förra Torsd, ny tid den 18 September

Försök förnya ditt svenska körkort idag som utskriven, går inte längre.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K