Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Efter att ha tittat på "Deadliest Catch" på Discovery och sagt godnatt till killarna på bryggan är det så dags att krypa till kojs igen. Har vi otur kan natten bli förstörd imorgon av insegling till Hamina. Ett italienskt vrak skall ligga i vägen på vår kaj och har vi otur kan det bli så. God natt!

Virgn trip bike...

SmartSelect_20200807-222157_Gallery.jpg
SmartSelect_20200807-222230_Gallery.jpg

I går åkte jag tillsammans med två barn och två barnbarn - 2 och 4 år- till Grinda. Grinda är en omtyckt utfärdsö för boende i stockholmstrakten. Den förvaltas och möjligen ägs av Skärgårdsstiftelsen som är en politiskt styrd organisation under regionen.
Färden gick via Trälhavet till stora farleden. Den var i det närmaste tom utöver fritidsbåtar. På vägen dit var det lugnt men på hemfärden var det guppigt och tvååringen tyckte att det var otäckt. Lyckligtvis somnade han efter ett tag.

På Grinda var det svårt att hitta en parkeringsplats men vi lyckades tränga oss in mellan två större båtar. Det var mycket folk men ingen trängsel. Vi gamlingar piggade upp oss med en öl medan barnen fick glass. Denna var inte vad de förväntat sig. Efter badande började hemresan. Fyraåringen sammanfattade det hela med att det är bättre att åka bil än båt. Då kommer man fortare fram till glassen.

Bifogar några bilder:

DSC_0075.JPG

DSC_0077.JPG

DSC_0080.JPG

DSC_0082.JPG

DSC_0083.JPG

DSC_0088.JPG

DSC_0090.JPG

DSC_0097.JPG

DSC_0100.JPG

DSC_0101.JPG

Delar av lördagen kommer vigas åt ett mindre byggprojekt på kåken,att ta bort ett fönster och bygga igen. Länge irriterat mig på att detta fönster släpper in sol & stör vid TV tittande. Ytterligare en anledning är ju att det blir ett fönster mindre att putsa,så alltså win win tycker jag :)
Jag hade satt en rullgardin ;) betydligt lättare projekt :)

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K