Nu kommer en fråga till dom som tagit steget att lämna sverige,deltid eller heltid.
Vad för råd skulle ni ge nån som mig?
vad är viktigast? Spara pengar på hög eller satsa på att få en inkomst via resort eller online eller tja vad.
svårt att fråga men min dröm är att dra från sverige en dag. Inget lyxliv utan som person föredrar jag det enkla i livet.
jag är 42 år nu och idag befinner jag mig i en punkt där jag börjat tänka framöver.
vad för råd ger ni till en som mig?
ni som har tagit steget dvs.
Jag vet att detta är en jättesvår fråga men för mig betyder det massor att få nåt hum om vad och vart jag ska styra framtiden.
Kommer nog ställa mycket frågor till dig kurant framöver eftersom just du bor i det landet jag överväger.
Jag hoppas att det är ok för du vet verkligen vad du snackar om.
Verkligen mångfacetterad fråga.
Jag sadlade om i din ålder.
Läste några år i Lund och därefter fanns det helt andra möjligheter.
Gäller bara att hitta något att läsa som är brist på där man tänker leva.
Jag samlade även pengar ca 5 års tid vilket jag inte ångrar.
Det viktigaste sedan skulle jag tro är att hitta den platsen där man vill bo.
Jag reste runt i södra Europa för jag vill bo i värmen.
Jag testade leva längre perioder på olika platser men jag trivdes inte i södra Europa.
Sedan blev det Thailand, samma här, gillade Isaan och åkte runt med MC.
Provbodde i Udon Thani ett år men hamnade till sist här i norra Thailand.
Fantastisk natur fina vägar och underbara människor. Finns säker på andra platser med.
Jag trivs bra här bland bergen.
Sist letade jag en livskamrat och vi har bott ihop ca 5 år nu, numera är vi gifta.
Vet att många börjar med att hitta en partner men då kan valmöjligheterna för övrigt liv bli begränsade.
Vill inte rekommendera annat än att ta noga reda på vad du själv vill av livet och ha det som underlag till resten.