Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Har aldrig dragit kall och varmvattenrör med plast i Sverige, passform är väl bra men kvaliten på de mesta är sämre här enligt mig, sedan skulle jag vilja ha lin som jag inte hittat här i stället för gängtejp.
Ett tips är att gå över till de gröna rören. Då slipper du limningen och sprickor. De tål dessutom värme på ett helt annat sätt. De blir inte heller sköra så fort som de blå.
Jag skall med tiden här byta ut alla blå till de gröna. Bäst hade det ju varit att dra kopparrör, men det kostar också.

Ett tips är att gå över till de gröna rören. Då slipper du limningen och sprickor. De tål dessutom värme på ett helt annat sätt. De blir inte heller sköra så fort som de blå.
Jag skall med tiden här byta ut alla blå till de gröna. Bäst hade det ju varit att dra kopparrör, men det kostar också.
Bytte på verkstan för 10 år sedan alla trycklufts rör till aluminium som man (hen) bara klickar ihop, skitbra rör!

Är det skillnad mot prylarna du jobbat med i sverige,sämre passform och kvaliten?

Det är även stor skillnad på kvaliten på hantverkare.

Detta är från tiden då jag mest satt på verandan och söp och anlitade någon från byn som kunde det där med rörmokeri.
Det blev ju lite sisådär.
post-3132-126866223014_thumb.jpg
post-3132-126866226422_thumb.jpg

Så efter tillnyktring fick jag ta och göra om och rätt, så nu för tiden görs inget utan övervakning.
post-3132-126866780609_thumb.jpg

Det är även stor skillnad på kvaliten på hantverkare.

Detta är från tiden då jag mest satt på verandan och söp och anlitade någon från byn som kunde det där med rörmokeri.
Det blev ju lite sisådär.
post-3132-126866223014_thumb.jpg
post-3132-126866226422_thumb.jpg

Så efter tillnyktring fick jag ta och göra om och rätt, så nu för tiden görs inget utan övervakning.
post-3132-126866780609_thumb.jpg
Ja du, det är som hos mig här.
Från brunnen, in i köket.
20200827_171142.jpg

Efter röret varit in i köket, ut ur köket på nästa vägg.
20200827_171151.jpg

Över till nästa sida av den murade gången med en stålprofil så man inte sparkar sönder röret. Fortsätt längs staketet.
20200827_171156.jpg

Ned i den murade gången och över till köket igen,
20200827_171206.jpg
följ köksväggen en bit och sedan upp och in i köket igen, till tappstället.
20200827_171216.jpg

När man ser sådant här, då vet man att det inte ens är en ide att försöka förklara för den som gjort det.
Man gör säkert att den personen aldrig mer kommer och kan ställa till med fler saker.

Nu ska jag på ett möte i Stockholm och bland annat diskutera den skadade eken, som jag skrev om tidigare. Därefter blir det möte med styrelsen för min bostadsrättsförening.
Har bokat in en ny läkartid för frugan och hennes trassliga hand. Det blev 20.10 på tisdag. Sjukvården fungerar ibland trots coronatider.

Frugan har skrivit till ambassaden i dag för att fråga om vi kan genomföra vår planerade resa till BKK i oktober. Väntar med spänning på svaret. Först försökte frugan ringa men det var upptaget hela tiden.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K