Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Söndagsmorgon

8EE705AF-87BB-4116-A3DA-01CE46D40358.jpeg

Bara sitta där och vara?
Seså, kom igång med jobbet istället.

Det är vi rörläggarna , 2 elektriker 3 ventilationsmontörer och 1 flisläggare på hela bygget lugnt och skönt ... money money

Ansvarsfullt av dig att göra allt för projektet.
Som jag ser det så är det gamla uttrycket ”tid är pengar” helt korrekt.
Något jag däremot inte tycker om, eller har hört, är ”jobb är pengar”.
Det betyder så mycket tid som möjligt och så lite jobb som möjligt.

Jaja.
Ni är allt ett gäng som gillar att visa upp att ni flyger buisness, visa upp flashiga bilar som Porche, Merca, BMW, visa upp lyxiga middagar, berätta om hur bra era fruar tjänar och hur välutbildade dom är, få det att se ut som lyxigt leverne etc. etc.
Men så är det ju inom samma vänskapsgrupp så lätt man blir blind då.
Enda jag har skrivit är min lön, att jag drömmer om en Merca men har inte råd och att jag bott på ett i mina ögon dyrt hotell 2 gånger.
Du har en form av rikedom, som inte alla har i form av en lycklig familj bestående av fru och två friska barn. För en del kan det framstå som en självklarhet för andra kan det vara något att längta efter och svårt att nå. Här berättas det om mycket och på olika sätt. Jag tror inte att man ska se det som en landskamp på blodigt allvar. Tvärt om tror jag att man ska se till sin egen situation och hur man kan förbättra den successivt genom livet.

Glöm heller inte att du är en man, som lyckats i livet mycket bättre än genomsnittet i Sverige eller världen. Med thaimått är du nästintill kung.

När du som 80-åring far runt i en stor merca kommer du att se tillbaka på ditt liv och tycka att livet var bättre förr.

Nästa gång du läser om någon som har köpt en fin bil eller något annat, som möjligen kan få dig avundsjuk. Rapa åt bilen och tänk på din familj.

Gulligt med min dotter gjorde ett inlägg på facebook.. . Hon skrev att hon alltid sett upp till folk med iphone och trott att de va rika.
Nu fick hon en av morsan men hennes liv är för övrigt detsamma som innan. -"jag äter fortfarande instant noodles"...
Jag såg upp till dom som hade Ericsson och Nokia aktier på 90 talet!:beer:

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar