Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

När du skriver SFI så menar du väl invandrare? Jag jämför inte med Thailand men vet hur det fungerar där. Vart vill du komma?
Jag vill komma till "en hel generation nu som inte vuxit upp med kampanjen ”Håll Sverige rent”." Med det menar jag att en 'normal människa' behöver inga kampanjer för att fatta att man bör inte skräpa ner (thailändare undantagna).

Jag vill komma till "en hel generation nu som inte vuxit upp med kampanjen ”Håll Sverige rent”." Med det menar jag att en 'normal människa' behöver inga kampanjer för att fatta att man bör inte skräpa ner (thailändare undantagna).
Jo jag tror faktiskt att det behövs. Vi behövde den bevisligen i Sverige och den fick ett bra utfall. Man kan jämföra med andra kampanjer som att använda säkerhetsbälte eller hjälm. Att endast höja bötesbeloppet hjälper sällan. Att göra en kampanj om fördelarna med att använda hjälm och/eller bälte helst hos dom unga i samhället bär tillslut frukt.
Jag fick tom svärfar i Thailand att använda bilbälte efter mycket tjat från mig och min son. Svärmor lyckades vi aldrig övertyga men 50% framgång i alla fall :)

Jo jag tror faktiskt att det behövs. Vi behövde den bevisligen i Sverige och den fick ett bra utfall. Man kan jämföra med andra kampanjer som att använda säkerhetsbälte eller hjälm. Att endast höja bötesbeloppet hjälper sällan. Att göra en kampanj om fördelarna med att använda hjälm och/eller bälte helst hos dom unga i samhället bär tillslut frukt.
Jag fick tom svärfar i Thailand att använda bilbälte efter mycket tjat från mig och min son. Svärmor lyckades vi aldrig övertyga men 50% framgång i alla fall :)
Ja vem minns inte denna.

Den försvann också och då blev det trendigt att puffa på igen.

green_pos_new_rgb.png

I helgen blir det MC för hela slanten. Skall åka på Lundgrens dygnet som Lundgrens i Avesta (BMW återförsäljare) anordnar varje år. Detta blir mitt tredje deltagande. Missade förra året pga förhinder. Tar Aprilian dit för det blir bankörning. Vädret skall ju bli riktigt fint också :)

IMG_7803.jpeg

Sedan jag fick stugan av min gamla jaktkompis försöker jag göra förbättringar och han har sagt att allt gammalt och det jag nu anser vara skräp går att kasta bort. För nu kommer han ej hit nå mera,faktiskt väldigt trist,då vi haft otroligt roligt & upplevt mycket här tillsammans...Och han vill att jag ringer varje dag och berättar vad som händer här i skogen.
Kopplade in en ledramp på solcells anläggningen igår. Rakt ovanför spisen så nu behöver man ej pannlampa då man lagar maten:)

20230908_081559.jpg

Kör med svärmor i framsätet och tvärnita från 100 km! :laugh2:

Jo, då ska du se i skogen...precis som hemma(Thailand), hahaha. Trasiga bärlådor o diverse rest produkter Mama mm.

Framme hos Lundgrens i Avesta. Betalat för helgen så nu är det bara att softa till eventet drar igång. Hade riktigt kul körning på dom kurviga småvägarna hit. Gick sällan i laglig hastighet men man skall ha lite roligt också :)

IMG_7809.jpeg

IMG_7810.jpeg
Synd att "Allt om Mc" tagits över av Bike groupies... :mad: . Nu lär väl alla sidor ramla ur I den med i bastun....:rolleyes:.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K