Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Idag har jag varit ute vid havet och fiskat abborre.
Kanonväder och mycket frisk luft :thumbsup:
Bra fiske fick nog 25-30 stycken..sparade några till middag.
Resten fick gå på tillväxt :)

1697456791069.jpeg

Finns olika lösningar. Ofta ringer thaidamer och då blir det automatiskt rast - vila för mannen eftersom han inte får avgöra vilka av frugans saker som ska slängas. Samtalen är sällan extremt korta.
Annan ordning där jag bara slänger vad jag anser vara skräp men har ju hänt att kärringen vart i soptunnan och rotat och plockat upp igen.
Men då slänger jag det nästa gång och då planerar jag bättre så sopbilen hinner komma ;)

I dag blir det en tripp till nya huset med div saker. Sedan kommer en nong och gör mätningar i köket för att stoppa in köksskåp. Byggarna har valt en del märkliga "stolpar" vid en del väggar. Möjligen en konstruktion för att förstärka väggarna. Med svenska mått mätt är köket litet. Finns ett rum bredvid som antagligen är planerat som matrum. När jag var ung bodde mina föräldrar i en motsvarande lägenhet i Vasastan i Stockholm byggd 1906.

I dag blir det en tripp till nya huset med div saker. Sedan kommer en nong och gör mätningar i köket för att stoppa in köksskåp. Byggarna har valt en del märkliga "stolpar" vid en del väggar. Möjligen en konstruktion för att förstärka väggarna. Med svenska mått mätt är köket litet. Finns ett rum bredvid som antagligen är planerat som matrum. När jag var ung bodde mina föräldrar i en motsvarande lägenhet i Vasastan i Stockholm byggd 1906.
Vilket område flyttar ni till nu?

I väntan på avmönstring, hem och köra pickup men först frysa lite i Gbg.
Inga större måsten denna ledigheten, hämta ett certificate of residence till dom som köpte X-Trailen men det är väl allt.
Promenad, frukost vid stranden och simning blir det nog en del.
Yngste sonen fyller 6 år när jag är hemma.
Sen har jag ju tänkt bygga in grovköket på baksidan men det blir nog inte nu, vi får se är ju inget större jobb så kanske.

20231017_045446.jpg

I väntan på avmönstring, hem och köra pickup men först frysa lite i Gbg.
Inga större måsten denna ledigheten, hämta ett certificate of residence till dom som köpte X-Trailen men det är väl allt.
Promenad, frukost vid stranden och simning blir det nog en del.
Yngste sonen fyller 6 år när jag är hemma.
Sen har jag ju tänkt bygga in grovköket på baksidan men det blir nog inte nu, vi får se är ju inget större jobb så kanske.

20231017_045446.jpg

Hur beställer du certificate of residency?

/ SatanG

Hur beställer du certificate of residency?

/ SatanG
Hämtar jag på immigration.
Det jag behövde sist var TM.30, kopia pass, kopia inresestämpel, kopia på TM.30 och 2 foton och ett ifyllt dokument vad det skall användas till, körkort, bilköp, condoköp etc. För mig banken sa att dom ville ha det med nu för tiden vid öppnande av nytt konto men kan ju varit lokalt.

Hämtar jag på immigration.
Det jag behövde sist var TM.30, kopia pass, kopia inresestämpel, kopia på TM.30 och 2 foton och ett ifyllt dokument vad det skall användas till, körkort, bilköp, condoköp etc. För mig banken sa att dom ville ha det med nu för tiden vid öppnande av nytt konto men kan ju varit lokalt.

Jag var inne på Bangkok Bank för bara några veckor sedan.
Den filialen behövde som du säger Residence samt pass, det var allt för att öppna konto.
Verkade kvitta om man hade visum eller inte men det diffar nog en del.

/ SatanG

Jag var inne på Bangkok Bank för bara några veckor sedan.
Den filialen behövde som du säger Residence samt pass, det var allt för att öppna konto.
Verkade kvitta om man hade visum eller inte men det diffar nog en del.

/ SatanG
Ja det var samma här det eller ett intyg från ambassaden sa dom när jag ville öppna nytt valutakonto.
Det var under pandemin, jag hade haft ett innan och har flera konton där redan.
Men pga nya striktare regler så behövde jag ha ett varje gång jag skulle öppna nytt konto sa hon.
Blir lite löjligt när man redan har vanligt konto, aktiekonto, fondkonto, 2 kreditkort och 1 debit på samma bank och haft ett valutakonto innan.
Allt är ju redan registrerat sen innan.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar