Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Väntar på en reparatör som skall fixa ett fel på vårt hemlarm som larmcentralen upptäckte. Skönt att dom har koll. Vi har 3 kameror, en rörelsedeckare samma 3 branddetektorer kopplade till larmet. Han skall komma mellan 8 och 9. Säkerheten främst, antar att man är yrkesskadad.
Bara hoppas att det inte är kriminella som tog kontakt och uppgav sig vara Larmcentralen.

Man kan aldrig vara nog försiktig numera.

Ut och upptäcker Bangkok idag.

Screenshot_20231020_122648_Maps.jpg

20231020_120927.jpg

20231020_120410.jpg

20231020_120254.jpg

20231020_120108.jpg

Ingen risk! Man har extra säkerhet genom lösenord och pinkoder. Samt att telefonnumret stämmer.
Jag har en annan metod i Sverige.
Jag låter nyckeln sitta kvar i entredörren.
Är den i låsläge är jag inte hemma och i öppet läge är det bara att vara välkommen in.

Nyckeln sitter kvar även när jag är 10 månader på turné utomlands.

I dag har bilen varit på genomgång. Dyrt men nödvändigt eftersom den inte hunnit fylla 5 år än. Därefter promenad i en liten park nära Rama IX park. Thailändare är ekonomiskt sinnade på sitt sätt. Rama IX park är gratis efter 17.00. Kommer man 10 min innan står det fullt med bilar och väntar för att slippa betala cirka 20 B. Många har motorerna igång och bränner diesel.

Vi var i lilla parken och promenerade i värmen. Vi gick 3 gånger 738 meter officiellt och sedan några meter till bilen. Bifogar några kort för att ni ska kunna se min gångmiljö. Tyvärr blev det bara en sköldpadda, som får representera djurlivet.

IMG_2246.jpeg

IMG_2245.jpeg

IMG_2244.jpeg

IMG_2243.jpeg

IMG_2242.jpeg

IMG_2241.jpeg

IMG_2240.jpeg

IMG_2239.jpeg

IMG_2238.jpeg

IMG_2237.jpeg

Förvånande...går o drick o in't så sur heller :thumbsup: :xmas_smiley:
SmartSelect_20231020_144950_Gallery.jpg
Kan du inte bara lägga av med dina inlägg på din hitttepådialekt ? Fattar inte varför du håller på. Jag som pratar Skelleftebondska om jag vill skulle väl aldrig snudda vid tanken att göra inlägg på den dialekten eftersom knappast någon skulle förstå. Vill du inte att vi ska förstå eller vad håller du på med ?

Kan du inte bara lägga av med dina inlägg på din hitttepådialekt ? Fattar inte varför du håller på. Jag som pratar Skelleftebondska om jag vill skulle väl aldrig snudda vid tanken att göra inlägg på den dialekten eftersom knappast någon skulle förstå. Vill du inte att vi ska förstå eller vad håller du på med ?
Det borde han ju kunna hålla på med i den där tråden när han snackade med en robotdammsugare. Eller krävs det en egen tavla?

Skäms du över Skellefteå bonskan du kommer ju därifrån ,så What

Tagit min dagliga promenad i ett blåsigt småkallt väder.
1697808232411.jpeg

Här brukar det vara 70-80 cm ner till vattnet.
Idag såg det ut som en sandstrand.:)
1697808408833.jpeg

Hösten är kommen men fortfarande ganska grönt.
1697808543723.jpeg

Ingen frost ännu så dahliorna och rosorna blommar fortfarande :thumbsup:
1697808681142.jpeg

Fick SMS från butiken att varorna jag beställt hade kommit så dom hämtade jag ut på hemvägen.
Så nu är både denna och nästa helg räddad.:nod:

Nyfiken, kan in't du säg nå snällt på Skellefteå språket.... :'(

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar