Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Nej. Det är en enkel funktion i Marketplace. bara att klicka på var man är och tala om vilken radie runt den platsen man vill ha träffar på

1700731700243.png
Ja just det.! Har sett att när frugan sökt på Marketplace i Sverige att platsen hon söker ut ifrån kan hamna lite var som helst och fått flytta den till Postorten vi bor då jag hjälp henne med några sökningar.

Nu har jag lyckats att installera One2Car appen i min Ipad :-) Det gick inte söka rätt på denna via Apple Store men hittade denna via en sökning på Internet. När jag skulle registerna ett konto så ville den inte acceptera mitt namn tills jag skrev förnamn och efternamn med enbart små bokstäver. Sedan var problemet med telefonnummer då jag enbart har svenskt mobilnummer men la in frugans thai mobilnummer och först då gick registreringen igenom. Nu kommer hon nog undra varför det dyker upp meddelanden från One2Car 555

Ja just det.! Har sett att när frugan sökt på Marketplace i Sverige att platsen hon söker ut ifrån kan hamna lite var som helst och fått flytta den till Postorten vi bor då jag hjälp henne med några sökningar.

Nu har jag lyckats att installera One2Car appen i min Ipad :) Det gick inte söka rätt på denna via Apple Store men hittade denna via en sökning på Internet. När jag skulle registerna ett konto så ville den inte acceptera mitt namn tills jag skrev förnamn och efternamn med enbart små bokstäver. Sedan var problemet med telefonnummer då jag enbart har svenskt mobilnummer men la in frugans thai mobilnummer och först då gick registreringen igenom. Nu kommer hon nog undra varför det dyker upp meddelanden från One2Car 555

Man behöver inget konto på one2car för att söka där. Jag har aldrig registrerat något på websidan i alla fall

Man behöver inget konto på one2car för att söka där. Jag har aldrig registrerat något på websidan i alla fall
Jo jag kollade där först men ville se om jag även kunde få appen också.

När det gäller t.ex. Thai Airways (helt annan sak visserligen) så är Appen bra på så vis att man ser alla sorters biljetter man kan välja mellan klart och tydligt vilket inte syns då man söker via Webbsidan.

Sitter och fundera på om det fins någon bra tråd på TS om hur man använder Wise praktiskt? Jag har Wise men tycker själv det är lite krångligt att finna fram hur man gör alltid och fått prova mig fram rätt mycket. Det skall ju gå t.ex. göra överföringar direkt från sitt svenska bankkonto via Wise till sitt thailändska bankonto av vad jag kan förstå. Men jag har hamnat på att först överföra så att jag har SEK på mitt konto i Wise och sedan därifrån göra överföringen till våra thailändska bankkonton vilket väl är ett onödigt extra steg?

Starta ny tråd eller använda befintlig tråd men vilken då?

Sitter och fundera på om det fins någon bra tråd på TS om hur man använder Wise praktiskt? Jag har Wise men tycker själv det är lite krångligt att finna fram hur man gör alltid och fått prova mig fram rätt mycket. Det skall ju gå t.ex. göra överföringar direkt från sitt svenska bankkonto via Wise till sitt thailändska bankonto av vad jag kan förstå. Men jag har hamnat på att först överföra så att jag har SEK på mitt konto i Wise och sedan därifrån göra överföringen till våra thailändska bankkonton vilket väl är ett onödigt extra steg?

Starta ny tråd eller använda befintlig tråd men vilken då?

Använd "Trustly"-alternativet för att överföra direkt från ditt svenska bankkonto och godkänna med bank-id

Använd "Trustly"-alternativet för att överföra direkt från ditt svenska bankkonto och godkänna med bank-id
Tack! Hittade inte detta nu när jag ör inloggad på mitt Wise konto men sitter just läser igenom de två trådar jag hittade här på TS när jag sökte med Wise som titel.

Tack! Hittade inte detta nu när jag ör inloggad på mitt Wise konto men sitter just läser igenom de två trådar jag hittade här på TS när jag sökte med Wise som titel.
Har för mig man får 4 val av överföringsmetod. Manuell överföring från din bank, 2 olika kort-alternativ och trustly-alternativet längst ner. Kolla så du inte måste scrolla ner för att se det nedersta alternativet

Jo jag kollade där först men ville se om jag även kunde få appen också.

När det gäller t.ex. Thai Airways (helt annan sak visserligen) så är Appen bra på så vis att man ser alla sorters biljetter man kan välja mellan klart och tydligt vilket inte syns då man söker via Webbsidan.
Behöver inte registrera sig på appen heller, jag har inte registrerat men kan söka.

Har för mig man får 4 val av överföringsmetod. Manuell överföring från din bank, 2 olika kort-alternativ och trustly-alternativet längst ner. Kolla så du inte måste scrolla ner för att se det nedersta alternativet
Tack! Jag gjorde precis en test med att skicka 1000 SEK till frugans ena konto i Bangkok bank med en "Low Cost transfer (Send money from your bank account)" med TRUSTLY alternativet och har tagit lite bilder som jag kan efter lite överstrykningar kan lägga in på någon av de två trådarna med ordet "Wise i titeln" om det är flera som klurat på hur man gör?

En kompis som har Handelsbanken kan inte använda Trustly till Wise.
Gick utmärkt från ett av mina konton på SEB :-) Det stod på Wise att lågpris varianten jag använde kunde ta upp till 4 timmar men efter bara några minuter var 1000 kronor överförda 3,277.51 THB på hennes konto när hon kollade i sin Bangkok Bank App i sin mobil.

Gick utmärkt från ett av mina konton på SEB :) Det stod på Wise att lågpris varianten jag använde kunde ta upp till 4 timmar men efter bara några minuter var 1000 kronor överförda 3,277.51 THB på hennes konto när hon kollade i sin Bangkok Bank App i sin mobil.
Avgiften på Wise blev 27.02 SEK med en växelkurs på 3.36853

Gick utmärkt från ett av mina konton på SEB :) Det stod på Wise att lågpris varianten jag använde kunde ta upp till 4 timmar men efter bara några minuter var 1000 kronor överförda 3,277.51 THB på hennes konto när hon kollade i sin Bangkok Bank App i sin mobil.
Ja, många använder Trustly utan problem, kompisen är utskriven om det har någon betydelse för Handelsbanken.

@apknug är väl en het kandidat. Leker forumpolis och skriver sen olämpliga ord i öppet forum. :xmas_smiley:

Själv har jag precis gjort slut på första muggen kaffe. Om en timme skall jag iväg till Lund med 18-åringen. Skall nämligen följa med i trafikskolebilen under hans körlektion. Vi skall, efter tips från hans lärare, träna vissa moment privat och jag vill vara säker på vilka moment han menar. Man får ju försöka hjälpa pojklymmeln att spara lite pengar. Handledartillstånd kom 5 timmar efter ansökan till Transportstyrelsen.
Det var nån som skrev tidigare att man fick tåla lite skämt på forumet.

Men visst, jag har skrivit Bar, det har jag.....

Bara att ta bikten på söndag , tidigt så man har lång tid.

Ja just, DET var skämtet när jag kommenterade mätartävligen.

Jag har nämnligen ***censur******* censur****
Alla har censur när det gäller könsord i öppet forum så du är inte så unik som du tror herr forumpolis. Men dom flesta har fattat det och avstår från att skriva dylikt. Det finns en tavla där du kan få utlopp för sådana skriverier.

I dag har vi åkt kanalbåt igen. Det är ett poppis fortskaffningsmedel i BKK men farangfritt. Det är billigt. Kostar bara 22 B. Vi åkte en sträcka. Åt en sen lunch och åkte tillbaka. Bredvid startpunkten/templet ligger Amways största affär. Där shoppade frugan.

Visar några bilder. Tyvärr blev de inte bra för att stänkskydden satt uppe. Helt ok egentligen för det stänker när två båtar möts med full fart.

IMG_2394.jpeg

IMG_2393.jpeg

IMG_2392.jpeg

IMG_2389.jpeg

IMG_2387.jpeg

IMG_2386.jpeg

IMG_2382.jpeg

IMG_2381.jpeg

IMG_2380.jpeg

Alla har censur när det gäller könsord i öppet forum så du är inte så unik som du tror herr forumpolis. Men dom flesta har fattat det och avstår från att skriva dylikt. Det finns en tavla där du kan få utlopp för sådana skriverier.
Jag misstänker att du fortfarande inte greppat skämtet så jag släpper det.

Men jag kan säga att min farsa inte är Polis i alla fall.

Det hela påminner lite om Gösta Ekman i Gula Hund från 1966. Jag kan dock inte länka till sketchen i ett öppet forum, skall göra det i Dude när jag kommer ihåg. Den ligger på svt play.

Ha en härlig vinterdag i skåne. Här var solen också gått ner men vi har härliga 28-29 grader. Hej på dig.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K