Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Ja kanske blir att man testar nån gång innan man dör vem vet..

Dock tog jag oskulden på lao khaoen för typ 6 år sedan på koh chang. Jonas Jonassons bar. Keybordisten i Bob Hund tyingade mig att prova på nyår. Undrar om han kommer till Thailand nåt nuförtiden?
Risken är nog att du dör av jadongen den är likvärdig med T-sprit, smakade på något liknande från Laos.

Fixat till surkål.
20240115_074138.jpg

20240115_080010.jpg

Blir inte mycket kvar när vätskan masserats ur med brödkaveln.
20240115_082108.jpg

20240115_083206.jpg

Risken är nog att du dör av jadongen den är likvärdig med T-sprit, smakade på något liknande från Laos.
Själva jadongen är bara en örtblandning, för mig är 11 olika örter och helt alkoholfri.
Men blandar man den med laokhao så blir det laojadong, då med alkohol och det har jag druckit många gånger förr när man var lite yngre.
Ingen t-sprit smak i det, låter mer som du druckit Mekong.

Jadong örter i påse som blandas med laokhao.
Lao jadong stånd, står lite här och där i Pattaya, 10 baht för en snaps.
1705291653524.png

1705291681769.png

1705291737683.png

Senast ändrad:
Själva jadongen är bara en örtblandning, för mig är 11 olika örter och helt alkoholfri.
Men blandar man den med laokhao så blir det laojadong, då med alkohol och det har jag druckit många gånger förr när man var lite yngre.
Ingen t-sprit smak i det, låter mer som du druckit Mekong.

Jadong örter i påse som blandas med laokhao.
Lao jadong stånd, står lite här och där i Pattaya, 10 baht för en snaps.
1705291653524.png

1705291681769.png

1705291737683.png
Mekong är det inget större fel med, duger att göra kask på eller grogga med cola med is. Det finns väl färdigblandad jadong med alkohol att köpa på topsy men vad är det för sorts alkohol i den.

Mekong är det inget större fel med, duger att göra kask på eller grogga med cola med is. Det finns väl färdigblandad jadong med alkohol att köpa på topsy men vad är det för sorts alkohol i den.
Den dom blandar jadong med är Laokhao dom 33cl flaskor, färdigblandad har jag inte sett men kanske finns.
Blandar laokhao (flaskan på bilden)
Med yadong (påsen på bilden)
Då blir det Laoyadong.
1705303723090.png

1705303749293.png

Mekong är långt ifrån det billigast som det var för 30 år sedan, då man köpte Mekong set.

Mekong är svårt att hitta och rätt dyrt.

Så här såg det dock ut i loungen när jag flög från suvvan sist!

IMG-20231231-WA0000.jpg

Den dom blandar jadong med är Laokhao dom 33cl flaskor, färdigblandad har jag inte sett men kanske finns.
Då blir det Laoyadong.
1705303723090.png

1705303749293.png
Ya dong såldes i lerkrukor på 3-5 liter längs vägarna i Ratchaburi och Kanchanaburi.
Även kryddorna som var en blandning av rötter och örter kunde man köpa separat per kg.

Då blir det Laoyadong.
1705303723090.png

1705303749293.png
Fick en snaps av Darlingens bror i går kväll , Kan man va utan , Bjöd han tillbaka en Jameson och det kunde han inte dricka ja ja bra för mig iaf

Ya dong såldes i lerkrukor på 3-5 liter längs vägarna i Ratchaburi och Kanchanaburi.
Även kryddorna som var en blandning av rötter och örter kunde man köpa separat per kg.
Vad är det i laokhao flaskan, är det vad vi kallar renat, frugan blandade en laokhao flaska med vad jag tycke var träflisor och hyvelspån men det skulle vara bra för det allmänna välbefinnandet så det blev en dragnagel innan det var dags att sova.

Vad är det i laokhao flaskan, är det vad vi kallar renat, frugan blandade en laokhao flaska med vad jag tycke var träflisor och hyvelspån men det skulle vara bra för det allmänna välbefinnandet så det blev en dragnagel innan det var dags att sova.
I flaskan är det bara ren sprit av sämre kvalitet så det finns rester av finkel.

Ja kryddorna ser ut som träflisor i olika färger.
Det ska enligt tron ha goda egenskaper för hälsan och potensen.

Ska dra i flera månader för att bli färdig.

I flaskan är det bara ren sprit av sämre kvalitet så det finns rester av finkel.

Ja kryddorna ser ut som träflisor i olika färger.
Det ska enligt tron ha goda egenskaper för hälsan och potensen.

Ska dra i flera månader för att bli färdig.
Jag hävdar ett det är ytterst oren sprit i flaskan......

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K