Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Har spelat bridge i dag med polare från Australien som nyss kommit tillbaka från sitt hemland. Det blev en vinst så nu firar jag med en stänkare eller två. Vi två kommunicerar väldigt bra på engelska trots att forumets egna språkexperter påstår att jag inte kan det språket. Jaja, så kan det gå när man inte är så noga med vad man häver ur sig. ;)
Så länge man gör sig förstådd är det ingen fara. Det är förhoppningsvis ingen som kräver perfektion.

Här är som vanligt dåligt väder, idag så dåligt så att jag fick hoppa över träningen, risk att bryta nacken om man skall träna i en berg och dal bana ;)
Men nu påväg iland iaf men är väl en 15 timmar igen innan vi siktar land.
Men imorrn är det 3dje biffen och nästa vecka när lönen kommer skall jag köpa flygbiljett.
Ser fram emot att komma ner, kan städa och hålla på hela dagarna medans frugan och barnen är i skolan, en vit månad på det med så kommer huset bli som nytt ;)
Vit vecka. Skall du göra som @andrejsdenruskige ?

Började morgonen redan kl 05,30 med kaffe och lite nattradio från Sverige, sedan runt 07 så trampade jag iväg och kollade in lite nya områden, var ute ca 35 min och höll ett bra tempo i tramperna. Men blev inte svettig för det var ej så varmt..
Såg en av grannarnas alla väckarklockor ute och spatserade

Sedan frulle ute med sambon & två av knegarna kom kl 08 och jobbar vidare med entrén och det sista av muren.

Och strax efter dom kom så anlände 2 st det mesta av blommorna & buskarna vi beställde igår så nu är det full fart här runt huset.

20240127_073348.jpg

20240127_074456.jpg

20240127_085941.jpg

20240127_090002.jpg

Här cyklade jag förbi på morgonen och till vänster är åt det hållet huset är och namnet på området, nu är det mesta planterat i större betongkrukor och det blir sedan mitt jobb att måla dom :)

Nu håller trädgårdsfolket på att mäta upp området bakom krukorna ut mot muren,där ska det bli gräsmatta.

20240127_072337.jpg

1706323753420297477165383345933.jpg

Sitter hemma sedan frugan drabbats av kristallsjukan. Hon inbjöds till att vara "offer" i en utbildning för huvud- och ansiktsmassage. Blev inte bra.

I kväll ska jag försöka pigga upp mig med att titta på Tata Steel Chess 2024 rond 12. Folk från hela världen tittar och lyssnar på engelska kommentarer. Det är stora pengar som eliten slåss om. Numera är det oftast unga, som kämpar på högsta nivån. Pensionsåldern på elitnivå ligger runt 35. Han som leder är 19.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K