Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Strax boarding, trots hus i Sverige nu så längtar jag hem till stök och kaos.
En baconfrukost på beachroad och en promenad.
Blir kanske en sväng till Koh Samet med, inte riktigt bestämt, kollega en matros ombord kommer ner på Söndag.
Många av våra gamla byggnader har visat sig motståndskraftiga men förfulats genom om- och tillbyggnader under århundradens lopp. Nu gäller det att få fram pengar till underhåll av gamla sockenkyrkor och hitta på sätt hur de kan användas.
Vad jag avsåg var just att dessa byggnader är så oerhört värdefulla för vår religion , jag kan inte säga jag är hårt troende , men jag anser likväl att Kyrkor är en mycket viktig del i vår kultur, och den verkar ju i dag inte alltid vara så viktig.
Själva resan kan vara spännande med, ser Richard Barrow's olika tågresor i Thailand och olika tågtyper dom ervjuder så verkar själva resan vara upplevelsen.
Själv hade jag velat åkt tåget Bangkok - Singapore en gång med privat dubbel sovkabin.
Själva resan kan vara spännande med, ser Richard Barrow's olika tågresor i Thailand och olika tågtyper dom ervjuder så verkar själva resan vara upplevelsen.
Själv hade jag velat åkt tåget Bangkok - Singapore en gång med privat dubbel sovkabin.
För några år sedan var jag och tittade på Asiens Orientexpress. Då kostade det 5.000 dollar per person. Inget för en pensionär. Bara något att drömma om och hoppas på ett under som lyfter kronan.
Det räcker att ta sovtåget till södra eller norra Thailand för att få upplevelsen. 2 klass sleeper w fan!
Hehe, fasen snart 35 år sedan första gången och det är nog samma vagnar idag. Sist så var dörrarna ut inte öppna i alla fall. Rostfri "toa" rätt ut på backen.
Sen har de nog svetsat rälsen så det allra värsta dunket är borta.
Jag skall försöka komma ihåg att ta lite bilder på och i vår gamla kyrka här där jag även tjänstgör som kyrkvärd. Grundad på 1100-talet och en riktig klenod. Det finns lite minnen kvar från den danska tiden som ju tog slut 1658.
Jag skall försöka komma ihåg att ta lite bilder på och i vår gamla kyrka här där jag även tjänstgör som kyrkvärd. Grundad på 1100-talet och en riktig klenod. Det finns lite minnen kvar från den danska tiden som ju tog slut 1658.
Heja Danmark! Jag är nog lite "kyrkbög", det måste jag erkänna! Även tåg, framför allt gamla tåg är coolt! Följer en svensk kille från Stockholm som kallar sig RKMA. Han kollade senast godståg i Jorbro.
Det räcker att ta sovtåget till södra eller norra Thailand för att få upplevelsen. 2 klass sleeper w fan!
Hehe, fasen snart 35 år sedan första gången och det är nog samma vagnar idag. Sist så var dörrarna ut inte öppna i alla fall. Rostfri "toa" rätt ut på backen.
Sen har de nog svetsat rälsen så det allra värsta dunket är borta.
Vad jag sett på Richards sida så är slepeer till Malaysia rätt bra idag.
Är ju jäkligt häftiga tågupplevelser som erbjuds i Thailand idag, Japanska fina vagnar som erbjuds tex.
Hos oss är ju gammalt statligt men som utgår från Bangkok idag har jag flrstått som en hel del privata med specialresor och klass.
Heja Danmark! Jag är nog lite "kyrkbög", det måste jag erkänna! Även tåg, framför allt gamla tåg är coolt! Följer en svensk kille från Stockholm som kallar sig RKMA. Han kollade senast godståg i Jorbro.
Idag blev jag återigen tvungen att köra frugan tiĺl jobbet, tåget var inställt p g a personalbrist än en gång. Nu börjar man tröttna på Skånetrafiken och Trafikverket på riktigt.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.