Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Strax boarding, trots hus i Sverige nu så längtar jag hem till stök och kaos.
En baconfrukost på beachroad och en promenad.
Blir kanske en sväng till Koh Samet med, inte riktigt bestämt, kollega en matros ombord kommer ner på Söndag.

20240731_084942.jpg

Jag trodde själva resan var målet, med fem sex olika varje dag.

Vad gör du för intressant på resmålet då?
Själva resan kan vara spännande med, ser Richard Barrow's olika tågresor i Thailand och olika tågtyper dom ervjuder så verkar själva resan vara upplevelsen.
Själv hade jag velat åkt tåget Bangkok - Singapore en gång med privat dubbel sovkabin.

Själva resan kan vara spännande med, ser Richard Barrow's olika tågresor i Thailand och olika tågtyper dom ervjuder så verkar själva resan vara upplevelsen.
Själv hade jag velat åkt tåget Bangkok - Singapore en gång med privat dubbel sovkabin.
Jag funderar på att ta tåget ner till Malaysia, borde ju funka tycker jag .

För några år sedan var jag och tittade på Asiens Orientexpress. Då kostade det 5.000 dollar per person. Inget för en pensionär. Bara något att drömma om och hoppas på ett under som lyfter kronan.

Det räcker att ta sovtåget till södra eller norra Thailand för att få upplevelsen. 2 klass sleeper w fan!

Hehe, fasen snart 35 år sedan första gången och det är nog samma vagnar idag. Sist så var dörrarna ut inte öppna i alla fall. Rostfri "toa" rätt ut på backen.

Sen har de nog svetsat rälsen så det allra värsta dunket är borta.

Jag skall försöka komma ihåg att ta lite bilder på och i vår gamla kyrka här där jag även tjänstgör som kyrkvärd. Grundad på 1100-talet och en riktig klenod. Det finns lite minnen kvar från den danska tiden som ju tog slut 1658.
Heja Danmark! :beer: Jag är nog lite "kyrkbög", det måste jag erkänna! Även tåg, framför allt gamla tåg är coolt! Följer en svensk kille från Stockholm som kallar sig RKMA. Han kollade senast godståg i Jorbro.

Det räcker att ta sovtåget till södra eller norra Thailand för att få upplevelsen. 2 klass sleeper w fan!

Hehe, fasen snart 35 år sedan första gången och det är nog samma vagnar idag. Sist så var dörrarna ut inte öppna i alla fall. Rostfri "toa" rätt ut på backen.

Sen har de nog svetsat rälsen så det allra värsta dunket är borta.
Vad jag sett på Richards sida så är slepeer till Malaysia rätt bra idag.
Är ju jäkligt häftiga tågupplevelser som erbjuds i Thailand idag, Japanska fina vagnar som erbjuds tex.
Hos oss är ju gammalt statligt men som utgår från Bangkok idag har jag flrstått som en hel del privata med specialresor och klass.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K