Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Kollar på vm i snooker från Sheffield.
20200805_214703.jpg

Yngsta grabben, snart 5 år, har nu kommit på två benhårda argument för att han inte ska behöva gå till skolan igen.
1. Han har ju redan graduerat (Kindergarten 1), det borde räcka där.
2. Han gillar inte en thailändsk lärare.
Som farsa undrar man naturligtvis vad det kan vara för fel på denna läraren?
- I have told him to speak swedish, i dont like when he speaks thai but he dont listen. :)

/ SatanG

I dag ska bilskatten betalas 3000Tba, sen kollade ja bensin priset i går 21,5 syns/ L. De är nog billigt jämfört med SV. Sen är ju bensen hybrid, de lönar sej även här tycker ja, tanken rymmer 60L ja kör runt 80 mil på en tank. Har inte märkt någon skillnad på el räkningen, är de någon som hybrid i Sverige funkar de där också

Jag ska ta mig en promenad och samtidigt ta en funderare över om jag ska följa en känd medlems exempel och se om jag kan ignorera coronatråden. Det är ju bara en papegoja, negativist och alarmist, som raljerar där och spyr sin galla hela tiden. Usch vad tröttsamt och deprimerande, lite frisk luft gör kanske att humöret blir bättre.

Läste dagens nyheter och upptäckte att. Nu kan man bli lugn i Sverige igen. Nu har Polisen kommit på lösningen till dom stora samhällsproblemen.
Eller kan det vara så fint att världens bästa regering ligger bakom detta. Inte en helt omöjlig tanke när man kommer ihåg hur skolproblemet löstes med att byta namn på höstlovet till läslov. :wai::nod:
FB_IMG_1596618324951.jpg

Läste dagens nyheter och upptäckte att. Nu kan man bli lugn i Sverige igen. Nu har Polisen kommit på lösningen till dom stora samhällsproblemen.
Eller kan det vara så fint att världens bästa regering ligger bakom detta. Inte en helt omöjlig tanke när man kommer ihåg hur skolproblemet löstes med att byta namn på höstlovet till läslov. :wai::nod:
FB_IMG_1596618324951.jpg
Antingen läser du inte DN eller så far du med osannig! Sidan finns inte. Och kom nu inte och påstå att det var ett skämt för det är alldeles för trovärdigt för att passera som ett skämt i dagens läge tyvärr!

Jag ska ta mig en promenad och samtidigt ta en funderare över om jag ska följa en känd medlems exempel och se om jag kan ignorera coronatråden. Det är ju bara en papegoja, negativist och alarmist, som raljerar där och spyr sin galla hela tiden. Usch vad tröttsamt och deprimerande, lite frisk luft gör kanske att humöret blir bättre.
Ja tror du är för nyfiken för att låta bli. Sen om man skall kritisera som du måste man ju komma med något, inte bara gnälla

Antingen läser du inte DN eller så far du med osannig! Sidan finns inte. Och kom nu inte och påstå att det var ett skämt för det är alldeles för trovärdigt för att passera som ett skämt i dagens läge tyvärr!

Nej jag läser inte DN men läser ofta dagens nyheter från olika källor.
Om du inte förstår att detta är satir så är det synd.
Dagens läge är lite svårt att definiera, det är olika beroende vem man frågar.

Dagen har varit stillsam med det mesta. Har åkt runt med frugan och shoppat. Letat efter en av sönernas barnböcker på vinden.

I dagens nyhetsflöde hittade jag en intressant sak, som jag inte vill undanhålla för er. Tycker att den är ganska fantastisk och visar att det finns skillnader mellan IL:s ö och storstäder. Från dagens DN. Obs! Inget skämt.

De poliser som ska jobba i det nybyggda polishuset i Rinkeby kommer att eskorteras av en extrainsatt polispatrull för få skydd till och från sitt arbete.

– Vi kommer dit med en historik i ryggen av angrepp på polis och på våra fordon. Även om mycket har förändrats vill vi att ny personal ska känna sig trygg, säger Frida Nordlöf, tillförordnad lokalpolisområdeschef i Rinkeby.

https://www.dn.se/av/linda-hjerten/

Var och gjorde en inspektion i Falköping idag, otroligt vackert odlingslandskap, påminner om sydfrankrike tycker jag. Kan inte säga vad jag inspekterade men de var tvungna att dra runt den med denna!
20200806_130438_copy_1008x756.jpg

Man kan få ribba för mindre....
Ja, används här hemma också fas i skymundan. Torvbrytning pågår fortfarande och kräver mycket mer än att sätta i för plöjning, hahaha

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K