Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Plockat av lite chili från plantorna som ska torkas imorgon.
Lite blandat mellan nån thaichili till hot lemon och habanero hot lemon. Scotch bonnet,och lite andra sorter.

Går i tankarna att skaffa mig en riktig excalibur 2400 eller Excalibur EXD9 torkugn för att förenkla torkningen ska bara bestämma mig för vilken.

Såg äntligen en Trinidad Moruga scorpion som börjat ändra färg så snart får man provsmaka den med färsk.

Chili 3.jpg

Chili 1.jpg

Chili 2.jpg

P_20200817_200506.jpg

P_20200817_200522.jpg

P_20200817_200553.jpg
Kul med chili. Själv försöker jag hålla mig till de som inte brinner för mycket dagen efter. Har du provat att röka dem till chipotle och nyttja i matlagningen, blir smarrigt. Jag brukar ibland bara lägga på grillen direkt vid BBQ. Pickla eller lägga in för höstens tacomys är också bra om man får en god skörd.

IMG_20200818_152701.jpg

IMG_20200818_152721.jpg

IMG_20200818_152800.jpg

IMG_20200818_152820.jpg

IMG_20200818_152826.jpg

IMG_20200818_152915.jpg

jäklar vilken fin tårta. Vem i familjen har den talangen?
Jag bakade och gjorde vaniljkräm. Damen ville gärna vara med när jag och junior kommit igång så hon applicerade drottningsylt och grädde.
Sedan hade jag köpt ett färdigt marsipan lock av fabrikat Odense, även köpt blommor och blad.
Junior skrev grattis och gjorde nån krumelur så jag fick äran att skriva mamma. Bra teamwork tyckte vi båda

Lämnade dottern för ett tag sen i skolan för sin första dag i tredje klass. Och nu tar jag mig en kaffe och sitter och skriver jobbansökningar och återstår att se om man har nån tur.
Väldigt ont om jobb runt om här där jag bor just nu.

Sprang på min förra chef häromdagen från jobbet innan detta som jag blev av med nu och pratade lite och med lite tur så kanske dom får tillåtelse att plocka in folk snart så då ringer hon mig direkt. Hänger på storföretaget i Göteborg nu mer och fabriken här har inget att säga till om. Allt styrs därifrån.

Den damen är nog en av dom bästa chefer jag nånsin haft för övrigt. Hård men rättvis.

Lämnade dottern för ett tag sen i skolan för sin första dag i tredje klass. Och nu tar jag mig en kaffe och sitter och skriver jobbansökningar och återstår att se om man har nån tur.
Väldigt ont om jobb runt om här där jag bor just nu.

Sprang på min förra chef häromdagen från jobbet innan detta som jag blev av med nu och pratade lite och med lite tur så kanske dom får tillåtelse att plocka in folk snart så då ringer hon mig direkt. Hänger på storföretaget i Göteborg nu mer och fabriken här har inget att säga till om. Allt styrs därifrån.

Den damen är nog en av dom bästa chefer jag nånsin haft för övrigt. Hård men rättvis.
Starta eget så är du din egen chef! Det gjorde jag för 32 år sedan! Im boss! :beer:

För att starta eget så bör man väl ha nåt man är duktig på eller besitta specialkunskaper inom nåt eller ha nån ide om nåt som kan vara lönsamt.

Tyvärr är jag alldeles för feg för det,och jag har aldrig haft en aning om vad jag verkligen vill ägna mig åt i livet tyvärr.

För att starta eget så bör man väl ha nåt man är duktig på eller besitta specialkunskaper inom nåt eller ha nån ide om nåt som kan vara lönsamt.

Tyvärr är jag alldeles för feg för det,och jag har aldrig haft en aning om vad jag verkligen vill ägna mig åt i livet tyvärr.
Det finns alltid nått att äta sa den blinda hönan! Ordspråk från dom djupa finska skogarna! :wink_transparent: :beer:Man får ju bara ett liv, så tänkte jag!

Har en liten fråga angående att göra inlägg här.
Går det att skriva text och lägga in en bild och sen fortsätta skriva och ny bild och sen text?

Så bilden kommer som avbryt mellan varje steg?

Typ göra en steg för steg guide med bilder och text eller måste man göra flera inlägg efter varann ett inlägg för varje steg med bild för att få till det så som jag är ute efter.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K