Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Ja, det blir nog inte sämre i alla fall. Minns när jag bastade med Infra Nord ingenjörer i somras och dom höll på att sanera bort all Huawei utrustning i masterna efter Post o Tele styrelsens beslut...Ja fråga om man kunde återanvända men icke, allt ska smältas ner:rolleyes:.
Säkerhets kameror med "igen känning" på ARN ...? Ja, varför inte, tidigare fick man ringa på en ringklocka före sex om man ville bli kontrollerad :rolleyes:. Nu senare har det trappats upp med stick kontroller i pass kiosken om man har en flickvän med sig från resan...

Jag är så jävla tråkig så dricker bara vin, öl och ibland gin. Jo jag har inga problem att umgås med ortsbefolkningen när det är storhelg. Frugan brukar få hämta mig någonstans på byn hemma hos någon :)
Har varit i hembyn när det inte är songkran, pi mai eller annan högtid. Då är inte så många hemma, dessutom går dom och lägger sig senast kl 8. Skit boring men jag har förståelse för det.
Är väl bara ta en taxi till suvarnhabumi 1,5h från dig eller? Incheck 1h, flyg 1h det är ju tidseffektivast, kanske bara 30 min incheck inrikes?
Roundtrip 1200 baht.

Skall köra bort till condon för dom andra sover och fortsätta med ladda upp cv på databaser.
Men först blir det frukost fast nu blir det Thaimat istället, 1 västerländsk frukost kostar som 4-5 Thaifrukost eller fler om man tex äter khao tom moo.
Beställer vi det här får vi en portion i en påse som gott och väl räcker till 5 pers för 40 baht.
Får bli Khao pad gai kai dao för mig dock idag.

Sen är det helgdag idag, ingen skola så får se när dom vaknar upp vad som sker men frugan la kyckling i marinad igår kväll så blir väl försäljning.
Mulet idag med så....

Skall köra bort till condon för dom andra sover och fortsätta med ladda upp cv på databaser.
Men först blir det frukost fast nu blir det Thaimat istället, 1 västerländsk frukost kostar som 4-5 Thaifrukost eller fler om man tex äter khao tom moo.
Beställer vi det här får vi en portion i en påse som gott och väl räcker till 5 pers för 40 baht.
Får bli Khao pad gai kai dao för mig dock idag.

Sen är det helgdag idag, ingen skola så får se när dom vaknar upp vad som sker men frugan la kyckling i marinad igår kväll så blir väl försäljning.
Mulet idag med så....
Här vräker regnet ned. Har regnat en bra stund.

Ja det kom när jag körde in till stan, nu är jag inne på Big-C så märker inte om fortsatt.
Var uppe på homepro och kolla om fanns slang till högtrycken för avloppen.
Men fanns inte, har beställt på Lazada 275 baht men fanns inga i Thailand som sålde så är ju leverans från Kina så tar ett tag.
Är det fortsatt stopp? Trodde det hade löst sig. Skulle behöva åka och handla lite eller åtminstone vatten. Hittar inte min regn poncho. Ibland är det skönt med bil :laugh2:

Kollat nyhetsflödet speciellt om Ukraina men också om Sverige. Blir en tur till Terminal 21 om en stund. Ev vill frugan också besöka något mer ställe.

Löst sig 5555, nope blir värre. Helgdag idag men får se om det går få tag på avloppsgubbar idag.
Har du inte installerat Grab, är ju bara att beställa vatten där då....
Har Grab men inte långt till 7/11. Det avtog en stund men nu regnar det igen. Avvaktar lite till sedan åker jag. Måste ändå tvätta kläder idag :)

I går var vi på en av våra favoritkrogar. Beach Blue. Där hade mycket förändrats. tidigare låg krogen vackert vid stranden. Det gör man inte längre därför att man byggt en stor ö utanför stranden med nya krogar. Priserna hade också ökat rätt mycket. Nu letar vi efter något nytt. Stränderna vid Jomtien har förändrats rätt mycket och gjorts större. Frågan är om det är till det bättre. Tar nog tid att vänja sig. Tidigare tog det 10 sekunder att gå från strandstolen till vattnet. Nu måste man gå minst 50 meter.
Jag måste fråga dig, @ulflan , var ligger Beach Blue och denna nya ö med restauranger?

När jag ändå åkte till 7/11 och köpte vatten och nudlar passade jag på att åka ned bakom vårat område. Där har det hänt grejor. Många hus som ploppat upp. En riktigt bamsig villa som jag gillade stuket på.

5A6441BE-D1AB-4D7A-B980-56A818CFC2F4.jpeg

8DEFAE86-81E7-4E8E-B250-4A147D821CC4.jpeg

Sitter du i en bunker? Duggregnar fortsatt, när jag körde hit strax innan 09 börja det ösregna i höjd med Amphoe Banglamung och regnat hela vägen till soi korpai där det fortsatt duggar.
Nej, inte direkt bunker även om det är väldigt sparsmakat med möbler och ganska spartanskt.
Kollade på biltaket och inte en droppe regn verkar ha kommit. Bor typ mellan dig och Pattis

Nej, inte direkt bunker även om det är väldigt sparsmakat med möbler och ganska spartanskt.
Kollade på biltaket och inte en droppe regn verkar ha kommit. Bor typ mellan dig och Pattis
Skumt för där det öste ner när jag körde men du kanske sov då, Nu sitter jag ju i condon så är ju sydligare, här duggar det fortsatt och är blött på marken.
Annars att det är lokala skurar här ibland är ju inte ovanligt men i höjd med där du säger det börja ösa ner imorse när jag körde förbi...

Skumt för där det öste ner när jag körde men du kanske sov då, Nu sitter jag ju i condon så är ju sydligare, här duggar det fortsatt och är blött på marken.
Annars att det är lokala skurar här ibland är ju inte ovanligt men i höjd med där du säger det börja ösa ner imorse när jag körde förbi...

Ja, jag vaknade ganska sent. Men det ser torrt ut. Kan vara det att jag är bakom järnvägen och regnet inte vågar sig dit?

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K