Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Lite kaos med all ska fungera i fält till veckan...men på kvällen när björn laget från Karelen laga vitsvansad hjort till middagen vars avkopplande igen :love_transparent: ...
SmartSelect_20230826_233353_Gallery.jpg
SmartSelect_20230826_233429_Gallery.jpg

Senast ändrad:
Har kommit ett bra besked från regeringen för oss som är födda 1957. Detta år får jag betala över 2.500 kr mer i skatt varje månad pga av någon miss när riksdagen för ett år sen röstade igenom förändringar i pensionssystemet. Beslutet gör att över 30.000 kr kommer att betalas till mitt skattekonto 1 juli 2024. Jag tackar och bockar.

Någon fler -57 här som är berörd?

Har kommit ett bra besked från regeringen för oss som är födda 1957. Detta år får jag betala över 2.500 kr mer i skatt varje månad pga av någon miss när riksdagen för ett år sen röstade igenom förändringar i pensionssystemet. Beslutet gör att över 30.000 kr kommer att betalas till mitt skattekonto 1 juli 2024. Jag tackar och bockar.

Nice! :thumbsup:

Skall ju om några veckor ta mig ner till Pattya och köta upp en hoj till Isaan.
Buss till Mo chit sen skall jag via Skytrain ta mig till Ekamai, jag vet att några här bor i BKK, Kanske kan ni ge mig en hint om jag måste byta från Mo Chit stationen till Ekamai ? Skall vad jag minns av det lilla jag åkt Skytrain samma väg som till Asuk, sen inte så långt till Ekamai.
Frågan är alltså om jag skall byta linje eller funkar det bara åka hela vägen, om jag skall byta, var skall detta göras?
För den som funderar så skall jag i Ekamai på en buss vidare till Pattis

Skall ju om några veckor ta mig ner till Pattya och köta upp en hoj till Isaan.
Buss till Mo chit sen skall jag via Skytrain ta mig till Ekamai, jag vet att några här bor i BKK, Kanske kan ni ge mig en hint om jag måste byta från Mo Chit stationen till Ekamai ? Skall vad jag minns av det lilla jag åkt Skytrain samma väg som till Asuk, sen inte så långt till Ekamai.
Frågan är alltså om jag skall byta linje eller funkar det bara åka hela vägen, om jag skall byta, var skall detta göras?
För den som funderar så skall jag i Ekamai på en buss vidare till Pattis
Ta en Van från Mo Chit till Pattaya.
Jag har åkt den sträckan med Van.

Om det inte finns någon direkt buss från Mo Chit kan du ta en buss till Suvvan och byta där.
Eller ta en direktbuss från Korat till Pattaya.

Ja, ni är bara att gratulera.

Tyvärr hamnar födda -59 i samma tråkiga sits och här är det nog tveksamt om det kommer att "kompenseras". :'(

I går var jag med äldste sonen och två barnbarn på stadsutflykt i Stockholm. Vi började på Skansen efter vår 7-årige djurgårdares önskan. Efter några timmar där åkte jag och djurgårdaren färja från Nybroplan till Grönan. Därifrån framryckning till båtarna nedanför Vasavarvet. Vi studerade fyrskeppet inklusive fyrtornet. Detta bedömdes som intressant men lite läskigt. Därefter över till isbrytaren, som är en favorit. Vi gick runt där en god stund. Vi fick inte gå på veteranbåtarna som tillhört Marinen. Vi lyckades komma hem innan regn och annat elände. Stan var full av besökare till olika jippon.

Återkommer med bilder.

I går var jag med äldste sonen och två barnbarn på stadsutflykt i Stockholm. Vi började på Skansen efter vår 7-årige djurgårdares önskan. Efter några timmar där åkte jag och djurgårdaren färja från Nybroplan till Grönan. Därifrån framryckning till båtarna nedanför Vasavarvet. Vi studerade fyrskeppet inklusive fyrtornet. Detta bedömdes som intressant men lite läskigt. Därefter över till isbrytaren, som är en favorit. Vi gick runt där en god stund. Vi fick inte gå på veteranbåtarna som tillhört Marinen. Vi lyckades komma hem innan regn och annat elände. Stan var full av besökare till olika jippon.

Återkommer med bilder.
Nu får jag hoppa in här lite, veteranbåtarna tillhör inte Marinen! Dom tillhör Sjöhistoriska under ett paraply som heter Veteranflottiljen.
Om du går ned dit på tisdagar så får du gå ombord och träffa en lång man som heter Johan, han visar dig allt du vill se. Är ju själv medlem i denna fina förening så man börjar hitta alla båtar dom har! I sep 9 är det öppet hus ute på Gålö hela dagen där man får åka allt som flyter, men då är du väl i Thailand?

Men nu går inte den vanen varje timme, och jag kommer till Mo chit kl 14 , ca
Jag har för mig att både vanen och storbussen går varje timme från Mo Chit.

Med.storbussen kommer då till Pattaya North Bus Terminal, samma som från Ekamai.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K