Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Kollar på Fords hemsida i Sverige och Thailand.
Ford Mustang GT V8 i Thailand 1.500.000sek, i Sverige från 642.000sek, dubbla priset i Thailand.
Ford Pickup Wildtrack 10 vxl aut 656.000sek i Sverige, 355.000sek i Thailand.
Dubbla priset på sportbil och halva priset på pickup jämfört med Sverige här nere.
Mustangen är 5 gånger dyrare i Thailand än Wildtrack, Mustangen är billigare i Sverige än Wildtrack.
Konstiga prissättningar. Undra vad som påverkar.

Nu snackade vi iof om att bo längre för att få ner kostnaden, per tidsenhet.

Medlemmar har svårt att komma över 3 månader.... inte alla som kan unna sig ett bättre liv på flera ställen i SEA på äldre dagar.
Man får prioritera.

Men två veckor på Phuket är bättre än inget!
Säg inte vi när du menar jag (du själv)

Du är inte talesman för alla.

beror väl på vad ex styrelsen säger samt vad föreningen säger, eget hus en annan sak, men en BRF kan du inte kräva att få korttidsuthyra
Nu klarar de flesta som kör ett halvår i värmen även dubbla hyror.
Min fd kollega hyr inte bara ut för pengarna, han vill ha någon som sköter det praktiska som post och dagliga sysslor.

Har man inte råd,
är livet att leva som en kyrkråtta inte mycket att sträva efter i Thailand.

Man ska kunna leva och inte bara överleva.

Vilopaus men snart klart, runt träd och vid mur blir en annan dag.
20230830_105202.jpg

beror väl på vad ex styrelsen säger samt vad föreningen säger, eget hus en annan sak, men en BRF kan du inte kräva att få korttidsuthyra
Så är det, dom flesta styrelser är mycket restriktiva med detta. Kompisen är ordförande i en brf i Malmö, dom fick problem med en borättsinnehavare som började hyra ut via Airbnb. Det slutade med att den innehavaren blev tvingad att sälja eftersom han inte bodde där själv och bara var ute efter att tjäna pengar.

Vart på Ford och bilförsäljare gick igenom våran bil, jävla skitbil den där Nissan X-trail...
Nu var det nåt fel på växellådan, nåt som var vanligt bland x-trail Hybrid modellen.
Ville bara ge 260.000 för våran för mycket att fixa, är ju damaskerna med.
200.000 lägre än dom ligger ute för på one2car.
Så nu är vi på Nissan så dom får se om det är ett verkligt fel och hur mycket för att fixa.
Kanske bara blir foton jag får med mig på bilen, fast jävligt trött på den jävla X-Trailen nu, vart flera dyra saker som gått sönder och fått bytas genom åren.
Får vi se om det blir nåt mer än dessa foton.

20230830_105411.jpg

20230830_105349.jpg

20230830_105321.jpg

20230830_105301.jpg

20230830_105240.jpg

20230830_105229.jpg

Vart på Ford och bilförsäljare gick igenom våran bil, jävla skitbil den där Nissan X-trail...
Nu var det nåt fel på växellådan, nåt som var vanligt bland x-trail Hybrid modellen.
Ville bara ge 260.000 för våran för mycket att fixa, är ju damaskerna med.
200.000 lägre än dom ligger ute för på one2car.
Så nu är vi på Nissan så dom får se om det är ett verkligt fel och hur mycket för att fixa.
Kanske bara blir foton jag får med mig på bilen, fast jävligt trött på den jävla X-Trailen nu, vart flera dyra saker som gått sönder och fått bytas genom åren.
Får vi se om det blir nåt mer än dessa foton.

20230830_105411.jpg

20230830_105349.jpg

20230830_105321.jpg

20230830_105301.jpg

20230830_105240.jpg

20230830_105229.jpg
Då får du hoppas på att Forden är bättre. Men X-Trailen har väl rullat ett antal mil nu, kanske inte så konstigt att saker slits och måste repareras.

Så är det, dom flesta styrelser är mycket restriktiva med detta. Kompisen är ordförande i en brf i Malmö, dom fick problem med en borättsinnehavare som började hyra ut via Airbnb. Det slutade med att den innehavaren blev tvingad att sälja eftersom han inte bodde där själv och bara var ute efter att tjäna pengar.
Samma hos oss i den föreningen vi bodde i innan vi flyttade ner, jag satt som den mest aktivt verksamma ledamoten i den styrelsen, vi var extremt restriktiva mot andrahansuthyrningar. Att bo i en BRF tjänar bla. ett syfte att alla skall veta vilka som bor och rör sig i fastigheten, tillåter styrelsen korttidsuthyrningar så är det snart ett kaos. Några som hos oss hyrde ut utan tillstånd, dessa fick direkt ett krav på rättelse, det hände vid två tillfällen att de inte brydde sig och vi förverkade lägenheter vid två tillfällen. Sköter styrelsen allt enligt lagen, med skriftliga rekommenderade krav på rättelse och detta inte efterlevs så är risken väldigt stor att förlota sin bostadsrätt, dvs Föreningen förverkar din BRF rätt och tvingar dig att sälja din BRF, görs inte detta tar Styrelsen ärendet till Kronofogden som säljer lägenheten

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K