Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Både jag & kompisen såg älg igår men ingen som vi fick läge på. Den uppmärksamme kan se lite rök stiga upp till vänster om den smala granen,det kommer från lkab och pelletsverken inne i kiruna ca 2,5-3 mil härifrån.
Härligt väder just nu med ungefär 10 plusgrader. Man kunde ju faktiskt ha det mycket sämre ;)

20230925_110130.jpg
Jo, här trivs man, forest vitamins :love_transparent:

Fick detta meddelandet på LinkedIn idag. Trevligt att bli ihågkommen. Tolv år sedan vi jobbade tillsammans. Jag får väl påminna honom att läsa uppdateringen i min profil, att jag har slutat arbeta och är pensionerad :)

Jag har jobbat med många nationaliteter och har fortfarande kontakt med en del. Han är Indier.

UMAPATHY Elumalai 5:07 PM

Sir How are you? Situation warrants me to work for 1 more tenure. I feel that it shall be good if it is under your leadership. Please reply Thanks

Fick detta meddelandet på LinkedIn idag. Trevligt att bli ihågkommen. Tolv år sedan vi jobbade tillsammans. Jag får väl påminna honom att läsa uppdateringen i min profil, att jag har slutat arbeta och är pensionerad :)

Jag har jobbat med många nationaliteter och har fortfarande kontakt med en del. Han är Indier.

UMAPATHY Elumalai 5:07 PM

Sir How are you? Situation warrants me to work for 1 more tenure. I feel that it shall be good if it is under your leadership. Please reply Thanks
Gott att känna så. Jag har fortfarande kontakt med en del av filippinarna jag jobbade med, dom har dock insett att det inte blir mer arbete för mig heller. Nuförtiden räcker det fint med kyrkorådet som jag har tillbringat ca 2 timmar med ikväll, mycket budgetdiskussioner nu.

Såg och läste om detta i expressen nu ikväll.
Jag är inte så känslig av mig men detta gjorde mig både förbannad :mad:och ledsen på samma gång.
Det riktigt skär i hjärtat när jag ser den lilla tjejen.
Är så jag blir tårögd när jag ser det.:'(

Man kan ju bara hoppas det är ett misstag även om det inte ser så ut.

Hua..en vardaglig tragik dock om vardaglig här hos oss...den som går starkast ur, är flickan utan medalj tyvärr ;). Ifrågasätt "tackorna" eller anhöriga i fråga?

Har just avslutat Vaccumpackning av benfria kycklinglår/filèer, 1,8kg blev totalt 6st pkt. med 3 filèer i varje och varje pkt. fick sin egen BBQ Rub smak strösslad över sig, så nu när de ligger frysen så kommer de förhoppningsvis gotta in sig och underlätta med mindre moment vid dags för tillredning.
Sex dagar mindre att tänka ut något att äta, bara ta fram och.

Är det någon på detta forum, som har gjort något med ägg & keso??
Alla svar är välkomna...

Nu har jag anmält mig till Amazing Thailand Half Marathon 2023 :)
Äger rum söndag 3 december med start kl.02:00 i Rajamangala National Stadium Bangkok.
Slog till på ett "early bird" erbjudande för 1050 baht.
Blir lite tight med tidsomställningen, flyger ner den 28 november och landar på morgonen den 29 november.
Alltid något att skylla på om det går dåligt :cool:

20230926_180316.jpg

Spring väl, @ThaiExploreDreamer !
Och snubbla inte på alla Kineser som är på semester de kommer alltid i vägen, de är överallt de inte ska var, lättas se dem är röd el. gul vimpel, vad du än gör följ inte vimpeln..

God tur!

@JBK.Ltd.
Överlåter sportande till andra, "hejar gärna på", utförande av någon typ av sport, för min del tog slut vid 9års åldern efter satsat fullt ut från 400m markeringen och märkte att jag hade 300m kvar efter första kurvan, jag insåg att jag inte hade vilja, lust eller ork så jag klev in på gräsplan och gick tvärsöver till mållinjen och tog ett steg över den och tanken blev : Ska man fuska, lika bra göra det rätt...

Spring väl, @ThaiExploreDreamer !
Och snubbla inte på alla Kineser som är på semester de kommer alltid i vägen, de är överallt de inte ska var, lättas se dem är röd el. gul vimpel, vad du än gör följ inte vimpeln..

God tur!

@JBK.Ltd.
Överlåter sportande till andra, "hejar gärna på", utförande av någon typ av sport, för min del tog slut vid 9års åldern efter satsat fullt ut från 400m markeringen och märkte att jag hade 300m kvar efter första kurvan, jag insåg att jag inte hade vilja, lust eller ork så jag klev in på gräsplan och gick tvärsöver till mållinjen och tog ett steg över den och tanken blev : Ska man fuska, lika bra göra det rätt...
Ja, du gjorde åtminstone ett försök.... :)
Gott så!

Inventerat skafferiet idag, verkar inte behöva ta med nå mycket mera när jag kommer köra ut nya saltstenar i april.
Sett älg ikväll men alldeles för långt håll och dom gick bort ifrån mig. Mätte avståndet med Leican och fick det till 660m.

20230926_135420.jpg

"Bullens pilsner korv"!!
Ser att herrn är en gourmet av högaktning, @Norrpilen
Den med en senap som heter duga, mumseliemums!

Tystar många hungriga munnar när man kommer hem efter promenaden eller vild kväll i festandet tecken.
Om jag inte missminner mig, så första kvällen 1966 ny hit-flyttad så öppnade mor två burkar och kokade par potatas för att få oss små tysta och somna mätta...

@JBK.Ltd.

Senast ändrad:
Inventerat skafferiet idag, verkar inte behöva ta med nå mycket mera när jag kommer köra ut nya saltstenar i april.
Sett älg ikväll men alldeles för långt håll och dom gick bort ifrån mig. Mätte avståndet med Leican och fick det till 660m.

20230926_135420.jpg
Tar med extra i helikoptern ser jag...gäll o fylla på det som står :thumbsup:

Hej

Idag blev det 10 humrar och en halv korg med krabba, vi fick lagt bättre igår och det märktes, förutom dom 10 humrar vi fick med hem var det även två romhonor och en hummer som var för liten som gick tillbaka i sjön.
Skapligt väder även om det kom en kortare regnskur, 17 grader varmt och en måttlig vind på 9-10 m/s.

Mvh isan lover

Både jag & kompisen såg älg igår men ingen som vi fick läge på. Den uppmärksamme kan se lite rök stiga upp till vänster om den smala granen,det kommer från lkab och pelletsverken inne i kiruna ca 2,5-3 mil härifrån.
Härligt väder just nu med ungefär 10 plusgrader. Man kunde ju faktiskt ha det mycket sämre ;)

20230925_110130.jpg

@Norrpilen!!
Behöver väl inte jaga de hit i alla fall!?!
Fjollträsk är full av andra älgar och de är inte det smartaste släktet...

Älg orsakar tunnelbanestopp

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar