Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

@Norrpilen!!
Behöver väl inte jaga de hit i alla fall!?!
Fjollträsk är full av andra älgar och de är inte det smartaste släktet...

Älg orsakar tunnelbanestopp

Blev kvällsjobb för mig då jag fick en älg på lock så här i sista minuten, helikoptern hämtar ju hem oss imorgon efm.. Än en gång så slipper man svälta under vintern.
Och nu in i kojan för en virre eller två ;)

20230927_184149.jpg

Jag har startat dagen med ett utvecklingssamtal med Lilleman och hans mentor. Han sköter sig bra, verkar ha fått pappas läshuvud. Lätt för språk och lite svårt för matte.

@Berralund
Jag, hade svårt för matte under hela grundskoletiden, ända tills när jag skulle läsa in gymnasiepoängen på Komvux, så började med högstadiets och äntligen fick en lärare som förklarade att matte är ett språk du kan använda överallt utan att kunna språket som talas i landet, därför det finns alltid någon i landet som kan läsa din matematik.
Det också visade att jag inte var dum i huvudet som alla säger, när jag ställde frågan "jag förstår inte" utan mina lärare inte kunde förklara för mig att det är ett språk.
Men likt tusan han självt så misslyckades jag på omprovet i matte och blev inte godkänd för högstadiets matte, så vidare i mattevärlden och gymnasienivå där jag blir godkänd med nöd och näppe och skrapar ihop mina gymnasiepoäng så jag kan bli motorman.
Men jag har fortfarande några matematiska bekymmer som inte fastnar i min "cabezan" och de är större el. mindre < >, algebra och "var i hellskotta kommer X ifrån" i ekvationen...

Den där sista, X:et var ett skämt vi i klassen drog varje gång lärarn satte ett X på tavlan...

@JBK.Ltd.

Senast ändrad:
I dag har det varit ett omväxlande väder i BKK med tidvis mycket regn. När det regnar blir oftast bilköerna extra besvärliga. Varning finns för orkan. I dag var jag med frugan till släktens sjukhem. En ny intressent skulle skrivas in. I morgon börjar i liten skala inflyttningen till nya huset i utkanten av BKK. Misstänker att jag kommer att sakna livet vid en SOI med en del genomfart.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K