Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Ett vardagsrum i garaget.
Byter nu hjulen på resväskan. Ett stort projekt som kräver utrymme :)

IMG_5277.jpeg

IMG_5281.jpeg

IMG_5284.jpeg

IMG_5283.jpeg
Jag gjorde samma sak med två resväskor här hemma hos mig, efter att köpt hjul, för man byter hela hjulen inklusive fälg som du visar på bilden.

Jag tyckt mesta mecket var att få bort de gamla, gick inte att skruva bort dem jag fick kapa hjulaxeln med bågfil.

Men helt klar rätt enkelt och görbart, rekommenderar!

Jag gjorde samma sak med två resväskor här hemma hos mig, efter att köpt hjul, för man byter hela hjulen inklusive fälg som du visar på bilden.

Jag tyckt mesta mecket var att få bort de gamla, gick inte att skruva bort dem jag fick kapa hjulaxeln med bågfil.

Men helt klar rätt enkelt och görbart, rekommenderar!

SKF lager är obligatoriskt

I går besökte vi och fruns tre släktingar nya tomma huset. Först div thaitraditioner för framtida lycka. Därefter kom internetinstallatören. Sedan i väg till IKEA och några affärer runt omkring. Tog hela dagen. Hemgång runt 10-tiden.

I dag blir det besök på släktens sjukhem hela dagen. Frugan vill hälsa på pappa och träffa nya personalen. Det har varit rätt stor omsättning. Jag ska kolla upp min ekonomi och diskutera på TS.

Varning för dessa.

De flesta kredit och bankkort har inte en äkta reseförsäkring med olycksfallsförsäkring, sjukförsäkring hem transport etc.

Deras försäkring täcker borttappat bagage, förseningar och lite sånt.

Amex dyra kort som kostar 6 000kr + för ett år är det enda jag vet som har en "riktigt" reseförsäkring.
Tack för upplysningen!
Försäkringar kan verkligen vara en snårskog..... :)

Säger farväl till vårat lantställe Solhem, vi syns igen nästa sommar.

IMG_4011.jpeg

Dags att vinterbona och stänga ner.

IMG_4012.jpeg

Har slått ca 7000 kvm ängsmark

IMG_4010.jpeg

Ca 3000 kvm vatten tillhör fastigheten också

IMG_4013.jpeg

Och en ”1000-årig” ek. Historien och sägnen säger att Drottning Kristina slog läger här på sin resa söderöver efter hon abdikerat

/ Enis
Det såg fint ut.

Nere i byn efter mer än ett dygn uppe i bergen,vi var ett gäng på totalt 7 jägare som har licenser på flera hjortar. Tyvärr så har hjortarna lyckats lura oss så här långt,men det har varit nära..
Här bodde vi sista natten och vi är strax på väg tillbaka dit för ännu en natt. Själv valde jag att sova ute i sovsäck för att slippa några riktigt storsnarkare..
Och ute under bar himmel har jag hört hjortarna bröla hela natten.
Här ligger jag och siktar på en hjort som inte riktigt ställer sig rätt & vi är uppe på 16-17 hundra meter.

20230930_130935.jpg

20230930_182712.jpg

IMG_4011.jpeg

IMG_4012.jpeg

IMG_4010.jpeg

IMG_4013.jpeg

Och en ”1000-årig” ek. Historien och sägnen säger att Drottning Kristina slog läger här på sin resa söderöver efter hon abdikerat

/ Enis
Ser ut som ett kanonställe, kallställer ni det över vintern eller hur gör ni ?

Här mötte vi just ett gäng kossor som dom håller på att byta betesmark för, här i bergen går hästar,kor & får på lösdrift uppe i bergen. Dom hade gått 20 km med dom idag. Det är verkligen ute på landet här. Jag gillar livet dom lever här i Pyrenéerna även om jakten är mycket hårt reglerad jämnfört med våran hemma i kiruna.

20231001_125133.jpg

20231001_130630.jpg

IMG_4011.jpeg

IMG_4012.jpeg

IMG_4010.jpeg

IMG_4013.jpeg

/ Enis
Vilket fint ställe! Grattis! :thumbsup:

Här mötte vi just ett gäng kossor som dom håller på att byta betesmark för, här i bergen går hästar,kor & får på lösdrift uppe i bergen. Dom hade gått 20 km med dom idag. Det är verkligen ute på landet här. Jag gillar livet dom lever här i Pyrenéerna även om jakten är mycket hårt reglerad jämnfört med våran hemma i kiruna.

20231001_125133.jpg

20231001_130630.jpg
Häftig resa du är på :thumbsup:

Nu är vi tillbaka i Damiens hus & ska käka nåt snabbt. Så här är utsikten från rummet jag huserar i. Sämre kunde det ju vara ;)

16961665050137790100234322111054.jpg
Det är dj-la fin utsikt skulle vilja vara där. Mänga på forumet visar bilder på en massa hustak i nån storstad vad är det mot det du visar
Hoppas vi får se mera, suveränt

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar