Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

På Harrys inget folk så tidigt bra parkering

20231002_075045.jpg

20231002_074853.jpg

20231002_074834.jpg
Vi ses snart kanske då. Hoppas det inte regnar

Jag besökte min svåger idag och besiktigade hans bygge, ett nytt lastväxlarsläp. Blev godkänt. :) Varje gång han köper nytt, lastbil eller släp, så bygger han om mycket efter egna idéer. Inga småsummor. Innan han tog över sin fars åkeri jobbade han på en karosserifabrik så han har erfarenhet och är riktigt pedantisk.
IMG-5301.jpg
IMG-5302.jpg

Hans kompanjon Klas tröttnade och gick och lade sig.
IMG-5300.jpg

Där står en Corvette Z06 och en Cheva 35:a custombygge i garaget bredvid. Där bjuder han på avskedsfest på lördag.

Jag besökte min svåger idag och besiktigade hans bygge, ett nytt lastväxlarsläp. Blev godkänt. :) Varje gång han köper nytt, lastbil eller släp, så bygger han om mycket efter egna idéer. Inga småsummor. Innan han tog över sin fars åkeri jobbade han på en karosserifabrik så han har erfarenhet och är riktigt pedantisk.
IMG-5301.jpg
IMG-5302.jpg

Hans kompanjon Klas tröttnade och gick och lade sig.
IMG-5300.jpg

Där står en Corvette Z06 och en Cheva 35:a custombygge i garaget bredvid. Där bjuder han på avskedsfest på lördag.

Han kan ju ingenting.
Jag ser inga verktyg

Nere från bergen igen & bytt jakt område,och även boendet är bytt. Kanske inte till nåt bättre men betydligt enklare att ta sig dit. Vi kan köra bil ända fram,och den andra dit får man ta sig till fots. 5 km uppåt så det känns för en gammal gubbe som mig,är ju äldst av dom här fransmännen jag jagar med. Ryggsäckarna vi bar på var fyllda med hjortkött från igår kväll & även en trofé var fastsurrad överst på min säck ;)
Bild på nya stugan där vi nu ska bo i 2 dygn.
Idag har och när vi vaknade så såg man inte många meter pga tät dimma,Vädret har slagit om från en otrolig värmebölja till mera behaglig temp,endast runt 20-22 :) och det är till vår fördel.

20231003_182500.jpg

Kom till Jomtien i går i regnet. I dag har det också regnat en del. Jomtien är rätt mycket förändrat sedan sist. Flera ställen stängda/övergivna. Trafiken har ökat mycket vid vår gata. Planerat sedan flera år.

Frugan vill åka tillbaka till BKK i morgon för att titta på en möbelutställning. Ivrig att komma i gång med nya huset. Några släktingar hejar på.

Här är ett foto från förra stugan uppe på berget och precis innan vi ska gå dom 5 km som är till bilen. Är inte bara köttet som ska med,vi har även personliga prylar som sovsäck, vapen och annat man behöver för några dar där uppe.
Så det var välfyllda säckar och även extra påsar för köttet,men ett otroligt minne.

IMG-20231004-WA0018.jpg

Blev en lång dag uppe på berget idag,kom tillbaka till stugan runt kl 22,45 och gått flera km i mörkret med pannlampa. Först var det sån dimma så att man endast så 50m och ibland drog den bort för att lika snabbt återkomma.
Flera mindre grupper med hjortar syntes,även några ensamma. Tillbaka här i stugan började vi söka efter fästingar och jag hade flera st på mig & spår efter säkert 10 st som bitit mig :(
Men nu hänger det iaf 2 hjortar till utanför stugan.
Här även fått ett smeknamn av fransoserna, Crazy Swede :) :)

20231004_172803.jpg

IMG-20231004-WA0003.jpg

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7