Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Hej

Idag kommer min Danska släkt på besök igen, så det blir hummerskiva i helgen, jag misstänker att min kusins man vill med på sjön också och fiska hummer, men det ser ut som om det inte blir förrän på Söndag eftersom det fortfarande är blåsigt, vi får hoppas att dom inte har varit i Tyskland och handlat igen innan dom kommer hit, jag har ju inte hunnit dricka upp det dom hade med sig i somras ännu. :)

Mvh isan lover

Checkat in på resorten i Phetchaburi.

20231013_155040.jpg

Har varit på IKEA. Där började vi. Thailändarna tyckte att allt var bra men de underkände prisbilden. I stället blev det en specialutställning och en stor utställningshall utanför BKK. Har blivet lovad att få handla skrivbord med stol om inget thai duger.
Jag har varit på möbelmässa och köpt möbler när vi köpte huset, sängen var bra, håller än, Engelsk import.
Soffan tillverkad i Thailand, höll par år.
Nu ny soffa tillverkad i Thailand, höll några månader, tog ut en ny innan 1 år garantin gick ut förra månaden, sömmarna sprack.
Nästa soffa blir nog från Index men IKEA har väl 10 års garanti på deras skinnsoffor?

Hej

Fick precis ett trevligt telefonsamtal om att det var dags att hämta kött ifrån älg och kronhjort imorgon, allt är styckat och en del är även malt till färs, sen får vi själva dela upp det i lagom middagsportioner och frysa det, vi har ju bara rådjuskött i frysen nu så det här var välkommet.

Mvh isan lover

Hej

Fick precis ett trevligt telefonsamtal om att det var dags att hämta kött ifrån älg och kronhjort imorgon, allt är styckat och en del är även malt till färs, sen får vi själva dela upp det i lagom middagsportioner och frysa det, vi har ju bara rådjuskött i frysen nu så det här var välkommet.

Mvh isan lover
Vad kostar älgkött privat?
Så gott att ha lite kött och färs i frysen.

Har varit på IKEA. Där började vi. Thailändarna tyckte att allt var bra men de underkände prisbilden. I stället blev det en specialutställning och en stor utställningshall utanför BKK. Har blivet lovad att få handla skrivbord med stol om inget thai duger.
Spånskivemöbler expanderar i det fuktiga klimatet dessutom omöjliga att flytta. Ungarna bytte rum med varann och garderob och säng gick ju halvt sönder. De e gjorda att monteras en gång. Inte mer.

Allt annat hemma e ju antikt och håller i hundratals år

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar