Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Toe-in/out heter det.
Sedan har du Camber och caster.
Man behöver absolut inte vänta till att däcken är slitna och speciellt inte om det bara är 800kr det handlar om.
Vist heter det det och man ser mest på däckena om toin eller tout, Vet du hur man stöäller in camber och casate
roch vilka problem det ställer in för frmhjulsinstälningen
Har du gjort en framhjuls inställning i ditt liv utn bara skit snack

I veckan fick min fru ett samtal från Mitsubishi, dom frågade om vi ville förlänga nybilsgarantin då den går ut nästa år.
bilen är en 2020 uttagen augusti 2019, så lite märkligt att dom ringer redan nu o vill ha betalt när den bara är strax över 4år
o garantin är på 5år…Men skitsamma, bara o pröjsa o se glad ut haha.
13000baht för 5 år till, det kan det ju vara värt. Har redan fått laga ac som totalrasa för några månader sen, som garantin tog.
Så det är garanterat värt pengarna.

En liten träff I Bangkok, inte tråkigt inte alls.

IMG_3113.jpeg
Viste inte att du var lagd åt det hållet men helt OK sköt om dej

Vist heter det det och man ser mest på däckena om toin eller tout, Vet du hur man stöäller in camber och casate

Jag är utbildad bilmekaniker och hjulinställningar har jag gjort.

Du ser lika tydligt om cambervinkeln är fel.

Både MotoGP och F1 i helgen. I F1 är VM avgjort men i MotoGP är det väldigt tajt och VM fajten går troligtvis till sista racet i Valencia. F1 körs i Las Vegas i helgen. Oavsett om man är intresserad av F1 eller inte så kan det verkligen vara intressant att titta på. Jänkarna kan detta med underhållning och Las Vegas :)

Omg (Wtf) Boa52!
Snälla, kan du inte efter att du skickat ett svar eller publicerat ett inlägg titta efter, läsa och redigera efteråt så att det blir begripligt för oss alla på forumet?
Det skulle verkligen underlätta att förstå vad du menar och tänker.
Med det sagt så uppmuntrar jag till diskussion och meningsutbyten i god ton och vänskaplig anda.

Nån mek är du inte, hjulinställning år bra och det om man ser att nåt framdäck blivit snedslitet , anntingen på ut eller insidan,
Fel toin eller toiout Ganska lätt om man jobbar med bilar och inte bara fantisetrat
Tror inte jag är intresserad att bevisa mina kunskaper inför dig Ormet, 5 år skola samt 15 år som mek räcker nog för att avgöra denna sak.

Omg (Wtf) Boa52!
Snälla, kan du inte efter att du skickat ett svar eller publicerat ett inlägg titta efter, läsa och redigera efteråt så att det blir begripligt för oss alla på forumet?
Det skulle verkligen underlätta att förstå vad du menar och tänker.
Med det sagt så uppmuntrar jag till diskussion och meningsutbyten i god ton och vänskaplig anda.
Inte en bokstav rätt, undrar om stavningen inte ligger under farstutrappen, det gamla ordspråker att "där sprit går in går förstånd ut " gäller än idag.

När det gäller hjulvinklar så är det inte bara i fram man mäter/justerar. En fyrhjulsmätning skall göras. Ofta hjulvinklarna är lite si och så redan från fabrik. Drar man mycket husvagn/tyngre släp kan man behöva ställa om camber i bak. Min Audi A4 kändes okej men inte hundra. Slet inga däck. Bad om fyrhjulsmätning vid service och förklarade vad jag kände. Blev som en ny bil, mycket skönare att köra. Felinställda hjulvinklar kan även påverka bränsleförbrukningen negativt även då däcken inte blir snedslitna.

Nu är jag inget proffs som herr @Boa52 men lite skit kan jag :)
Audin har väl delad bakaxel ? Det har väl iofs även Berras Volvo misstänker jag, Men visst har du rätt, du sätter ju upp instrument runt om. Men om alla bussningar samt lager är ok i bakvagnen bör den nog stå ganska ok, Sen är det ju en fråga om att vilja lägga dessa 1400 som Bilia vill ha, jag föredrar att göra detta när jag skiftar eller köper en ny däckuppsättning. Men jag är snål och kollar helst om möjligt allt själv. Men har en firma med riktiga instrument där jag nyligen köpte en ny uppsättning däck a 8 k bath, (lågprisdäck) Kollar annars däcktryck samt jackar upp ibland och ruskar lite i framvagnen på min gamla Izuzu. Den är ju inte så avancerad

Ah ja 3 år. Hade för mig nåt annat. Hehe.

De kan ibland ha en rätt prisvärd basservice. Fast det är iof ett olje och filter byte där de vill sälja på mer....

Min 19 år gamla Audi kommer inte nära en Audi verkstad.

Synd att de flesta bor så långt söderut annars hade vi åkte till @Boa52 och servat våra bilar!
Huuaaa. det kryper i skinnet när du skriver sånt :laugh2:

3 år. Så skippar inte men ökar misstänksamheten och köper inte allt dom säger och föreslår. Har serviceavtal med dom och det är dock en trygghet som jag gillar även om det kostar en slant.
Bilia i Ropsten Lidingöbron hade en mek som servat bilar under några år, en dag var han sjuk och basen fick av någon anledning för sig att kolla hans skåp, (nån annan mek som golade tänker jag ) De hittade nåt hundratal gamla filter samt olja i hans skåp, undrar om dessa kunder var nöjda med sitt serviceavtal. Här i Thai har jag när jag är lat eller behöver en lift en verkstad som visar upp ALLA utbytta delar samt kallar på mig för att visa när de byter delar, Bra priser samt ärliga och bra mekar, ägs av en kines som har koppling till min Thaifamilj, så naturligtvis extra viktigt att visa ärlighet då. men fasen inte lätt att hitta utbildade och noggranna mekar här.

Väntar på att åka i väg på en rundresa på den ort där jag befinner mig. Damerna har varit flitiga och gett mig god service kring maten. Vädret här är kallare än i BKK. AC verkar onödigt här.
Den 25e kör jag med en större grupp MC åkare upp mot Sukothai samt Pai och Mae Sot, gör en Charitytrip, (Kings Ride ) Möter upp dem i Korat på bikeweekend som går nästa helg, Gissar på att det blir skinnbrallor och skinnjacka på under körningen längre upp i landet ;), Brrr .här nere 90 km syd Khon Kaen på morgonen ca 17 grader

Bilia i Ropsten Lidingöbron hade en mek som servat bilar under några år, en dag var han sjuk och basen fick av någon anledning för sig att kolla hans skåp, (nån annan mek som golade tänker jag ) De hittade nåt hundratal gamla filter samt olja i hans skåp, undrar om dessa kunder var nöjda med sitt serviceavtal. Här i Thai har jag när jag är lat eller behöver en lift en verkstad som visar upp ALLA utbytta delar samt kallar på mig för att visa när de byter delar, Bra priser samt ärliga och bra mekar, ägs av en kines som har koppling till min Thaifamilj, så naturligtvis extra viktigt att visa ärlighet då. men fasen inte lätt att hitta utbildade och noggranna mekar här.
Var det gammla filter som du skrev så var det väl inte nån fara. Vi hade en besvärlig kund, gnällig på allt. Vi skulle göra en tusen mila
service på hans bil. Gossen hade orkat med att rita med tuschpenna på all tändstift. Helt klart gjorde meken lika dant. Fan vad han
skällde tills vi visade han på dom gammla stiften. Han slank ut från verkstaden ganska fort, röd i ansiktet

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K