Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Du vet väl vad det heter.

Lyssna på dom äldre så blir du visare.

Vi thailandsveteraner kan nog lära nybörjarna både det ena och det andra.

BTT
Ja eller så kan vi som lever här idag berätta hur det är i nutid.
När jag flyttade hit var tanken svår att ta bernen på stan, idag lätt.
Även dina favoritställen på 2nd har förändrats, här dansa lättklädda damer öppet förr, nu nedstängt.

20231102_165549.jpg

20231102_165559.jpg

Han är inte ensam som tycker att allting var bättre förr.
Jag tycker beror lite på.
Jag kom väl precis när fortsatt vite mannen fick all service, räckte upp handen och för en 20 bahting kunde man få installerat och levererat.
Men va bortskämd man var.
Men blev ju ofta på kostnad farang kan ingenting.
Vilket störde mig jäkligt mycke.
Min första fru och alla runt skulle bara serva.
Idag skryter min nuvarande fru om min kunskap och farangen fixar när kommer till byn.
Kommer ihåg när försäkringsbolagförsäljare var och försökte sälja till svärföräldrarna, dom skicka ut mig att ta diskussionen och skicka iväg, svärmor stod och gömde sig.
Skulle aldrig hänt i första äktenskapet med okunnig farang.

Jag har ju inte tummen i handen som tex @Berralund jag kan fixa det mesta när jag orkar och vart väldigt frustrerande leva i en by där det nästan blev en kamp.
Där bara skulle lägga sig i en enkel grej som skruva ihop en grill och putte undan än sen gjorde fel.

Vad bra att du har lärt dig saker med åren

:laugh2:
Ja jag har lärt mig och få saker jag inte kan fixa själv.
Vet ju folk som tar hjälp av agencys när gäller papperarbete.
Folk som inte kan ordna visum etc.
Folk som inte kan laga telefoner, datorer etc etc själv men jag gör allt själv.
Inte så svårt och när det gäller teknik/elektronik så är det oftast logiskt och enkelt man behöver inte ha namn kunskap om alla komponeter, rätt enkelt skifta.
Jag har byggt datorer sen jag var barn och självlärd, inte så svårt och stor skillnad.
Pappersdelen är rätt enkel.

Ja jag har lärt mig och få saker jag inte kan fixa själv.
Vet ju folk som tar hjälp av agencys när gäller papperarbete.
Folk som inte kan laga telefoner, datorer etc etc själv men jag gör allt själv.
Inte så svårt och när det gäller teknik/elektronik så är det oftast logiskt och enkelt man behöver inte ha namn kunskap om alla komponeter, rätt enkelt skifta.
Jag har byggt datorer sen jag var barn och självlärd, inte så svårt och stor skillnad.
Pappersdelen är rätt enkel.
Hmmm, börjar lukta lite skryt tror jag. Skämtar bara, det är naturligtvis bra att vara händig. :)

Ingen risk att denna tråd hamnar i Dude, du behöver inte vara orolig. Då raderas hellre inlägg som eventuellt skulle gå över gränsen.
Bra, tryggt att höra.

Då hoppas vi brodern känner sig manad att starta sin nya tråd ;

Broder Tuk Tuks Stora Tråd med Råd och Tips om Thailand snarast.

Jag ser framför mig en tråd som lite liknar gamla tidningars frågespalt, Läsarna skickade in sina frågor och fick svar, kunde vara Iav nge o Sten Hegele, och utöver det tas lämpligt ämne upp och förklaras.

Hmmm, börjar lukta lite skryt tror jag. Skämtar bara, det är naturligtvis bra att vara händig. :)
Inget skryt men jag har alltid haft datorintresse och byggt alla mina datorer själv.
Jag behöver ingen som skruvar åt mig hemma, rätt lätt logiskt oftast vilken skruv som skall vart.
Jag byggde alla mina miningsriggs själv och programmera.
Jag kan damsuga och laga mat.

Min fd kapten från förra året träffa jag nu när mönstra av och han tyckte du behöver inte självskryta.
Du borde vara kapten för längesen med din kvalitet och kunskap.
Men där är jag inte nu, börjat om från början men kanske nåt sker i Juni nästa år.

Jag är väl lite sån, finns igentligen inga problem kan en annan människa fixa det kan väl jag.
Sålänge det är fysisk kunskap inte intellektuell och tanke.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K