Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Ja det var hålligång och fullt på barerna även i DaNang igår, idag markant skillnad.

Mycket kristna här som firar jul med familjen som tradition.
Ja det är väl det, i Chanthaburi var det ju stor julfest varje år innan vid katedralen pga den stora Vietnamesiska folkmängd som flydde till det området är det ju mycket kristet där.

Det blev ingen matfestival, äldste sonen känner sig sjuk och yngste har nåt med.
Äldste har lagt sig under en filt på soffan så jag passade på att leka med hans julklapp, helt sjuk känsla att spela med sådana, som man kliver in i en helt ny värld.
Nu skall jag spela lite till ;)

20231224_165328.jpg

20231224_165322.jpg

20231224_165243.jpg

20231224_165210.jpg

Frugan jobbar natt så här blir det en tom tallrik som julbord! Men jag är van, så ingen fara, kan åka till firman och svetsa en container om det blir tråkigt! Tror jag har firat runt 35 jular helt ensam!

DSC_0087.JPG
Du gillar ju att spela datorspel, du skulle köpt dig ett par sådan Meta quest 3 vr brillor.
Behöver inte kopplas till någon dator.
Sjukt kul, fast nu ligger dom på laddning.
Så skall kanske skall passa på att cykla till 7/11.

Dagen börjar i moll, bett kocken att servera risgrynsgröt till frulle. Vi har fått ombord färdiga rullar typ ica’s. Blev naturligtvis inget med det! Nu skulle det intagas lite lättare jul lunch, det enda juliga med den var färgen på korven :(
IMG_4581.jpeg

Köpt ombord massor av helfabrikat bara att värma julmat, men standarden på dessa matvärmare börjar bli rent löjlig!
Nu har jag iallafall penslat och bröat skinkan så den är klar för griljering, hoppas middagen håller lite högre standard!

Önskar er alla en riktigt god jul.

När skall du bli vuxen? ;) :xmas_smiley:
Spel är för vuxna med, många spel som har +18 åldersgräns idag.
Känner många som spelar lite, idag nog mer än förr tex på tel, tablet etc och bra när man har barn vad som gäller i nutid med inte bara från när farfar var ung ;)
Jag spelar igentligen väldigt lite och flera månader sen sist innan testa det här men hänger med i utvecklingen ;)

Dagen börjar i moll, bett kocken att servera risgrynsgröt till frulle. Vi har fått ombord färdiga rullar typ ica’s. Blev naturligtvis inget med det! Nu skulle det intagas lite lättare jul lunch, det enda juliga med den var färgen på korven :(
IMG_4581.jpeg

Köpt ombord massor av helfabrikat bara att värma julmat, men standarden på dessa matvärmare börjar bli rent löjlig!
Nu har jag iallafall penslat och bröat skinkan så den är klar för griljering, hoppas middagen håller lite högre standard!

Ja vissa kockar borde inte få bära yrkestiteln faktiskt. Det hände några gånger att jag såg till att personen aldrig kom tillbaka i rederiet. Tiĺl även filippinarnas stora jubel. En vi hade kunde inte ens koka ett ägg. Han blev väldigt kortvarig ombord, som grädde på moset var hygienen ytterst bristfällig dessutom. Men han skröt själv vitt och brett om vilken stjärnkock han var. :sick::eek:

Spel är för vuxna med, många spel som har +18 åldersgräns idag.
Känner många som spelar lite, idag nog mer än förr tex på tel, tablet etc och bra när man har barn vad som gäller i nutid med inte bara från när farfar var ung ;)
Jag spelar igentligen väldigt lite och flera månader sen sist innan testa det här men hänger med i utvecklingen ;)
Sen skall väl tilläggas att inte bara till för spel sådana vr brillor, film, vanlig internetsurf, social media, som en dator men istället för att stirra på en skärm kliver du in i den och kan se dig runt i den världen 360 grader 3D, skulle även kunna gå med dom på mig på morgonpromenad längs beachroad och streama den.
En av dom sista kurserna jag var på innan hämtade nybyggena så användes VR-Glasögon för att lära nya bojlastarsystemet ombord.
Motionering kan dom med vara bra för, kommit många sportinriktade spel och istället för sitta still så är man delaktig och rör på sig.

Senast ändrad:
Sen skall väl tilläggas att inte bara till för spel sådana vr brillor, film, vanlig internetsurf, social media, som en dator men istället för att stirra på en skärm kliver du in i den och kan se dig runt i den världen 360 grader 3D, skulle även kunna gå med dom på mig på morgonpromenad längs beachroad och streama den.
En av dom sista kurserna jag var på innan hämtade nybyggena så användes VR-Glasögon för att lära nya bojlastarsystemet ombord.
Tack och lov att jag är pensionär nu! Vill inte leva i något slags cyberspace ombord.

Ja vissa kockar borde inte få bära yrkestiteln faktiskt. Det hände några gånger att jag såg till att personen aldrig kom tillbaka i rederiet. Tiĺl även filippinarnas stora jubel. En vi hade kunde inte ens koka ett ägg. Han blev väldigt kortvarig ombord, som grädde på moset var hygienen ytterst bristfällig dessutom. Men han skröt själv vitt och brett om vilken stjärnkock han var. :sick::eek:
Man får säga som Göte brunsås som var en kock av det äldre gardet. Dom skall födas inte gödas! ;)

Tack och lov att jag är pensionär nu! Vill inte leva i något slags cyberspace ombord.
Inte ombord, var på kurs skrev jag.
För att lära oss det nya tekniska mekaniska ombord så användes VR teknik på kurscentret.

Och som jag skrev, många som sitter hemma och glor på en skärm hade nog mått bättre av ett par VR-brillor där man aktivt deltar istället för att sitta på en stol.
Känns i benen efter ett tag och är både armar, ben och hela kroppen som används.
Nog kunnat få en aktivare befolkning i en mer stillasittande värld med några VR-brillor på kontoren ;)

IMG_4581.jpeg

Blir en äkta dansk jule då?

BTT

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar