Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

SmartSelect_20231228_204840_Chrome.jpg

Såg i förbifarten att Malmö gett upp igen :rolleyes:

Gårdagen var en handelsdag av träd och växter. Den sista lovade frugan För en stund sedan levererades ett träd av en flitig nong, som också grävde ned det. I dag kan det bli vilodag eftersom frugan med släktingar vill städa. I morgon är en endagsresa inplanerad.

I dag är det sista bankdagen i år och det kräver att jag kollar upp en del innan det blir för sent. Skickade lite slantar till "Läkare utan gränser" eftersom jag tycker att de gör ett fint jobb i Ukraina och Gaza. Får ju tillbaka en del när jag deklarerar. Läste att Akelius skickat 30 Mkr till dem. Det ser jag som en kvalitetsstämpel.

Står å funderar på hur vissa Thaisnack medlemmar kan få till vad som helst till snack och framför allt tjafs.
Kanske jag ska skicka mess till Moderator och be henne avlägsna en tråd jag av dumhet trodde var intressant, men nej varför det, vissa har bara inte förmågan, kan eller vill inte förstå, så är det ju.
Fot i skrevet från Aich denna morgon i Bangkok, Tack för det 555...

IMG_9480.jpeg

Står å funderar på hur vissa Thaisnack medlemmar kan få till vad som helst till snack och framför allt tjafs.
Kanske jag ska skicka mess till Moderator och be henne avlägsna en tråd jag av dumhet trodde var intressant, men nej varför det, vissa har bara inte förmågan, kan eller vill inte förstå, så är det ju.
Fot i skrevet från Aich denna morgon i Bangkok, Tack för det 555...

IMG_9480.jpeg
När det gäller tjafs så ligger det andra forumet långt före Thaisnack.

Ska åka förbi Central Rama 9 o hämta en pryl, kanske handla något samtidigt.

Thailändska regeringen har nyss gått ut med att mellan 1 Jan-Feb. 15 kan den som skattar i Thailand handla avdragsgillt upp till 50k.
Sånt bör ju utnyttjas för den som skattar, inte mycket annat man får för skatten härnere annars. Gäller naturligtvis inte sponken men t.ex. hotellrum, mat etc så länge det handlas där det är möjligt med elektroniskt kvitto som registreras på skattmyndigheten.

/ SatanG

Håller no inte med, är mindre än för några år sedan.
Men det bästa idag är att det är nästan i avsaknad av politik.
Här är det tjafs i minut kubik, så slår det andra forumet med råge.
Än en gång, politiktjafset kan man slippa genom avaktivering av den tavlan. Vissa gillar tydligen inte att läsa eller diskutera politik men kan trots det inte låta bli.

Igår handlade vi hem mat och dryck till nyårsfirandet. Ica här hemma hade slut på fryst hummer men hade färsk amerikansk för 235 kr styck. Undrar just om den är värd det priset, någon som har provat sådan? Personligen tycker jag att hummer är lite överreklamerat, @Isan Lover får ursäkta. Gott, visst men prisvärt, knappast.

Bara att försvinna in i den virtuella världen alltså. Eller få liv i moppen om du har den kvar.
Den moppen är förenat med livsfara att köra, behöver väl 100m för att stoppa så den står orörd.
Skall se och få beställt hem middag kl börjar närma sig 17, sen skall jag städa lite och efter det gå ner till Lotus's och köpa rödvin och slå mig ner i soffan och kolla på Friends på netflix.

Den moppen är förenat med livsfara att köra, behöver väl 100m för att stoppa så den står orörd.
Skall se och få beställt hem middag kl börjar närma sig 17, sen skall jag städa lite och efter det gå ner till Lotus's och köpa rödvin och slå mig ner i soffan och kolla på Friends på netflix.
Rödvin, jo jag tackar. Vi ser fram emot det med spänning! ;):beer:

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar