Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Kom ner från vind nu efter inspektion o rengöring i värmeväxlare... :confused: . Blåste in kall luft i tilluftsdonen så ana problem:rolleyes:. Ska handla nya filter på måndag då det är där problemet säkert ligger. Man ska tydligen byta 2ggr/år...? Termostaten på värmeelementet stor på 20 grader så får se i morgon o mäta tilluft igen

Kanske skulle köpa med ett paket långkornsris och ta hem, bara bilden på när risen faller isär styckevis får det ju att vattnas i munnen ;)
Det och korvstroganoff.
Fast vet inte om yngste kommer uppskatta det, nu gillar jan ju med makaroner så när han vill ha korvstroganoff hämtar han en makronpåse, "daddy can you cook?".

20240106_123207.jpg

På hotellrummet och tar lite siesta och ett glas rött sen kanske upp till farsan ikväll om inte för kallt, jag glömde jackan hemma.
När jag kom var det t-shirt och shortsväder men nu under helgen kyligare än normalt säger dom, skall bli ner till 8 grader inatt.
Men vid frukost och i lä var det t-shirt väder.
Ser ju snön på bergen.
Såg nu på foto att var moln, glömde glasögonen hemma med 55555 ;)

20240106_114538.jpg

Kanske skulle köpa med ett paket långkornsris och ta hem, bara bilden på när risen faller isär styckevis får det ju att vattnas i munnen ;)
Det och korvstroganoff.
Fast vet inte om yngste kommer uppskatta det, nu gillar jan ju med makaroner så när han vill ha korvstroganoff hämtar han en makronpåse, "daddy can you cook?".

20240106_123207.jpg
7.95 Euro = Nästan 90 svenska kronor för 1 kg ris. Jisses! och för ett ris som jag inte ens gillar personligen. Nä tack det blir Red Umbrella Thai Jasminris som kostar ca 25 kr/kg när vi köper en 20 kg säck. Nu senast köpte vi dock bara 5 kg då vi väntar på att det står Crop 2024 på säckarna som dock brukar ha blivit skördat i november - december.

7.95 Euro = Nästan 90 svenska kronor för 1 kg ris. Jisses! och för ett ris som jag inte ens gillar personligen. Nä tack det blir Red Umbrella Thai Jasminris som kostar ca 25 kr/kg när vi köper en 20 kg säck. Nu senast köpte vi dock bara 5 kg då vi väntar på att det står Crop 2024 på säckarna som dock brukar ha blivit skördat i november - december.
Ja, jag köper ju inte här, flyger ju via Sverige när jag skall ner efter avmönstring, blir några nätter där, skall ha nytt läkarintyg bla.
Alla sådana importvaror som småbutiker har blir ju dyrare, dom kanske bara tar ner tex 10 Slotts senap åt gången, vet inte hur åtgången är.
Jämföra med svenska priser är meningslöst, är inte där, bra att tillgången finns och eget val att köpa svenskvaror om sugen.
Detta var en liten butik med enbart skandinaviska varor.
Tex jag gillar ju inte thaiskitris, hade vart fint fått tag på Bens hemma ;)

Ja, jag köper ju inte här, flyger ju via Sverige när jag skall ner efter avmönstring, blir några nätter där, skall ha nytt läkarintyg bla.
Alla sådana importvaror som småbutiker har blir ju dyrare, dom kanske bara tar ner tex 10 Slotts senap åt gången, vet inte hur åtgången är.
Jämföra med svenska priser är meningslöst, är inte där, bra att tillgången finns och eget val att köpa svenskvaror om sugen.
Detta var en liten butik med enbart skandinaviska varor.
Tex jag gillar ju inte thaiskitris, hade vart fint fått tag på Bens hemma ;)
God anledning till att inte införa euro i Sverige :thumbsup: :wai::xmas_smiley:

God anledning till att inte införa euro i Sverige :thumbsup: :wai::xmas_smiley:
Var det ju en liten skandinavisk butik i storlek med en liten 7/11 med en liten målgrupp, ingen stor grossist som kan ta in stora lager av varor med allmänintresse.
Har nog inte med Euron att göra att dom är dyrare i Sverige, precis som det inte har med baht att göra när motsvarande varor ibland finns i ett fåtal butiker i Thailand att dom är ännu dyrare där.

Har du tid i Sverige innan du åker hem igen så köp några paket med gula ärtor och koka din egna ärtsoppa, bara att läsa instruktionerna så blir det bra.
Skall finnas att köpa ärtor på Makro för det, fick tips redan för 12 år sen av barndomspolare som är kock på sjön och bor i Thailand att finns där på Makro men så stort är inte mitt ärtsoppesug ;)
Men är ju inte säker, hans ord och inte kollat.
Har bara köpt ärtsoppa 2 gånger här nere ;)
Men tack för tipset.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar