Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Dom för 8 kronor ser ju ut som dina presenter
Jag såg markant skillnad men det känns oviktigt i det hela. Man får vad man betalar för och det gäller även knivar. Sedan om användaren förstör verktygen är en helt annan sak.

Frugan har misshandlat lite knivar mm, svar JA. Hon fick tex sluta klippa gräset vilket både hon och gräsklipparen var glada för :laugh2:

Jag såg markant skillnad men det känns oviktigt i det hela. Man får vad man betalar för och det gäller även knivar. Sedan om användaren förstör verktygen är en helt annan sak.

Frugan har misshandlat lite knivar mm, svar JA. Hon fick tex sluta klippa gräset vilket både hon och gräsklipparen var glada för :laugh2:
Ja och här har billigt samma korta livslängd som dyrt.

Felet utrett, motorn var skuren nån gång får två till tre år sedan troligen. Men kan ha hänt nyligen med :rolleyes: . Beställde ny från Älvsbyn för 2400 kr samt plocka ur allt o rengjorde:)
SmartSelect_20240109_175631_Gallery.jpg
SmartSelect_20240109_175646_Gallery.jpg
SmartSelect_20240109_175704_Gallery.jpg
SmartSelect_20240109_175720_Gallery.jpg

Har du kört utan värmeväxlare i två-tre år???
Överdrev nog lite, men säkert över ett år då vi arbeta i norr...sitt ett växelhus ovanpå motorn som jag misstänker skurit ihop. Termostaten har stått på 20 grader o motorn var varm men drev ej trumman. Så endast tilluft- o frånluft fläktarna gick med parkerad trumma, ett så kallat Eco läge, hahaha. Som tur var så var en kabelsko ur till värmeelementet vilket sparade in lite energikostnad i haveriet.... :)
Lärdom! Ta hand om och lär dig om dina klimatsystem precis som att besöka tandläkaren ibland ;):xmas_smiley:

Apropå hackande.
@Nam Falang @Fritz

Jag är i slutet av en serie om mat på Netflix.
You are what you eat.
Inte samma upplägg som den äldre svenska upplagan med Anna Skipper.
Här följer man flera tvillingpar genom hela serien och vad som sker med kropparna med olika mat, men även inslag om olika mat industrier.
Intressant serie.

Överdrev nog lite, men säkert över ett år då vi arbeta i norr...sitt ett växelhus ovanpå motorn som jag misstänker skurit ihop. Termostaten har stått på 20 grader o motorn var varm men drev ej trumman. Så endast tilluft- o frånluft fläktarna gick med parkerad trumma, ett så kallat Eco läge, hahaha. Som tur var så var en kabelsko ur till värmeelementet vilket sparade in lite energikostnad i haveriet.... :)
Lärdom! Ta hand om och lär dig om dina klimatsystem precis som att besöka tandläkaren ibland ;):xmas_smiley:

Ingen display eller telefon som är kopplad till aggregatet som varnar?
Ja, normalt sett så behöver man inte använda någon för- eller eftervärmare när man kör roterande växlare. Man slipper även dräneringsslang, men för däremot en extra motor och en ren som kan krångla till det.

I så fall måste jag sälja dom fina i Sverige.
Här finns inga som köper dyrt om det finns billigt.

Dom för 8 kronor ser ju ut som dina presenter och är lämpliga till dessa lokala förmågor.

Får frun använda dina prylar obehindrat.
Min får inte det.
Lånar man ut något här är det trasigt omgående eller kommer aldrig tillbaka.
Jag problem med hustruns hantering av gjutjärnspanna.
-Den behöver inte skrubbas med stålull och diskmedel efter varje användning.
- Eventuella bakterier dör i en upphettad stekpanna.

Dyra franska kolstålsknivar har jag slutat använda. En fd dambekant gillade att blötlägga dessa och klagade på att de rostade.

I Thailand används knivar som multiverktyg så ingen ide att köpa dyra.

Jag problem med hustruns hantering av gjutjärnspanna.
-Den behöver inte skrubbas med stålull och diskmedel efter varje användning.
- Eventuella bakterier dör i en upphettad stekpanna.

Dyra franska kolstålsknivar har jag slutat använda. En fd dambekant gillade att blötlägga dessa och klagade på att de rostade.

I Thailand används knivar som multiverktyg så ingen ide att köpa dyra.

Frun har lärt sig och blir lika upprörd som jag när hon får en dålig kniv i handen.
Frun är dessutom duktig med gjutjärnspannorna och håller borta diskmedel och skrubbandet och kolstålspannorna värmer hon upp långsamt i tillägg.

Inte så ”svårdresserad” med andra ord.

Enda problemet är att en del knivar kan ligga odiskade och man skrapar av skärbrädan med knivseggen. Fast då har jag tagit grepp om problemet och köpt en vettig terapimaskin

Idag är det dags att gå ombord, 4 veckor med betalt uppehälle och mat.
Har inte köpt Feb biljetten än funderar på om jag skall köpa den nu för det som blev över eller om jag skall köpa aktier.
Spanien var ju mycket billigare än jag räknat med, gick ju inte ens åt hälften av vad jag trott, så blir investera eller flygbiljett.
Hade ju tänkt vänta till 31 Jan, veckan innan avfärd.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K