Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Nåt tidsfördriv måste man ha medans man väntar på Lördagsbiffen, mitt är dagdrömma ;)
Nu kollar jag på inglasade terasser och skickar bilder till frugan..
Stenlagd tomt och inglasad terass, blir det som ett rum till.
Firma som får gjuta grund och lägga stenplattor.
Jag måla om komposit terassdäcket med en ljusare trädfärg och slå upp lufttäta innerväggar på baksidan.
Saker jag kan göra denna ledigheten.
Får jag kolla med glasfirma ;)
Myggfri terass kvällstid, glidglasdörrar så bara att öppna upp.

halle-uterum-pulpettak-primolux-rött-hus-skymning-3-2048x1536.jpg

images.jpeg

Riskerar det inte att bli hysteriskt varmt i en sådan "pensionärskuvös" i solen och värmen i Thailand ?

I kalla norden använder man ju dom för att förlänga utesäsongen höst och vår och gärna med någon form av uppvärmning inne i kuvösen.

Kanske skulle satsa på en Lanai istället som är väldigt vanliga i Florida t.ex ?

Riskerar det inte att bli hysteriskt varmt i en sådan "pensionärskuvös" i solen och värmen i Thailand ?

I kalla norden använder man ju dom för att förlänga utesäsongen höst och vår och gärna med någon form av uppvärmning inne i kuvösen.

Kanske skulle satsa på en Lanai istället som är väldigt vanliga i Florida t.ex ?
Vet inte vad det är, håller dom mygg borta från terassen kvällstid och sanddamm?
Terassen har vi ju, skall bara bygga in den så blir det ett extra vardagsrum istället.
Och med slide doors, kanske markis eller solblockerande gardiner.

Terassen är ju helt integrerad med huset, man går inomhus till den, så blir som bygga till ett rum med stora fönster på ena sidan.
Baksidan är en vägg mot grannen och dubbelt tak, 3 vägg och tak fläktar och AC möjlighet finns.

Tvättdag idag. Såg grannens utedel till ACn. Undrar om den går optimalt 5555

IMG_8810.jpeg
Här är det med tvättdag idag, tvätta hytten, kläder och packa väskan.
Nu börjar det närma sig, 9/2 landar man i Bangkok och taxin är beställd.
Blir par dagar hemma i gbg först innan jag flyger ner.
Planen för ledigheten är lagd.
Frugan och ungarna går i skola.
Jag skall köpa ett gymkort och fortsätta mina träningsrutiner jag haft ombord, av 27 dagar har jag tränat 24.
Sen skall jag påbörja ombyggnad av terass och trädgård.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K