Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Ja nu är det bara tuta & köra igen..

20240209_155709.jpg

Blev bryskt invinkad av bylingen idag, på trafiktäta Rama 4, gjorde en U-sväng där man inte ska göra det.
Det löste vi "Thai-style" utan kvitto vilket uppskattades så mycket så han stoppade sedan trafiken så jag kunde rejsa vidare utan besvär.
Det var andra gången de tog mig sedan 2009, kör ca 10k km/år i Bangkok, båda gångerna var befogat och mitt fel.
Har nyss kommit hem och ska inte ut mer så jag kan garantera att det var sista gången, idag :)

Shame on me / SatanG

Blev bryskt invinkad av bylingen idag, på trafiktäta Rama 4, gjorde en U-sväng där man inte ska göra det.
Det löste vi "Thai-style" utan kvitto vilket uppskattades så mycket så han stoppade sedan trafiken så jag kunde rejsa vidare utan besvär.
Det var andra gången de tog mig sedan 2009, kör ca 10k km/år i Bangkok, båda gångerna var befogat och mitt fel.
Har nyss kommit hem och ska inte ut mer så jag kan garantera att det var sista gången, idag :)

Shame on me / SatanG
Många snutar vågar inte skylta att de tar pengar i näven sådär genom bilrutan. Minns en gång frugan gav honom några pengar från kambodja vi inte kunde växla till baht. Han bara stoppa ner i fickan och såg så glad ut och vinkade iväg oss

Billigare ?? Försöker undvika kina
Ja men transfern och boarding var bättre där.
Nog aldrig sett sådan perfekt och rak kö in på planet, i Europa brukar det mera bli en stor klump vid boarding.
Snabbaste boarding jag upplevt.
Och billigare, 4000kr billigare än om jag flygit direkt från Frankfurt till Bangkok och det trots fick högre klass.
Sen var jag mest full, kolla på tv och sov så resan gick undan.

20240208_170049.jpg

Ja men transfern och boarding var bättre där.
Nog aldrig sett sådan perfekt och rak kö in på planet, i Europa brukar det mera bli en stor klump vid boarding.
Snabbaste boarding jag upplevt.
Och billigare, 4000kr billigare än om jag flygit direkt från Frankfurt till Bangkok och det trots fick högre klass.
Sen var jag mest full, kolla på tv och sov så resan gick undan.

20240208_170049.jpg
Haha sist jag flög nåt kinesiskt bolag slogs passagerarna om platserna. De vägrade visa upp biljetten men stolsnumret de vägrade lägga upp väskorna så de drog i varandras väskor och skrev som galningar. Den roligaste bordning jag varit med om! 555

De kanske har blivit domestiserade nu när de infört social credit score

Haha sist jag flög nåt kinesiskt bolag slogs passagerarna om platserna. De vägrade visa upp biljetten men stolsnumret de vägrade lägga upp väskorna så de drog i varandras väskor och skrev som galningar. Den roligaste bordning jag varit med om! 555

De kanske har blivit domestiserade nu när de infört social credit score
Så var det inte nu, organiserad boarding och transfer.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K