Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Pattaya känns mycket avlägset för mig och det vill mycket till för att jag reser dit igen. Vill jag festa till det så tar jag en tur till Udon Thani vilket har hänt 12-14 gånger om året de senaste 4 åren, har cirka 22 mil enkel resa så det går några timmar.
Trivs mycket bra här i "djungeln" men visst finns det tråkiga dagar.
Nu är allt färdigpackat o klart. I morgon blir det Suvan för färd mot Helsingfors och Bromma/Terminal 1. Vi blir hämtade av yngste sonen. Vädret är några plusgrader. Nu blir det omställning till ett halvår i Sverige innan det blir Thailand igen.
Så är vi hemma igen efter 6 matcher i Höör med 2 lag där lilleman spelade i 5 matcher. Det blev 5 segrar och en oavgjord, han gjorde 2 mål. Gänget har gjort stora framsteg sen supertorsken för en månad sedan. Imorgon träning med föräldramöte inför Gothia Cup nästa år, dom skall ställa upp där. Nu firar jag med ett glas rött, spelaren fick en Pepsi.
Tja på väg till kärringen och Khao lak och träffa kyckling med sambo. Så jag säger som mina hus gudar Ramones - 20, 20, 24 hours to go
I wanna be sedated
Nothin' to do, nowhere to go-oh
I wanna be sedated
Just put me in a wheelchair, get me on a plane
Hurry, hurry, hurry before I go insane
I can't control my fingers, I can't control my brain
Oh, no, oh-oh, oh-oh
Frukost med starkt kaffe avklarat men lite trött fortfarande. Min frus dotter fick något i ögat i går i jobbet på och det gick inte bort med spolning med vatten så det blev ett sjukhusbesök och mera spolningar och vad det än nu var så kom det ut. Dottern var okej nu på morgonen och har redan gett sig av till restaurangen för alla måste jobba på lördagar och söndagar eftersom det brukar komma väldigt många matgäster då.
Jag och min fru skall också åka till restaurangen om en stund och hon skall hjälpa till med beställningarna och ibland så tar hon och hjälper till med det som skall grillas på kolgrillen. Jag själv har idag tagit på mig långbyxor idag för solen gjorde sitt igår och får vara lite försiktig idag med att hålla mig borta från direkt solljus. Jag ska ta med mig en en sittdyna och något att ha mellan ryggen och stenbordssofforna för att ha det mera bekvämt i min lilla oas vid havskanten. Det var perfekt att ha med mig mina Sony trådlösa hörlurar igår för att kunna lyssna på musik och en power bank för att kunna hålla mobilen laddad.
Igår och idag så är fontänerna igång i dammen framför vårt hus och övriga dammar i mo ban:et men inte längre på vardagarna då jag antar att det är för att spara på ström. Det sitter en skylt fortfarande vid infarten att det skall finnas hus till salu via företaget som sålde husen från start men försäljningskontoret som fanns tidigare i området har stängt igen. De hus som jag sett till salu på skyltar när jag promenerar runt i mo ban:et ser dock mestadels ut att vara bebodda så de är troligen ute till försäljning av de som köpte husen från början.
Satt upp nya markiser persienner eller vad de nu kallas. De förra vi hade blev plasten lika stel som en brudgumspick på bröllopsnatten efter ett par år, hoppas dessa blir bättre.
Fräcka jävlar dessa hotell, Clarion i detta fall. Frågade om jag vill gå med bli medlem. Jordgubben nej här stöds inga kriminell nätverk. . Fick bli en bastu nu på morgonen brukar ta nån km på bandet innan lång flygningar om möjligheten finns , men fan känner mig lite risig ont halsen och lite hosta.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.