Vad händer med väder och klimat i Thailand?

 
Först vet du vad hon vill och avslutar med att hon inte vill någonting?

Tror du att en högstadieelev på något sätt kläckte en plan som gick ut på att lura alla "dumskallar" i världen, räknat med att få en massa pengar, utmärkelser och genomfört denna plan?

Hon har offentligt bett och ursäkt och tagit avstånd från AFA och all form av våld. Barn som tagit på sig tröjor med ett budskap som inte är särskilt bra finns det många av. Vi är nog rätt många här inne som haft någon tröja eller liknande med ett budskap vi inte förstod på den tiden eller i alla fall tar avstånd från idag... Jag har definitivt haft på mig tröjor vars budskap jag inte står bakom i min ungdom när jag var ute och festade och härjade...

Varför så förvånad när det visar sig att hon inte är allvetande? Räknar man med att en 16-åring utan utbildning inom området ska ha svaren på komplexa frågor så får man kanske fundera över sina egna förväntningar mer än ett barns kunskaper i frågan.
skulle nog hellre säga ungdom. I alla fall straffmyndig. rätt ålder för MCkort.
 
solpaneler och elbilar subventioneras idag.
finner det konstigt att sparkcyklar är subventionerat. Det är något söm inta har någon nytta. gör bara sparkcykeln onödigt tung.

Du menar att man inte bestraffas så hårt för solpanel och elbil.
Du kan ju se på något tidigare inlägg med prisjämförelse på en tesla i Norge och i Sverige.

Angående sparkcykel, så är det ju någon form av hippiekultur man vill ha...tydligen
 
skickar 1000000 st. 1000 så blir det 1 miljard. Små belopp kan nog bli mycket när många bidrar.
Ja tror dom fick 6-7 miljarde på ett dygn.
Prutten startade en egen insamlig för samma ändamål. Han har ännu inte betalat ut en baht. Han fick in bara ett par miljarder men ändå..
Thaxin skänkte nog 100 mille o hans syrra 10...
 
GretaThunberg kördes i en elbil som Arnold S gratis ställde till förfogande, från New York till Iowa City. Det är som att köra från Haparanda till Ystad. Hade jag kört henne i vår Toyota Prius hade jag tvingats tanka EN gång under den 160 mil långa resan. Gör man resan på en dag? Hur många gånger måste man ladda en elbil på denna sträcka? Var finns laddningsstationerna? Varifrån kommer elektriciteten? Minst 75% av den el som produceras på Teneriffa är fossil! Här är svaret på hur många gånger man måste ladda bilen:
 
Helt rätt. Detta har många arbetsgivare noterat och betalar lön under utbildningstiden.
Största orsaken att en arbetsgivare betalar lön under utbildningstiden är att man tjänar på det jämfört med att ta en nyutbildad från skolan. Man slipper inskolningstiden där personen dels inte presterar och man ofta dessutom måste utse en handledare.
 
Största orsaken att en arbetsgivare betalar lön under utbildningstiden är att man tjänar på det jämfört med att ta en nyutbildad från skolan. Man slipper inskolningstiden där personen dels inte presterar och man ofta dessutom måste utse en handledare.
Jag säger inte mot dig men som jag uppfattade det handlade det om möjligheten att få sjuksköterskor att vidareutbilda sig. Under senare tid har några landsting valt att betala för sådan utbildning eftersom lönsamheten i att utbilda sig är begränsad för den enskilde. Det har också diskuterats av och till om man ska ha vidareutbildningen på sjukhus eller i skolan.
 
Apropå elekrifiering och verklighet så har gamle Björn Gillberg eftertänkansvärda funderingar kring det hela.
Gillar hans sätt att resonera en klok gubbe helt enkelt.
Delar även hans syn på globaliseringen av världen och vansinnet bakom det hela.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
743
Anonym
A
G
Svar
824
Visningar
41 K
NilsG
N
A
Svar
3
Visningar
2 K
A
A
Svar
4
Visningar
2 K
A
 
Tillbaka
Topp