Väder elände i Sverige

 

JBK.Ltd.

Forumveteran
Vilket j-kla sk-t väder som har drabbat södra Sverige, i fjollträsk(aka.Sthlm)är det bara kallt just nu och lite frost på marken..

Bild kommer senare(mörkt ute)!
 
Hade över 40 minus när jag var i Norge och rensade fisk. -18 i frysrummet, där kunde man värma sig. Banorna frös fast. Det gjorde rejält ont i fingrarna att jobba då.
Hej

Ja fingrarna är värst, kroppen går ju att hålla varm, små skruvar går ju inte att hålla och montera med handskar på så vi var tvungna att jobba med bara händer utomhus mitt i vintern ibland.

Mvh isan lover
 
Hej

Ja fingrarna är värst, kroppen går ju att hålla varm, små skrubåvar går ju inte att hålla och montera med handskar på så vi var tvungna att jobba med bara händer utomhus mitt i vintern ibland.

Mvh isan lover

Något som faktiskt var lite småkul när vi var i Norge var att en kompis hade köpt billiga vinterkängor på Coop. Skosulorna frös och gummit sprack.
 
Inte, då har du nog inte lagt avlopp i en husgrund i snöstorm och minus10-15 grader.

Slår dig med hästlängder, Arlanda när terminal 5 byggdes om första gången, jag glasade den då blivande Taxfree shopen.

Klädsel : i skorna, strumpor och yllesockor, på kroppen, långkalsonger, t-shirt, collage tröja, värmeställ och sen arbetskläderna, därefter kom Scooter overall och på huvudet tunn stickad mössa, därefter en björf-tta med öronlappar, till slut plastpottan för att skydda det lilla man har innanför skallbenet och för händerna var man tvungen att ha 2 eller 3 lager så dessa inte skulle bli till isbitar och över allt annat så innebar det att verktygen låg öppet i saxliften och blev iskalla, man såg ju ut som BiBenDum el. Michelin gubben med alla kläder på sig.

Väder bilden var, mulet, - 8*C, vindhastighet på 10-13ms och när man stod där i saxliften, även fast alla kläder på, så kändes det som -20*C och i slutändan var det vinden som gjorde det outhärdligt stå där och jobba..

Än idag när man tänker på det, då undra man varför utsatte man sig för dessa eskapader...
 
Senast ändrad:
Utlovade bilden :

16384313908317085224998030865651.jpg


Just nu säger temperaturen : - 3*C
Bilden säger allt, ingen blåst och mulet på himlen, ingen klagan från mig.
 
Senast ändrad:
 

Liknande trådar

G
Svar
824
Visningar
41 K
NilsG
N
A
Svar
3
Visningar
2 K
A
A
Svar
4
Visningar
2 K
A
 
Tillbaka
Topp