Vad händer barnen då dom spelar datorspel

 
Vet inte riktigt hur jag ska reagera, men rent spontant så visar detta test på hur det ser ut idag, och det är inte positivt.

"För att vara säkra på att resultaten stämde experimenterade forskarna med att stänga av och sätta på spelen. Så fort spelet stängdes av aktiverades frustrationscentret i gejmerns hjärna. Slogs det på igen lyste motivationscentret upp som en julgran i december."
Känns det igen? Stryk dom medhårs så är allt guld och gröna skogar, men Gud nåde om det skulle finnas en motgång!
 
Jag har spelat datorspel och TV spel sen begynelsens tider, har jag iofs inga problem att stänga av, tycker mest det ger mer än att sitta framför dumburken och glo.
Samma diskussioner gick ju när TV:n kom och den blev kallad dumburken för man blev fördummad av att sitta där.
Själv har jag spelat mycket online spel och där krävs mycket sammarbete, kommunikation och problemlösning som jag tror har hjälpt mig istället.
Blir det ju inte så mycket spel sen man flyttade till värmen, men spelade lite grann nu när jag var hemma och fixade till datorn, när frugan och ungen sov eller kollade på TV, då jag inte finner något större nöje i TV tittandet.
Ungen får spela hemma men inga problem där heller han säger inte imot när jag säger till han att lägga ner utan då lägger han ner direkt utan protest än sålänge.
Han fick en egen tablet i höstas mest för jag inte ville att han skulle komma efter i teknikutvecklingen då den är enormt viktig i dagens läge och antagligen kommer bli viktigare i framtiden på arbetsmarknaden, men har han kompisar i närheten glömmer han snabbt den och leker med annat istället.

Är nog ett problem i personligheten sen innan om man inte kan lägga ner med något och kan få raseriutbrott där av.
 
Jag har spelat datorspel och TV spel sen begynelsens tider, har jag iofs inga problem att stänga av, tycker mest det ger mer än att sitta framför dumburken och glo.
Samma diskussioner gick ju när TV:n kom och den blev kallad dumburken för man blev fördummad av att sitta där.
Själv har jag spelat mycket online spel och där krävs mycket sammarbete, kommunikation och problemlösning som jag tror har hjälpt mig istället.
Blir det ju inte så mycket spel sen man flyttade till värmen, men spelade lite grann nu när jag var hemma och fixade till datorn, när frugan och ungen sov eller kollade på TV, då jag inte finner något större nöje i TV tittandet.
Ungen får spela hemma men inga problem där heller han säger inte imot när jag säger till han att lägga ner utan då lägger han ner direkt utan protest än sålänge.
Han fick en egen tablet i höstas mest för jag inte ville att han skulle komma efter i teknikutvecklingen då den är enormt viktig i dagens läge och antagligen kommer bli viktigare i framtiden på arbetsmarknaden, men har han kompisar i närheten glömmer han snabbt den och leker med annat istället.

Är nog ett problem i personligheten sen innan om man inte kan lägga ner med något och kan få raseriutbrott där av.
Jag lödde själv ihop min första dator. Det roligaste var att göra spel med ett RAM-minne på 1024 bytes. Spelandet var inte intressant utan att tänja gränserna. Om man bara sätter tidsgränser fungerar datorspel som vilken annan lek som helst. Däremot är det renst skadligt och släseri av tid att använda tablets i skolan. Hellre att barnen får sina egna skolböcker som de får göra noteringar i. Det som fladdra fram på en skärm är bara flyktig kunskap.
 
Jag har spelat datorspel och TV spel sen begynelsens tider, har jag iofs inga problem att stänga av, tycker mest det ger mer än att sitta framför dumburken och glo.
Samma diskussioner gick ju när TV:n kom och den blev kallad dumburken för man blev fördummad av att sitta där.
Själv har jag spelat mycket online spel och där krävs mycket sammarbete, kommunikation och problemlösning som jag tror har hjälpt mig istället.
Blir det ju inte så mycket spel sen man flyttade till värmen, men spelade lite grann nu när jag var hemma och fixade till datorn, när frugan och ungen sov eller kollade på TV, då jag inte finner något större nöje i TV tittandet.
Ungen får spela hemma men inga problem där heller han säger inte imot när jag säger till han att lägga ner utan då lägger han ner direkt utan protest än sålänge.
Han fick en egen tablet i höstas mest för jag inte ville att han skulle komma efter i teknikutvecklingen då den är enormt viktig i dagens läge och antagligen kommer bli viktigare i framtiden på arbetsmarknaden, men har han kompisar i närheten glömmer han snabbt den och leker med annat istället.

Är nog ett problem i personligheten sen innan om man inte kan lägga ner med något och kan få raseriutbrott där av.
Tog du bort ditt konto igen gubben?
 
Det du citerade är från feb 2016.
Ok. Men @PanPan finns inte att tagga längre @pa

Screenshot_20190922-110345_Samsung Internet.jpg
 
 

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
743
Anonym
A
A
Svar
0
Visningar
896
Anonymius
A
 
Tillbaka
Topp