Jag är varken höger eller vänster men att till exempel Sovjetunionen och forna östblocket motarbetade vetenskapen är bara struntprat.
Jag är så trött på människor som blint följer en tro..
Som troende menar jag INTE dem som inser att klimatförändringarna är allvarliga och skapade av människan. Ni får nog acceptera att den överväldigande majoriteten av klimatforskarna anser att klimatförändringarna är ett akut problem. Ni får nog även inse att Greta gjort mer nytta för mänskligheten än vi stackars debattörer på TS gjort tillsammans.
Jag får intrycket att "klimatförnekare" verkar tillhöra en sekt av lättledda människor som olika intressenter använder för sitt eget syfte att sprida osäkerhet om vad egentligen "sanningen" är. Nyttiga idioter helt enkelt (jag kallar ingen på TS idiot)
Ni får gärna tro att diverse oljeproducerande diktaturstater sitter med armarna i kors och välvilligt ser på medans deras värdefullaste naturresurs fasas ut. Ni får gärna tro det, men det är i mitt sätt att se, helt häpnadsväckande naivt. Iran, Saudiarabien, Libyen med mera. Vad vore dom utan oljeinkomster?
Det är lockar till skratt att läsa vissa inlägg om man har olika "härskartekniker" i åtanke. Man försöker förminska, man löjliggör, man försöker marginalisera, med mera i olika inlägg. Allt för att visa att ens egen ""sekteristiska åsikt är den enda rätta...
Men tänk om sektmedlemmarna har fel och den samlade klimatforskningen har rätt?
It’s important to remember that scientists always focus on the evidence, not on opinions. Scientific evidence continues to show that human activities (primarily the human burning of fossil fuels) have warmed Earth’s surface and its ocean basins, which in turn have continued to impact Earth’s...
climate.nasa.gov