Vad händer nu i Thailand?

 

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Yingluck Shinawatra har blivit bannlyst från att arbeta politiskt i fem år. Vad innebär detta för militärens styre och för farangernas framtid i Thailand? Vad tror ni?
 
Innebär nog att militären tänkt utlysa allmänt val inom 5 år för vitsen var väl att få bort shinavatra familjen från politiken.
 
Nuvarande militärstyre jobbar ju hårt på att putsa upp turist-immagen och för egen del tycker jag man redan ser en förbättring av landet här på plats.
Enda negativa för oss faranger nu är att Bathen är så förbaskat stark ;)
 
Äh vem bryr sig om alkohol lagen, dom som vill supa bunkrar väl och det lär inte vara några problem att hitta barer som serverar iaf i smyg för den törstige. E ju inte förbjudet att dricka under dessa tider dom inte får sälja.
 
Innebär nog att militären tänkt utlysa allmänt val inom 5 år för vitsen var väl att få bort shinavatra familjen från politiken.
Jag tror att Thailand kommer att ha militärstyre åtskilliga framöver.
Och det kommer bara mer restrektioner för oss faranger.
Som det är nu så blir det mer och mer formulär att fylla i när man ansöker om ett års visum.
Jag har bott här i 22 år, och inget har blivit bättre, snarare tvärtom.
Frågan är om dom vill bli av med oss bosatta faranger.
När man har ett års visum så ska man ändå visa upp sig var 90:de dag.
Önskar någon vill kommentera detta
 
Jag tror att Thailand kommer att ha militärstyre åtskilliga framöver.
Och det kommer bara mer restrektioner för oss faranger.
Som det är nu så blir det mer och mer formulär att fylla i när man ansöker om ett års visum.
Jag har bott här i 22 år, och inget har blivit bättre, snarare tvärtom.
Frågan är om dom vill bli av med oss bosatta faranger.
När man har ett års visum så ska man ändå visa upp sig var 90:de dag.
Önskar någon vill kommentera detta
Tror att du har rätt, prutten har fått smak på makten och vill inte släppa taget så det lär nog inte bli några val på ett bra tag. Ang restriktioner för oss så måste man ju ändå erkänna att det varit lite för enkelt att uppehålla sig i Thailand. Vilda Västern tiden håller nog på att ta slut men det är ju bara för att Thailand håller på och anpassar sig till resten av den civilicerade världen. Självklart ska dom ha koll på vilka som befinner sig här och ställa krav på dom, där har Sverige massor att lära. Sen att Thailand alltid kommer med rätt puckade saker när dom hittar på nåt nytt är en annan sak.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
743
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp