Våra Hobbies , I Thailand samt i Sverige

Vi har ju ett av Europas bästa gäddfiskevatten några hundra meter hemifrån, Kävlingeån. Det kommer folk långväga ifrån pga detta. För egen del tycker jag att det är svårfiskat med mycket växtlighet i vattnet, som gjort för att drag skall fastna. Lättare då från båt längre ut mot mynningen vid Löddeköpinge. Det finns annan fisk också naturligtvis, främst då abborre. Men jag kommer som sagt att satsa på havsfisket.
Kan ju fiska med stor mört , dvs levande bete , Mycket givande om det finns stor gädda som är svårflörtad

Något förbud av fiske med levande bete finns ej men om fisken har fångats in för att hållas vid liv, förvaras eller säljas så omfattas den av Djurskyddslagen (1988:534) och enligt 2 § så skall dessa skyddas mot onödigt lidande vilket det innebär för fisken att vara levande bete, dock omfattas inte ”vilda” fiskar av ...28 juni 2009

Förbud mot fiske med levande bete? - Allmänt om lagar och ...

Något förbud av fiske med levande bete finns ej men om fisken har fångats in för att hållas vid liv, förvaras eller säljas så omfattas den av Djurskyddslagen (1988:534) och enligt 2 § så skall dessa skyddas mot onödigt lidande vilket det innebär för fisken att vara levande bete, dock omfattas inte ”vilda” fiskar av ...28 juni 2009

Förbud mot fiske med levande bete? - Allmänt om lagar och ...
3814B8A8-5F3B-4E24-9500-899E8BDF58E7.png

Vi har ju ett av Europas bästa gäddfiskevatten några hundra meter hemifrån, Kävlingeån. Det kommer folk långväga ifrån pga detta. För egen del tycker jag att det är svårfiskat med mycket växtlighet i vattnet, som gjort för att drag skall fastna. Lättare då från båt längre ut mot mynningen vid Löddeköpinge. Det finns annan fisk också naturligtvis, främst då abborre. Men jag kommer som sagt att satsa på havsfisket.
Delen med de riktigt stora gäddorna heter lödde å. Bara för att vara sådär petnoga.

Braxen på 9 kilo:eek: Har själv metat braxen på ca 3,5 - 4 kilo , vilken är stor, hade det inte varit du som skrivit det så hade jag sagt att det var uppdiktat , men dig litar jag på Krille
Mitt pers på braxen är 3,6 kg på mete ,och den fick jag kämpa ett tag med. Jo de är riktiga braxfantaster dessa män och kvinnor som vet var när och hur det stämmer. Själv har jag inte längre det tålamodet för att bli inskriven i Sportfiskerekordboken. Mitt rekord är satt i Thailand.

Angelmört tar man i en mörtstuga, kan få flera hundra. Sen tar man hem dom till ett större kärl med syrepump, där simmar de runt tills de inte är vilda längre. Visserligen inget vidare sällskap, men på kroken ska dom, och mig veterligen så har ingen knockat livet ur mörten innan gäddan hugger. De mört som blir över sparas till kräftfisket. Sådan är lagen här.

Angelmört tar man i en mörtstuga, kan få flera hundra. Sen tar man hem dom till ett större kärl med syrepump, där simmar de runt tills de inte är vilda längre. Visserligen inget vidare sällskap, men på kroken ska dom, och mig veterligen så har ingen knockat livet ur mörten innan gäddan hugger. De mört som blir över sparas till kräftfisket. Sådan är lagen här.
Du skall döda mörten innan du penetrerar mörten med din krok.
Läs Djurskyddslagen.

Fel. Det gör den visst. Har du satt på mask på kroken nån gång?
Tydligen inte bevisat att masken känner smärta som bevisligen fisken gör.
Jag har inte tillsatt svenska lagar.Jag påpekade bara att Phonta uppmanade Berra att bryta mot Djurskyddslagen.
Yep.Har metat en del.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp