spomopeter
Nykomling
Jag är Svensk och köpte ett nybyggt hus i Hua Hin för 20 år sedan. Eftersom majoritetsägandet för mark i Thailand måste vara över 50% så skapades ett bolag som äger marken och huset. Jag äger ca 40%, den Thailändska advokaten ca 11% och resten är fördelat på 5st Thaimedborgare. Alla kostnader har betalats av mig.
Nu har en av dessa Thaimedborgare dött och dennes son har "ärvt" aktierna. Sonen vill nu att jag köper aktierna av honom.
Jag vill ju inte betala en del av mitt hus 1 gång till, hur kan jag göra?
Är det nån som vet en advokat som är duktig på just denna typ av situation och som är engelsktalande, samt svarar på mail inom 24 t?
Jag är i Sverige men åker gärna ner till Thailand när det behövs.
Jag vill varna de som har denna typ av Husägande, gå igenom era papper nu!
Förmodligen är det många saker som hamnat galet och behöver rättas till.
Ta det med en annan advokat än den som satt upp bolaget och som inte har varit inblandad tidigare.
Nu har en av dessa Thaimedborgare dött och dennes son har "ärvt" aktierna. Sonen vill nu att jag köper aktierna av honom.
Jag vill ju inte betala en del av mitt hus 1 gång till, hur kan jag göra?
Är det nån som vet en advokat som är duktig på just denna typ av situation och som är engelsktalande, samt svarar på mail inom 24 t?
Jag är i Sverige men åker gärna ner till Thailand när det behövs.
Jag vill varna de som har denna typ av Husägande, gå igenom era papper nu!
Förmodligen är det många saker som hamnat galet och behöver rättas till.
Ta det med en annan advokat än den som satt upp bolaget och som inte har varit inblandad tidigare.