A
Anonyma
Gäst
Nu handlar ju tråden om Pattaya och inte övriga Thailand.Att barerna inte har lika många kunder idag som förr tror jag delvis att det beror på att det har blivit en helt annan typ av turister idag mot förr.
Min första resa dit var -92, på den tiden var jag unik som turist mot idag, de flesta turister var singel killar/gubbar på den tiden, många utav dom turisterna träffade sin tjej eller fru på den tiden, många utav dom killarna reser ju till Thailand än idag precis som jag fortfarande gör, men skillnaden är att dom killarna åker dit med sin fru och hälsar på familjen, åker på semester med familjen, istället för att sitta vid baren som dom gjorde förr.
Nu är det ju väldigt många gifta medelålders par som passar på att åka när barnen har blivit vuxna, många yngre i 20: års åldern åker idag utav bägge könen, dom åker till partyöarna och umgås med varandra.
Majoriteten falanger som rest till Pattaya har alltid varit sexturister, den skaran av människor har knappast minskat men priserna plus blåsningar har rusat här dom senaste åren och desutom växelkursen på toppen så nu börjar Thaisen märka av det, men dom lär aldrig inse vad det beror på för Thai gör ju aldrig fel.