Västerlänningarna saknas i Pattaya.

Håller helt och hållet med. Thailand verkar inte inse att västvärldens flygskatter, kursutvecklingen av bath:en, konkurrens av andra billigare "exotiska" länder, Diskriminerande avgifter, politisk oro med mera innebär att Thailand för en turist inte är så lockande numera.

Inte att förglömma, krav på att bära pass, ID-kontroller på gatan eller var som helst, anmälan om sitt boende och anmälan om tillfälliga boende...

10mille Sek. Räknar med att man får ett bra boende för 10mille USD
Ja 10 mille sek kan man få en okej condo
Billigare utanför, dyrare när stan som på alla platser i världen.
Bor man utanför får man fina condos men kan vara svårt med transport kanske då man måste ha egen bil:eek: och att äga bil i Singapore OMG!!!!
Kostar skjortan, byxorna, brallorna, skona, slipsen, sockorna ja du förstår mig DYRT:eek:
@andrejsdenruskige

Ja 10 mille sek kan man få en okej condo
Billigare utanför, dyrare när stan som på alla platser i världen.
Bor man utanför får man fina condos men kan vara svårt med transport kanske då man måste ha egen bil:eek: och att äga bil i Singapore OMG!!!!
Kostar skjortan, byxorna, brallorna, skona, slipsen, sockorna ja du förstår mig DYRT:eek:
@andrejsdenruskige

Ja, undrar om dom inte har världens duraste bilar?

Och inte heller Hua Hin , då hade jag dragit söderut mot Kho Chang , NMax är bara avundsjuk , När liten strand säger att stor strand är ful stor sandhög , då är det avundsjuka , inget annat 555:p
Avundsjuk på vad?
Jag kan bo typ vart jag vill i hela världen, hade jag tyckt att Pattis var bättre så hade jag inte bott i Hua Hin..

Som promenadstrand finns nog ingen bättre än citystranden i Hua Hin, promenera på och kitesurfa så är HH kanon.
Pattaya stranden duger inte till nåt alls är mitt intryck men finns annat som är bra i Pattis.

Ja och olika skatter och avgifter vägskatter ovan på priset.
Regeringen i Singapore vill minska tratiken där och gör det väldigt roligt för de som vill köpa bil.
Men dät är väldigt många i Singapore som har plånboken välfylld.

Ja, det är väl många som kör dubbla bilar...eller regplåtar. Tror det var så förr åtminstone.

Soi 16 Nacklua är helt oki med ren strand och inga försäljare.
Kan inte soierna där men antar att du menar Wong amat?
Och ja, många år sen jag var där och sant, samma gäller ju soi 4 på Pratumnak en trevlig strandremsa nedanför Asia hotel, som har ok vatten med par restauranger på stranden.
Prommenera så föredrar jag soi 5 Pratumnak till polisboxen jomtien, fint prommenadstråk, ingen trafik och innan man kommer till stinkhålet jomtien.
Enda är väl att man inte får vara homofob då det är bögarnas strand.

Kan inte soierna där men antar att du menar Wong amat?
Och ja, många år sen jag var där och sant, samma gäller ju soi 4 på Pratumnak en trevlig strandremsa nedanför Asia hotel, som har ok vatten med par restauranger på stranden.
Prommenera så föredrar jag soi 5 Pratumnak till polisboxen jomtien, fint prommenadstråk, ingen trafik och innan man kommer till stinkhålet jomtien.
Enda är väl att man inte får vara homofob då det är bögarnas strand.
Kozy beach på pratumnak är ok med, men kan bli sketet under regnsäsong då allt rinner ned från berget.
Har flera fina ställen här i stan om man rör på röven.

20190213_113003.jpg

Som promenadstrand finns nog ingen bättre än citystranden i Hua Hin, promenera på och kitesurfa så är HH kanon.
Pattaya stranden duger inte till nåt alls är mitt intryck men finns annat som är bra i Pattis.
Jag kommer att stanna ett par nätter i HH i mitten av Oktober

Liknande trådar

T
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp