Vi som vill åka från Sverige och bygga hus i Thailand!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
P

perre65

Gäst
Hej alla underbara människor!
Hur ska jag göra om jag precis sålt min villa?
och vill leva resten av mitt liv i Thailand?
Det här är inte sant men kan hända i en dröm i framtiden hur resonerar man vad är detr första man gör för att drömmen ska bli sann?
Vad är det första man bör tänka på?
Jag tror Glimten kan svara på dessa frågor!

"legolas " sa:
Tror du missat att Glimten66 faktiskt inte bor i Thailand. han bor i Sverige och åker hit ner 1-2 ggr per år. Nu är han definitivt bosatt med sin fru i Sverige, så resorna kanske blir än mer sällan. Men det hindrar ju inte att han vet en hel del massa saker ändå.

legolas

Men du kunde ju svara på frågan Legolas som vet och kan, i och med att du faktiskt bor permanent i Thailand..

//Peo

"legolas " sa:
Tror du missat att Glimten66 faktiskt inte bor i Thailand. han bor i Sverige och åker hit ner 1-2 ggr per år. Nu är han definitivt bosatt med sin fru i Sverige, så resorna kanske blir än mer sällan. Men det hindrar ju inte att han vet en hel del massa saker ändå.

legolas

Ja inte blir det mindre resor ner bara för att tanten e här hemma nu vi kommer att resa som vi gjort tidigare

Perre allt beror ju på hur din situation ser ut o vart du vill vara någon stans i LOS

men fråga du så ska ja försöka att svara o Lego kan en hel del om detta han bor ju där permanent :)

"glimten66 " sa:
Ja inte blir det mindre resor ner bara för att tanten e här hemma nu vi kommer att resa som vi gjort tidigare

Perre allt beror ju på hur din situation ser ut o vart du vill vara någon stans i LOS

men fråga du så ska ja försöka att svara o Lego kan en hel del om detta han bor ju där permanent :)

Det går ju att lösa på så många olika vägar och inte alla bör gå via forumet, det beror ju även på familjeförhållande och äganderätt och tolkningar av lagen.
Detta blir nog en rolig tråd

"glimten66 " sa:

:wai: :wai: :wai:
Perre vi väntar på lite info så någon kan lomma till svars i detta. Många saker spelar in ex. thai eller falang fru eller singel, problemen kan även variera på område du vill bo i pga advokaters olika syn och vilja.
Lite vet vi ju då vi är många här som har hus i thailand och jag vet att vi har olika lösningar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

H
Svar
71
Visningar
8 K
Hans Svensson
H
M
Svar