Vilka delikatesser skall man ta med till Thailand

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vilka delikatesser skall man ta med till Thailand

"Phonta " sa:
En reflektion ,förmodligen får jag på skallen nu men ...varför bo i Thai om man älskar farangkrubb och inte tycker om varken Thaimat eller Thaifolk, hör och der för många av denna variant i Thai , bättre då att leva i Farangland 8) Jag kommer att ta med mig Senapssill i plastpåsar efter tips från Birger ;D En hela Akvavit,
senapspulver , gula ärtor , Några påsar Ahlgrens bilar m.m.

Allt har sina fram- och baksidor, jag tycker ju att fördelarna överväger stort. Men tyvärr finns det många som väljer att fokusera på det dåliga, det är mycket enklare.

Själv tycker jag det är lätt att hitta det goda i Thailand , god mat , vackra glada kvinnor ... se men inte röra ;) Billigt att leva , kan åka hoj hela året runt YES!!!!!!!!
Ja, det finns så många positiva sidor så man kan lätt glömma de tråkiga .. Skall börja med att bjuda min gamla Thaipappa och Thaimamma till Phuket tillsammans med min fru och mig , bara vi fyra har jag sagt , de skall få flyga till Phuket från Khonkaen samt åka ut till nån mysig fin ö , det tror jag de uppskattar som aldrig sett Thailands hav ... ;D

"legolas " sa:
Måste medge att jag aldrig ens varken sett eller ätit kroppkakor. Men låter helt underbart gott... Det handlar om potatisar va??? Eller har man fel för sig tro???
Karma för att ni fick min saliv att rinna till Sire One och knallhatten.

legolas
om jag till äventyrs skulle hamna i den obygd där du planterat dina 43:or och om jag får låna ditt kök så kanske jag försöker mig på att laga till dem där.

"ledarn " sa:
Råriven potatis, rökt fläsk bland annat...
Du får säkert ett recept av Sir One snart..??

Här kommer en bild i alla fall...
ja jäsiken så gott det ser ut men rökt fläsk? ja det kan nog funka men annars använder jag rimmat sidfläsk.

"Phonta " sa:
En reflektion ,förmodligen får jag på skallen nu men ...varför bo i Thai om man älskar farangkrubb och inte tycker om varken Thaimat eller Thaifolk, hör och der för många av denna variant i Thai , bättre då att leva i Farangland 8) Jag kommer att ta med mig Senapssill i plastpåsar efter tips från Birger ;D En hela Akvavit,
senapspulver , gula ärtor , Några påsar Ahlgrens bilar m.m.

Alla ni matälskare har glömt att tipsa om att ata med Anjovisfileer till Jansson, Thai älskar Jansson och jag med.

"Långeman " sa:
Alla ni matälskare har glömt att tipsa om att ata med Anjovisfileer till Jansson, Thai älskar Jansson och jag med.
Glöm inte smörgåsgurka om ni vill ha vänner bland thais. Min erfarenhet är att dom älskar det, som dom gillar allt syrligt i matväg

Fan inlagd sill gick åt som smör i solsken när jag hade med mig inte ens spaden blev kvar

inlagd gurka tar man väl inte med sig den gör man ju själv

Annars någe som jag brukar ta me mig o det e bara jag o gumman som äter av de dom andra rynkar på näsan o det e Havarti fasen så gott ;)

"glimten66 " sa:
Fan inlagd sill gick åt som smör i solsken när jag hade med mig inte ens spaden blev kvar

inlagd gurka tar man väl inte med sig den gör man ju själv

Annars någe som jag brukar ta me mig o det e bara jag o gumman som äter av de dom andra rynkar på näsan o det e Havarti fasen så gott ;)
Hur mycket sill hade du med dig? Åt ni dem med spade? :)

Sir 1 vi hade me oss en 10 burkar första gången o ja dom åt upp spaden me själv så äter ja inget från havet smakar (skit ) tycker jag kött ska det vara ;)

Skulle vara kul med en sammanställning nu när jag skall hem över midsommar...
En lista över det man saknar som inte går att få tag i här. Som svensk majonäs och Skåne aquavit.

"glimten66 " sa:
Sir 1 vi hade me oss en 10 burkar första gången o ja dom åt upp spaden me själv så äter ja inget från havet smakar (skit ) tycker jag kött ska det vara ;)

Va f........n säger du för något???
har du aldrig ätit nyfångad smörstekt Aborrefile med färskpotatis,
eller kokt Gös ???
Bara undrar, detta kan nästan, nästan få mig att besöka landet i norr.

"Långeman " sa:
Va f........n säger du för något???
har du aldrig ätit nyfångad smörstekt Aborrefile med färskpotatis,
eller kokt Gös ???
Bara undrar, detta kan nästan, nästan få mig att besöka landet i norr.

Jodå när jag va liten så åt jag både fisk o skaldjur men nu nej....

"glimten66 " sa:
Jodå när jag va liten så åt jag både fisk o skaldjur men nu nej....
Micke, så jädra stor är du inte idag heller. Jag tror att du skulle älska firre om den är rätt tillagad. Speciallt den omtalade nyfångade och smörstekta abborren, finns inte godare krubb

"Sir One " sa:
Micke, så jädra stor är du inte idag heller. Jag tror att du skulle älska firre om den är rätt tillagad. Speciallt den omtalade nyfångade och smörstekta abborren, finns inte godare krubb

Har prövat men nej mai aloy men gös kunde jag smaka på när exet beställde men annars så e det kött som gäller

När jag var liten åt jag makrillen med tomatsås till ägg på en talrik främst till frukost. Första gången jag var i Isaan fick jag syn på dessa sardinburkar och trodde det var makrill. Jag var så rädd om dem att ingen annan skulle äta av dem.

Så en morgon bad jag min fru steka upp två ägg, jag tog en av burkarna och hällde upp på talriken och skulle börja njuta ... fy va illa det smakade och små ben i tror jag också ... sen sa jag till min fru att hon fick ta hand om burkarna och de gick åt i ett svep till familjens lunch ... Tacka vet jag makrillen.

Själva har vi NongsongHong fått ett alldeles ypperligt Lotas center. Där finns det mesta , funkar inte detta så har vi Khon Kaen , i bottenvåningen på Central Plaza finns allt som vi kan köpa här hemma,fö så håller jag med om detta med att sardin i Thai smakar skit , har gjort samma misstag som Janne ;D Skall väl handla lite på måndag ,samtidigt som vi åker till Thaiambassaden för min visumansökan ...... ;D ;D

Blir inte det på håret med visumansökan är det inte två veckor de vill ha på sig, eller blandar jag ihop det med passansökan?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp