Vilka delikatesser skall man ta med till Thailand

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det kanske inte tar. Kollade på Thai ambassadens hemsida så här lång tid tar visumansökningar:

How long the processing time take for apply visa at the Embassy?
In low season (Mar-Aug) normally take at least 1 working day (not the same day)
In high season (Sep-Feb) normally take at least 3 working daysNon-Immigrant visa (O-A) take at least 7 working days.
Visa for certain countries take at least 7 working days.

Angående pass hiittade jag ingen uppgift på varken svenska, engelska eller thai men jag vill minnas att det tog ett bra tag speciellt för barns första pass det sker ju itvå steg och det ena steget där man ska få ett thailänskt födelsebevis tar tid.

"Janne " sa:
Blir inte det på håret med visumansökan är det inte två veckor de vill ha på sig, eller blandar jag ihop det med passansökan?

Sista gången jag var där och sökte O - A visa så tog det 6 dagar.Lämna in före 1200 hämta ut på em.

"legolas " sa:
ledarn, COOP tar 11.50 för en burk sardiner Carl Gustaf...... Det blir 34.50 för en 3:pack..... mot makrillfile´s pris på 31.95

men jag måste säga ärligt talat att sardinerna verkligen har gått ner i pris alltsedan jag försvann ifrån Sverige 2008... de låg förut på runt 25-27:- per konserv....

jaja.... där ser man

legolas
När du stack vem ska köpa dem då, ingen mer i Sverige äter dessa ... :D

Har för mig makrillfileerna på 7/11 i Bangkok gick på 7 baht. Vet inte om det är ett vanligt sortiment på 7/11 eller om det bara var där har glömt kolla här uppe. Stod makrell in tomato sauce på dom.

Nej köpte inga farsan hade tagit med sig ifrån Sverige, men så såg vi att dom hade det på 7/11.

Asså... jag diggar ju färskt krubb, 80 bath ur libran så har man en sjysst färsking ..
Makrill , alltså på Lotas alltså ;D

Efter alla diskussioner här om makrill i tomatsås började ju saliven rinna efter kinden och hakan så jag var tvungen att köpa en trepack, och det kostade bara 22:95 så det blir en burk till frukost imorgon ...

"Janne " sa:
Det är ju främst farangdamerna som går i bikini, thaiarna är ju lite blygare av sig ... :)
Inte mina thaidamer :) Farangdamerna går ju omring i cirkustält som oftast är för små, åtsittande som skinnet på en okokt fläskkorv i hundrakilosklassen.
Undrar om man nu blir bannad för hets mot folkgrupp?

"Sir One " sa:
Inte mina thaidamer :) Farangdamerna går ju omring i cirkustält som oftast är för små, åtsittande som skinnet på en okokt fläskkorv i hundrakilosklassen.
Undrar om man nu blir bannad för hets mot folkgrupp?

Hmm,jag ska fundera på hur jag ska tolka ditt inlägg. :police:

Du har glimten i ögat när du skriver, jag vet att du inte menar alla farangkvinnor. Jag vet att du respekterar alla kvinnor som individer.
Men helt ärligt, det hade gått att misstolka din text om man inte hade vetat vem du är.
Ha en bra lördag och hoppas din fot är på bättringsvägen.

"Kycklingen " sa:
Hmm,jag ska fundera på hur jag ska tolka ditt inlägg. :police:

Du har glimten i ögat när du skriver, jag vet att du inte menar alla farangkvinnor. Jag vet att du respekterar alla kvinnor som individer.
Men helt ärligt, det hade gått att misstolka din text om man inte hade vetat vem du är.
Ha en bra lördag och hoppas din fot är på bättringsvägen.
Tack kycklingen, jag fruktade att få foten :) från CM men är glad att du är så förstående. För övrigt värnar jag om fler än kvinnorna, jag värnar om ALLA människor oavsett läggning, ras eller religion. T.o.m göteborgare får plats under mina skyddande vingar....

Vill Du ha med Dig något riktigt exotiskt. så ta med pölsa. Något så äckligt har thailändarna aldrig sett förut.....

"ledarn " sa:
Så det är att gå på Go.-Go .....?? :laugh: :laugh:
En enda gång har jag sett Go-go töserna. Jag gick upp på walking street i Pattaya för en del år sen, drack en pilsner och drog till hotellet igen. Jag hamnade på soi Cowboy i BKK, samma sak där. Snabbt in och snabbt ut fast, i båda fallen hade jag mig tjej med mig. Det är liksom inte min melodi med köttmarknad. Jag behöver inte, är ju så jädrans grann att jag inte behöver betala för mig. :)

"Sir One " sa:
En enda gång har jag sett typ-av-dans töserna. Jag gick upp på walking street i Pattaya för en del år sen, drack en pilsner och drog till hotellet igen. Jag hamnade på soi Cowboy i BKK, samma sak där. Snabbt in och snabbt ut fast, i båda fallen hade jag mig tjej med mig. Det är liksom inte min melodi med köttmarknad. Jag behöver inte, är ju så jädrans grann att jag inte behöver betala för mig. :)
En gång eller kanske två gånger.

Snabbt in och snabbt ut, va det inte du som gillade tjejer med bikini ... :nod: :nod:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp