Vilka matvaror saknar ni mest i Thailand?

Finns säkert svenska matvaror i Udon men jag är ju i Thailand då tyckar jag att jag ska annpassa mej så mycket det går att äta
Thailändsk mat Tycker inte om allt men tusan man ska bara bli mätt och få energi

Din fru äter aldrig thaimat i Sverige?
Antar det är en frekvent diskussion i ditt hushåll att i Sverige gäller enbart svensk mat, eller hon kanske inte vet att du tycker som du gör :-)

/ SatanG

Din fru äter aldrig thaimat i Sverige?
Antar det är en frekvent diskussion i ditt hushåll att i Sverige gäller enbart svensk mat, eller hon kanske inte vet att du tycker som du gör :)

/ SatanG
Vi har alldrig nån diskussion om mat, hon äter Thai ibland, fläskpannkaka, gör dj goda palt och kroppkaker så hon
klarar både svensk mat och thai. Nu kommer det hit en Thai dam då äter dom Thaimat

De senaste åren äter min käre inte nötkött . det skall bara typ vara gris? är det någon i Thailands ledning som tyckt detta?
Gick åt en stor tjur för tio sedan på en tillställning kommer inte ihåg om det bröllopp eller begravning men den åts upp
Hej

Det är inte helt ovanligt att människor inte äter nötkött eller buffelkött i Thailand, men för frugan är det lite tvärtom så att hon numera ratar griskött och bara vill ha nötkött eller buffel, vsrför förstår jag inte riktigt, tills för något årsedan åt hon ju lika gärna vilket kött som helst.

Mvh isan lover

275 bath för 1/2 kilo av denna smakrika ost inhandlad på Friendship i Pattaya är värt pengarna
IMG20230225151508.jpg
När jag var nere till nyåret så hade de tre st kvar a 200/stycket,,, jag har en kvar. Brukar handla hel kryddpeppar på food markt för 78 bht, funkar bra att förvara i frysen

Ost saknar jag, jag gillar typ Västerbotten, Prästost och Svecia. Svensk Prästost finns visserlien här i Udon Thani på Cheese to Meet You men den ser "konstig" ut, saknar hål, så jag har aldrig vågat prova.
Gott bröd av lite grövre typ, Ciabatta mm saknar jag också men man kan ju baka själv.
Burktomater har jag slutat leta efter, köper en påse på marknade och fixar själv.
Åso vin till vettigt pris.

Ost saknar jag, jag gillar typ Västerbotten, Prästost och Svecia. Svensk Prästost finns visserlien här i Udon Thani på Cheese to Meet You men den ser "konstig" ut, saknar hål, så jag har aldrig vågat prova.
Gott bröd av lite grövre typ, Ciabatta mm saknar jag också men man kan ju baka själv.
Burktomater har jag slutat leta efter, köper en påse på marknade och fixar själv.
Olarys har Prästost och ska få Wästerbottens i mitten på mars.

Screenshot_2023-02-26-20-04-13-678_com.android.chrome.jpg

Ha ha saknar osten hål så du vågar inte prova den, skämtar du

Behöver inte anpassa mig, det är BS man kör med när man inte har tillgång till eller är där på en turisttur och har för sig man måste äta Thai.
Jag köper det jag är sugen på och tråden handlade om vilka varor man saknade eller om man hittade dom varorna även i Thailand.
Behöver inte anpassa mig till annan mat jag inte gillar.
Har du läst boke Alive?

Liknande trådar

T
Svar
24
Visningar
7 K
Anonymius
A
A
Svar
1