VILKET ÖLMÄRKE FÖREDRAR DU I THAILAND?

Vilket ölmärke väljer du om du kan välja när du är i Thailand?

• ANNAT MÄRKE

Röster: 3 13.6%
  • HEINEKEN

Röster: 0 0.0%
  • SINGHA

Röster: 4 18.2%
  • LEO

Röster: 5 22.7%
  • CHANG

Röster: 10 45.5%

• Totala väljare
    22
  • Denna undersökning kommer att stängas: .

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om det gäller öl så blir det Chang med is. Men det bästa är SangSom och coke med is

"glimten66 " sa:
Jo då zafiren många thai dricker chang me där ja håller till så dricks det mer chang än min älskade LEO men en sak som du kan lägga på minnet e att en thai dricker inte som vi om ja dricker en whiskey så vill ja ofta gärna ha en öl till men en thai dricker oftast bara de ena eller de andra åt gången inte som vi som gärna sitter me två olika drycker i glasen

glimten66

Jo jag har märkt det! Dricks det whiskey så är det bara whiskey som gäller... När det är fest hemma i Sverige brukar det dock oftast sluta med att jag sitter med en öl, ett glas vin och en grogg... och en jävla bakfylla dagen efter... :o

"legolas " sa:
Kanske det är så att det beror på uppfostran och i vilka kretsar man rör sig kanske, vad vet jag. Låter kul i alla fall det ni gör.. :thumbsup: :thumbsup:

Beror inte på uppfostran eller kretsar,det har med åldern att göra, för vi kan hålla ordning på en öl och ett glas wirre ;)

"legolas " sa:
Kanske är det så.. tur för Er i alla fall att Ert smaksinne är fullständigt bortblåst, då finns det ju inga hinder för Ert barbariska drickande!!! ;D ;D ;D

Barbarisk drickande ?? Det heter fin smakare ;D ;D

Jag dricker inte öl utanföredrar Coca Cola (inte Pepsi eller andra surrogat)
Tanten (svensk fru) föredrar Chang och det blir ett par om dan.

Ja vet, jag är galen som tar svensk fru med mig till Thailand.
Lika dumt som att ta med sig is till nordpolen.

Men rent Ekonomiskt blir det billigare med biljett till tanten ( Ca: 6,000 SEK)
180 dagar med barflicka = 180 * 300THB = 54,000THB = över 12,000SEK

Tanten son (35 år) och hans polare har bott på Funny Bar i en dryg vecke nu.
De betalar 300 THB om dagen och person för sällskap och husrum hos flickorna.
Klart de dricker och festar säkert för ytterliggare någon tusenbathare.
Men de har trevligt.

Barflicka 2 gånger i veckan räcker knappast. Man är ju på höjden av sin kapacitet.
Snart 55 år, fyller den 11/12. Då blir fest. Så minst en gång om natten.

Sedan städar hon och lagar lite mat, så allt är toppen.

Dricker faktiskt det mesta och varierar mig även.
Men på senare tid har det blivit Leo eller Chang Draught. Är ingen märkesfanatiker vad gäller öl. Bara att få unna sig en öl eller två räcker för min del.

I Sverige blir det till 99% Tjeckisk öl

Är lika bra att lägga in denna bild så det blir slut tjatat om vilken ÖL som är bäst :D

leo.jpg

Helt rätt mina herrar. Jag visste väl vad jag gjorde när jag startade tråden. Öl ÄR oerhört viktigt och smakar förbannat gott UTAN is! ;D :reta:

Ute på restaurang blir det ju Singha/Leo men en god öl som tyvärr inte finns på så många uteställen är Cheers.
Finns i två varianter, Cheers i blå burk 5 % och den jämrigt goda lite Lager-smakande Cheers Extra i röd burk och 6,5 %.

De enda ställen jag sett de till försäljning är 7-eleven och Family Marts, ja åsse på en sån bordsgrill-restaurang vid Victory Monument Bangkok, där de t.o.m. hade en Cheers-värdinna.

"PhuChiFa " sa:
Ute på restaurang blir det ju Singha/Leo men en god öl som tyvärr inte finns på så många uteställen är Cheers. Finns i två varianter, Cheers i blå burk 5 % och den jämrigt goda lite Lager-smakande Cheers Extra i röd burk och 6,5 %.
De enda ställen jag sett de till försäljning är 7-eleven och Family Marts, ja åsse på en sån bordsgrill-restaurang vid Victory Monument Bangkok, där de t.o.m. hade en Cheers-värdinna.

:wai: PhuChiFa

Jag har också bara sett den där på 7-11:an, men den borde ju gå att hitta någon på av de stora butikerna som Big C, Carre Four, Tesco Lotus eller Makro.
Själv så är det endast Archa som gäller för min del, vilken slinker läskande ner igenom strupen, välkyld och utan IS!

Jo-Be

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp