VILKET ÖLMÄRKE FÖREDRAR DU I THAILAND?

Vilket ölmärke väljer du om du kan välja när du är i Thailand?

• ANNAT MÄRKE

Röster: 3 13.6%
  • HEINEKEN

Röster: 0 0.0%
  • SINGHA

Röster: 4 18.2%
  • LEO

Röster: 5 22.7%
  • CHANG

Röster: 10 45.5%

• Totala väljare
    22
  • Denna undersökning kommer att stängas: .

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi slank in på ölmärken i den Thailändska pizzatråden. Det känns som om det är dags att återuppliva denna tråd igen och höra vad nytillkomna medlemmar gillar i ölväg. 8)

För dom som inte orkar läsa bakåt så gillar jag själv CHANG med LEO som tvåa.

Inte en dag för sent ;) I thailand föredrar jag Chang och här hemma i sverige Åbro original :beer:

"Berralund " sa:
Vi slank in på ölmärken i den Thailändska pizzatråden. Det känns som om det är dags att återuppliva denna tråd igen och höra vad nytillkomna medlemmar gillar i ölväg. 8)

För dom som inte orkar läsa bakåt så gillar jag själv CHANG med LEO som tvåa.

Same, same bara det är mycket IS i...

"Gazton " sa:
Allvarligt? Blir jag bjuden på öl som visar sig vara Heineken, So what? Skulle baren resturangen inte ha den öl jag föredrar? so what? Om baren BARA har pripps blå, då blir det nog problem.. Jag har bara problem med pripps blå, budweiser och andra blask/skitöl. Annars dricker jag det mesta

Så är det. Är jag sugen på bärs så är jag sugen på bärs. Inte mycket för att vara fin i kanten :beer:

"Gazton " sa:
Allvarligt? Blir jag bjuden på öl som visar sig vara Heineken, So what? Skulle baren resturangen inte ha den öl jag föredrar? so what? Om baren BARA har pripps blå, då blir det nog problem.. Jag har bara problem med pripps blå, budweiser och andra blask/skitöl. Annars dricker jag det mesta

En nyfiken fråga från en som inte springer så ofta på barer i Thailand.
Finns det pripps blå där??

Jag får inte dricka beer chang för då kommer ett antal personer springades och rycker ölen ur näven på mig. Alltså enbart beer Singh.

"Per Olav " sa:
Om det blir vatten dricker du för långsamt... ;D

Kanske, men man skall väl få njuta när man får tag i något så gott som en Chang. Varför skall man ha bråttom när man är i LOS, det har ju ingen annan. 8)

"Berralund " sa:
Kanske, men man skall väl få njuta när man får tag i något så gott som en Chang. Varför skall man ha bråttom när man är i LOS, det har ju ingen annan. 8)

Ja, vad kan vara bättre än en varm chang på en ännu varmare dag..?? ;D

Om de blir blaskigt eller vattnigt dricker ni eran öl alldeles för sakta gott folk.....

Öl är gott o den ska va kall. Min kropp är byggd på öl så jag vet

"egoboy " sa:
Öl är gott o den ska va kall. Min kropp är byggd på öl så jag vet

Problemet är att antingen har man is i eller så dricker man ölen varm...
I kylskåpet får ölen inte plats, det är fullt med gröna planter och vatten.. ;D

Jag tycker inte ölen blir blaskig för att man ha LITE is i glaset. Tycker snarare att det är som att ta en tesked kallt vatten i en god maltwhiskey. Men jag kan ju ha blivit miljöskadad. Vill bara avsluta med ett tips.
Häll lite vatten i botten på några ölglas ställ dem i frysen. När törsten sätter in hämta ett glas häll i öl och njut. Isen smälter inte så fort och ölen blir kall och god.

chôhk dee
Anubaan :beer:

kul att se att det är så många andra svenskar förutom jag själv som dricker Chang...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp