VILKET ÖLMÄRKE FÖREDRAR DU I THAILAND?

Vilket ölmärke väljer du om du kan välja när du är i Thailand?

• ANNAT MÄRKE

Röster: 3 13.6%
  • HEINEKEN

Röster: 0 0.0%
  • SINGHA

Röster: 4 18.2%
  • LEO

Röster: 5 22.7%
  • CHANG

Röster: 10 45.5%

• Totala väljare
    22
  • Denna undersökning kommer att stängas: .

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
:wai:
thailamai!

Skulle gärna gå in och agumentera vilket ölmärke som är bäst, men nu vet jag inte vad jag ska säga och det är pga. jag aldrig tidigare sett Cheer ölen(såg den på 7-elva), inte heller fuktat mina läppar med den.
Däremot googla jag lite om den och fann 2st som gillade, 3st som ansåg den vedervärdig som dryck.
Med det lilla heder & samvete som finns kvar, ska ett test utföras av berörd person, om möjlig finns det någon på ChaiMai som har något att säga om detta Ölmärke...

M.v.h. BerraMuk

"muktwee " sa:
thailamai!

Skulle gärna gå in och agumentera vilket ölmärke som är bäst, men nu vet jag inte vad jag ska säga och det är pga. jag aldrig tidigare sett Cheer ölen(såg den på 7-elva), inte heller fuktat mina läppar med den.
Däremot googla jag lite om den och fann 2st som gillade, 3st som ansåg den vedervärdig som dryck.
Med det lilla heder & samvete som finns kvar, ska ett test utföras av berörd person, om möjlig finns det någon på ChaiMai som har något att säga om detta Ölmärke...

M.v.h. BerraMuk
Tjena Mucken,

Jag skrev och frågade om Cheers på sidan 3 i denna tråden. Jag tyckte om den på -90talet, och har inte ölen förändrats i smak tycker jag nog om den än :wai:

Okey fortsätter tråden, hur är det med alkoholhalten egentligen? Vet att i Indien står det alltid Max 5.3% te x, det får mig att bli skeptisk alltså ingen garanti för att det alltid är 5, 3%, kan vara allt mellan 2,5-5,3% t ex. Har aldrig kollat hur det står på thailänska ölflaskor, har alltid bara varit intresserad av innehållet. ;D

Förr var det ju viktprocent och då gav en lägre alkholhalt medan volymprocent ger en högre procent på samma alkoholhalt.

Exempel starköl 4,5% viktprocent ger i volymprocent 5,6% alltså den faktiska procentsatsen är fortfarande 4,5% som jag uppfattar det.

Mvh Peter

"insayt " sa:
Okey fortsätter tråden, hur är det med alkoholhalten egentligen? Vet att i Indien står det alltid Max 5.3% te x, det får mig att bli skeptisk alltså ingen garanti för att det alltid är 5, 3%, kan vara allt mellan 2,5-5,3% t ex. Har aldrig kollat hur det står på thailänska ölflaskor, har alltid bara varit intresserad av innehållet. ;D

Förr var det ju viktprocent och då gav en lägre alkholhalt medan volymprocent ger en högre procent på samma alkoholhalt.

Exempel starköl 4,5% viktprocent ger i volymprocent 5,6% alltså den faktiska procentsatsen är fortfarande 4,5% som jag uppfattar det.

Mvh Peter

Jag vet faktiskt inte vad det står på ölflaskorna i Thailand, jag tycker precis som du att innehållet är det viktigaste och inte alkoholhalten. Legolas, Muktwee samt Helgonet finns ju på plats, dessa herrar har säkert ingenting emot att kontrollera detta tämligen omgående. ::) ???

God eftermiddag!!

Fyllerister och nykterister...

Snabb check av de närmsta sorterna: Chang 6.4V%
Archa 5.4V%
Leo 5.0V%
Tiger 5.0V%
Det ser ut som de håller sig till volume %, när det kommer till vilken faktiska alkohol mängd som gäller i drycken, vikt % Insayt nämner som måttstock är väl lite på utdöende, vikt % är en gammal mått enhet från England(men lever kvar där).

M.v.h. BerraMuk :beer:

"muktwee " sa:

God eftermiddag!!

Fyllerister och nykterister...

Snabb check av de närmsta sorterna: Chang 6.4V%
Archa 5.4V%
Leo 5.0V%
Tiger 5.0V%
Det ser ut som de håller sig till volume %, när det kommer till vilken alkohol mängd som gäller.

M.v.h. BerraMuk :beer:

Jag visste väl att du mer än gärna skulle ge oss svar på detta. Du avsmakade väl sortena samtidigt ellet?? :reta:

Berralund.

Smaka, smaka! fick en kapong leo utav frugans bror, ner for den men inte utan att smaklökarna protesterade, men man får hålla sig till farsans gammla måtto:Allt som är gratis, smakar gott!! ;D :D ;D

Jo det är riktigt förr var det bara vin och sprit som hade volymprocent, ölen var vikt, men är ändrat nu, eller när det nu ändrades, inte.

Som sagt var skit samma, ölen slinker ner oavsett vikt eller volym, även om volymen ibland blir gott tilltagen när det gäller inmundigandet ;D

Är Changen så stark, hade jag ingen aning om, kanske därför det rusar till så då och fort :o

Mvh Peter

"muktwee " sa:

Berralund.

Smaka, smaka! fick en kapong leo utav frugans bror, ner for den men inte utan att smaklökarna protesterade, men man får hålla sig till farsans gammla måtto:Allt som är gratis, smakar gott!! ;D :D ;D
Allt som är gratis är inte gott efteråt.... fick en hel helg med bara budweiser.. det fick mig senare att inte kuna dricka :
Dab
Krombacher
Budweiser
Faxe

"Gazton " sa:
Allt som är gratis är inte gott efteråt.... fick en hel helg med bara budweiser.. det fick mig senare att inte kuna dricka :
Dab
Krombacher
Budweiser
Faxe

Bara Budweiser, då hade det blivit en vit helg för mig. Skiten är ju fullständigt odrickbar. :o Det finns dock en tjeckisk Budweiser som är helt OK.

Detta får mig att minnas en liten episod för ett antal år sedan när jag och två kompisar var på rundresa i Mexico. Vi bodde på ett Holiday Inn hotell i Puerto Vallarta på västkusten. Bra strand etc men överfyllt av jänkare. En dag hade dom promotion för just Budweiser precis när vi satt och käkade lunch. Ett gäng snygga tjejer gick runt mellan borden och ville att man skulle beställa det odrickbara eländet. Gjorde man det så fick man en keps på köpet.

Undertecknad kunde naturligtvis inte hålla käften när dom kom till vårt bord och pekade på den mexikanska "Tecate"-ölen som vi drack och sa: This is what I call beer, that shit you´re selling is definately not beer,

Efter det var vi inte populära hos dom tjejerna men desto populärare hos den mexikanska serveringspersonalen som bjöd oss på var sin Tecate (som är en alldeles utmärkt god öl). :thumbsup:

"Gazton " sa:
Dab
Krombacher
Budweiser
Faxe
Gazton!
Att dricka den amerikanska Budwiser, är som att älska i en kanot... Förbannat nära till vatten ;D :D ;D
Berralund, nämner den tjeckiska sorten Budwiser, vilket också är orginalet, mycket bättre smakmässigt, än sin kopia i det stora landet i väster...

När det kommer till starkare drycker, ja va faan!! en och annan hissats ner igenom strupen, favoriten är ju förstås rom å cola, sen kommer screwdriver, tätt följt av Galliano twist(2a vodka, 2a galliano, 7up, lite färskpressad lime, serveras i ett highball glas fyllt med is) ;D :D ;D

BerraMuk

Återigen CHEER är svår att få tag i,jag vet men den finns på vissa ställen.
Billigt drinktips:
1 del Sangsom
3 delar nam soda
1 del coke
Svalkande, billigt och göööttt
M.V.H
thailamai
:nod:

Varför gå ifrån nått så bra som Chang? Man kan va otrogen imellanåt men man hittar alltid hem..... :thumbsup:

"ledarn " sa:
Någonting som jag drack rätt ofta uppe i byn när man blir lite mätt på öl är:

50/50 Siamsato + nam soda...... Smakar lite som äppelcider..

Känner igen utseendet på flaskan. Vad är det, mer exakt?

"ledarn " sa:
Tror det blir lite väl sött med läsk..... Kör med den hederliga Nam Soda.

Jag skall absolut också testa detta. Kan säkert vara gott.

PS. Ledarn, jag gillar din avatar, Al Bundy är en av mina idoler. Dessutom är din signatur bra, perfekt ölsmak. Kan inte bli annat än karma för detta. DS

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp